מצטערים, אין כניסה לאתיופים

שלום לכולם,

האם מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית בה מתקיים שוויון אזרחי לכל אזרח, כחזון מגילת העצמאות? האם כל יהודי שווה במדינה זו, אשר הוקמה במטרה לשמש בית לאומי לקהילות היהודיות הנרדפות? מסתבר, שבלב ירושלים, בירתו של העם היהודי, מופעלת סלקציה גזעית מכוערת ומתוחכמת כנגד בני העדה האתיופית. ביום שישי האחרון, יפה בלטש טלה צעירה ממוצא אתיופי, עמדה כחצי שעה, בקור ירושלמי מקפיא, בכניסה למועדון "הצעצוע" שבמרכז העיר, ובשעה שכולם סביבה נכנסו היא נותרה מושפלת וזועמת מחוץ למועדון. "לכאן את לא תיכנסי בחיים", כך אמר לה בעל המקום, לאחר שהיא עמדה על זכותה החוקית והמוסרית להיכנס למועדון. יפה בלטש החליטה, לא עוד!!! כעת הגיע הזמן לצעוק ולזעוק ולעקור את שורש הרע הגזעני מעירנו ומחברתנו.
תופעת הגזענות היא תופעה ידועה ומוכרת היטב בנוף הישראלי, אולם הדבר מקומם שבעתיים, כאשר מדובר באחת האוכלוסיות הפגיעות והמודרות ביותר בחברה הישראלית- הקהילה האתיופית. חברי הקהילה מופלים בתחומים רבים, וזאת רק משום שצבע עורם שונה. השכם והערב אנו שומעים סיפורים על אפליות והשפלות בשוק העבודה, בדיור, במוסדות החינוך, במנהל הציבורי וגם, לצערנו, במקומות הבילוי. סלקציה גזעית מכוערת ומשפילה מופעלת באופן שיטתי בפאבים ומועדונים רבים ברחבי הארץ. בשל החוק הברור האוסר על סלקציה במקומות בילוי, ובעיקר בשל הפחד מתביעות כספיות, בעלי המועדונים נוקטים בשיטות מתוחכמות, על מנת למנוע כניסה של אתיופים ומזרחיים למקומות בילוי. התעלמות מכוונת והתשת הלקוח השחור, רשימות מוזמנים מפוברקות, קלישאות כגון, "אנחנו מלאים" וכל שאר התירוצים המוכרים. התוצאה המצערת היא, שצעירים ממוצא אתיופי כמעט ואינם מגיעים למקומות בילוי "ישראלים", והם מעדיפים להסתגר במקומות בילוי נפרדים כגון, ה"פרינס בר" ו"הקנדלה" בירושלים.

כל זה מוכר לכולנו, אולם כמו כל דבר בחיים עד שזה לא קורה לך אישית, אינך מצליח להבין את עוצמת חווית ההשפלה. אירוע הגזענות שחווינו במועדון "הצעצוע", המפעיל סלקציה גזעית בלב ירושלים בירתנו, הביא אותי ואת חברתי ממוצא אתיופי למסקנה אחת ברורה: לא נשתוק עוד!!! אנו חייבים לקחת אחריות על איך שהחברה שלנו נראית. אנו חייבים להתגייס לטובת אחינו בני הקהילה האתיופית ולעקור את התופעה המכוערת מהשורש. אנו חייבים להלחם במועדונים המפעילים סלקציה גזעית מלחמת חורמה ולהביא לסגירתם.  

להלן האירוע המקומם לפרטיו, כפי שהוא תועד על ידנו:

