סדנת זהויות בחברה בישראל

 

דיונים שערכנו לקראת פעילויות משותפות לבניית חברה ישראלית, רב תרבותית, רב אתנית וצודקת.

תכנית המפגשים

  1. 29.11.2006 20:00 (יום רביעי) – שלילת הגלות– כפי שמתואר אצל אמנון רז-קרקוצקין (1993)"גלות בתוך ריבונות: לביקורת 'שלילת הגלות' בתרבות הישראלית" תיאוריה וביקורת, 4: 23-55; תיאוריה וביקורת,  5: 113-132.
  2. 27.12.2006 20:00 (יום רביעי) – לאן נעלמה ההיסטוריה של הוריי – דיון בהיסטוריה והביוגרפיה האישית מתוך נקודת מבט ביקורתית ודיבוב שאלות מודחקות, מוכחשות ומודרות.
  3. 01.02.2007 20:00 (יום חמישי) – המצאת הגלות הפרטית שלי:
    מסע אישי בעקבות זהות מפוצלת עם סיגלית בנאי בימאית (אימא פאיזה), חוקרת ומרצה לקולנוע (החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב ומכללת ספיר)  שיחה המלווה בקטעי סרטים, צילומים משפחתיים, קריאת טכסטים ושאילת שאלות לגבי זהות של חצי חצי שמסרבת להיות תוצר של כור ההיתוך.
  4. 28.02.2007 20:00  (יום רביעי) – פיצוח הקודים והדימויים האתניים – לאחר שלושת המפגשים האחרונים, המיפגש הבא יעסוק בניתוח הסטריאוטיפים של דמות האשכנזי והמזרחי בחברה בישראל. וזאת על מנת לפרקם. במפגש זה יכלול עבודה קבוצתית מתוך הידע של המשתתפים על החברה.
  5. 28.03.2007 20:00  (יום רביעי) – הגאולה היא בגלות – המשורר ומבקר הספרות של עיתון 'הארץ' אלמוג בהר ועורך כתב-העת, המתרגם ומשורר דורי מנור מתארחים בסדנת הזהויות.
  6. 25.04.2007 20:00 (יום רביעי) – המסורת כאמצעי תרבותי חתרני – דיון בפולקלור, דת, לאומיות ואתניות (כולל הקשבה לפיוט ולקינות/כליזמרים) בהשתתפות אורחים המומחים לנושא.
    לקריאה על המפגש מס# 6  של סדנת הזהויות – אורי יסעור באתר" ידיעות-אחרונות"
  7. 30.05.2007 20:00 – (יום רביעי) דיון עם אלי ברקת, מנהל "ממזרח שמש". 'ממזרח שמש – המרכז למנהיגות יהודית חברתית', מיסודה של ' אבי חי ישראל' ובמסגרת 'כל ישראל חברים', פועל במטרה לעורר אחריות חברתית מתוך מחויבות יהודית לאור מסורת ישראל והניסיון היהודי-מזרחי.
  8.  27.06.2007 20:00 – (יום רביעי) האם תתכן ישראליות חדשה ? – דיון לקראת פעילויות משותפות לבניית חברה ישראלית רב תרבותית וצודקת.

אודות Mati Shemoelof

משורר, עורך וסופר. A Writer
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על סדנת זהויות בחברה בישראל

  1. נפתלי הגיב:

    הי מתי
    ברכות על היוזמה החשובה

    מתוך התבוננות בנושאי המפגשים המרתקים יש תחושה שכל קבוצה דנה בנפרד על תרבותה וזהותה
    וכמעט אין מפגש מוצהר שעוסק בשאלת הדיאלוג בין מזרחים ואשכנזים
    האם הדיכוי המזרחי על ידי אשכנזים דומה לדיכוי הציוני את הגלותי
    ואיזה זה סוג של שפה או דיבור אפשרי בכלל בין מדכא למדוכא
    שאלות אלה ואחרות על הקשר בין שתי הקבוצות
    חייב להיות בלב ליבו של מפגש כזה
    הדבר הסתבר לי בעיקר לאחר המפגש שהיה בקשת במסגרת מדרש קשת
    על חוסר ההבנה והידיעה שיש בין הקבוצות
    נפתלי

    אהבתי

  2. נפתלי היקר,

    שאלות בין ורב תרבותיות יעלו בוודאי במפגשים הן מצדנו כמנחים והן מתוך הקבוצה. אין פה דיון בדלני בקבוצות חברתיות אלא דווקא דיון שיעורר את הריבוי והגיוון ואת החלקים המורכבים
    בחברה בישראל.

    בהחלט יהיה מפגש מוצהר בין מזרחיות ואשכנזיות שיעסוק בשאלות הדיאלוג, מה גם ששאלה זו היא שאלה אפיסטימולוגית, מתודולוגית ויש לה גם חשיבות מוסרית ממעלה ראשונה.

    אין לנו שום רצון ליצור סימטריה, מה גם שהתהליך החברתי לא דומה בין שני הקבוצות. אך בהחלט ניצור מרחב שבו כל הקולות יוכלו לדובב ולהסיר את צעיף השתיקה מעל הנושאים הכואבים.

    אני שמח על השאלות שהעליתי ואשמח אם תבוא ותעלה אותם בפני הקבוצה ותהיה שותף פעיל
    בדיונים. בכל מקרה רשמתי לעצמי את הערותיך
    ונשתמש בהן.

    אהבתי

  3. נפתלי הגיב:

    ללא ספק שאלות בין ורב תרבותיות תעלנה במהלך המפגשים

    מה שהיה חסר לי זה התייחסות ברורה הן ביעדים שיגדירו את הדבר באופן ברור
    והן באחד המפגשים שיוקדש לשאלות הללו

    אני מדגיש את הדבר בעקבות המפגש בין הקשת לתנועה לזהות אשכנזית שהיה בו לעיתים חוסר הבנה ולעיתים יצירת סימטריה שלא היתה במקומה
    והיה חסר בו ההבנה למפגש בין המדכא למדוכא
    איני יודע אם בכלל אשכנזים (שיגיעו למפגשים) תופסים עצמם כבעלי פרבילגיה ביחס למזרחים
    ולהכרה באי השוויון

    יש כאן שני מישורים:
    האחד הדיכוי של האשכנזי את המזרחי
    והשני הדיכוי של האשכנזי-הציוני את הגלותי שבתוכו
    בעוד שאנו עוסקים בשחרור שהוא גם כלפי המדכא שבחוץ וזה שגם הפנמנו פנימה
    האשכנזי עוסק בדיכוי הפנימי בלבד

    זה מורכב מאוד מפגש מהסוג הזה
    ואתה בודאי מכיר את הדינמיקה שבמפגשים שבין יהודים לערבים ואת הבעייתיות שחלק מהיהודים אינם מבינים את הפריבילגיה שיש להם על פני הערבים

    אהבתי

  4. קרוסלה הגיב:

    וגם- למה בחרתם "לשדך" אותם אלה לאלה?

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s