ביום שישי האחרון ( 22.11.08) בשעה 2:30 לערך, הגעתי מלווה בחברתי יפה בלטש טלה למועדון "הצעצוע" במרכז העיר. בכניסה למועדון עמדו בתור כ- 10-15 ממתינים, שלושה מאבטחים וסלקטורית. נעמדנו וחיכינו לתורנו בסבלנות. במהלך ההמתנה שמנו לב, כי הסלקטורית אינה מכניסה על פי סדר התור, אלא על פי בחירות  שרירותיות באנשים שנראו לה. בכל זאת התאזרנו בסבלנות עד שהגענו במאמצים רבים לראשית התור. יפה בלטש, בחורה ממוצא אתיופי, עמדה ראשונה ואני נעמדתי אחריה, כך שגם הייתי עד לכל ההתרחשות המבישה. בראש התור חיכינו עוד 20 דקות. ביקשנו מהסלקטורית להיכנס והיא, במבט קפוא, סירבה שוב ושוב להכניס אותנו. "המקום מלא", טענה. ושוב, בכל פעם שהיא יצאה ופנינו אליה בבקשה להיכנס, היא אמרה לנו נחרצות: "חצי שעה אני לא מכניסה". בניגוד לדבריה אלו, לכל אורך המתנתנו, היא הכניסה אנשים אשר הגיעו לתור אחרינו. כששאלנו אותה: "מדוע אותם את מכניסה אותם ולנו את אומרת שהמקום מלא", היא ענתה לנו בקרירות: "אני מכניסה את מי שבעל הבית אומר לי להכניס". ואכן שמנו לב, שמידי פעם יוצא מישהו (יתכן בעל הבית) שלוחש לה את מי להכניס וממי להתעלם. יש לציין, שבכל הזמן הזה שהמתנו יצאו וכך גם נכנסו כמה עשרות אנשים, ואנו ממתינים וממתינים. למותר לציין, כי לא נערכה בדיקה שמית של ממתינים אף לא פעם אחת, וזאת על אף שאחד המאבטחים החזיק בידו איזו שהיא רשימה סימבולית. לאחר שהבנו שהיא לא תכניס אותנו פנינו למאבטח ושאלנו: " כיצד יתכן שאנשים שבאו אחרינו (הבאנו לו דוגמא של שני נערים שעמדו אחרינו ונכנסו) נכנסים לפנינו ואותנו לא מכניסים?". לאחר שנדנדנו לו כמה פעמים, הוא הסכים לבסוף לבדוק את תעודות הזהות שלנו, ואישר מבחינה ביטחונית וגילאית את כניסתנו. עמדנו עוד מספר דקות בקור הירושלמי המקפיא, והסלקטורית נכנסת ויוצאת ושוב נכנסת ושוב יוצאת, ומאיתנו היא מתעלמת במכוון. כולם נכנסים ורק אנחנו לא. בעוד אנו מחכים אנו מבחינים, כי הסלקטורית נכנסת פנימה ומסתודדת עם אותו אדם, שהיא טענה לפני כן, שהוא זה הקובע את מי להכניס. לאחר ההסתודדות היא חזרה ובפיה הבשורה: "אני לא מכניסה בחצי שעה הקרובה". כאן אני פניתי ואמרתי לה בתקיפות: "האם את מבינה שאת עושה סלקציה על בסיס גזעי בכניסה למקום שלך, והאם את מבינה שאת עוברת בכך על החוק? אנו מבקשים להיכנס כמו כל השאר, דרשתי". היא לא ענתה. ביקשתי ממנה את הפרטים של המקום, בכדי להתלונן. היא סירבה לתת לי.

נכלמת ומבוישת אל מול המון אנשים המחכים בתור, התפרצה יפה בלטש בסערת רגשות, והטיחה כלפי הסלקטורית שהמקום גזעני והתנהגותם מחפירה ומביישת. "יש לך בעיה אם המראה שלי? אני לא נראית לך? את לא מכניסה אותי כי אני שחורה?" הסלקטורית נעצה בה את מבטה הקר הסתובבה והלכה. נראה כי היא הלכה לקרוא למישהו, וכשחזרה התלווה אליה אדם נוסף (שאנו משערים שהוא הבעלים של המקום). יפה הטיחה גם בו טענות דומות ואמרה לו: "אתם צריכים להתבייש שאתם עושים סלקציה גזענית במועדון, בשל כך החברה והמדינה שלנו נראית כפי שהיא נראית". בעל הבית התייחס לטענותיה בלגלוג ואמר לה בצורה המעליבה ביותר: "את בחיים לא תיכנסי לפה". כשביקשנו ממנו את פרטי המקום, על מנת להתלונן בפני רשויות החוק, הוא סירב לתת לנו את פרטיו. לאחר מכן אמר לנו שוב בזלזול האופייני לו: "נפגש במגרש הרוסים!". לכל אורך הויכוח הוא התייחס בזלזול ולגלוג, וסירב לתת לנו לממש את זכותנו החוקית לבלות ביום שישי, כמו כל שאר אזרחי ישראל. הוויכוח בינתיים עלה לטונים גבוהים, ובזמן זה נכנסו ויצאו מהמועדון עוד כמה עשרות אנשים צוהלים ושמחים, ואנו עדיין עומדים בחוץ קפואים וזועמים. חלקם יש לציין הביעו הזדהות עם יפה. אחד מהאנשים למשל, אדם מבוגר יחסית, אמר ליפה בחמלה: "מתוקה, מה זאת אומרת לא מכניסים אותך, בואי תיכנסי איתי".

 בעל הבית מדושן העונג שהמחזה כנראה שעשע אותו לא הפסיק ללגלג ולעקוץ את יפה הנתונה בסערת רגשות. אחד מהאנשים שנכנסו, שבעל הבית כנראה גם הכיר, היה בעל חזות מזרחית. הוא פנה אליה בערמומיות ארסית ותוך טפיחה על שכמו הוא סינן:" בטח אותו אני מכניס כי הוא אשכנזי". האיש עצמו לא התבלבל וענה לו: "אתה מלוכלך". כשפנינו ללכת מושפלים ומתוסכלים, לאחר שנמנעה מאיתנו הכניסה, הוא שוב פנה אלינו בזלזול ואמר לנו: "לאן אתם הולכים? מגרש הרוסים זה בכיוון ההפוך".

 בשיחה שעשיתי עם סלקטורית לשעבר של המקום, שהיא במקרה גם מכרה שלי, היא גוללה בפני את שיטת הסלקציה המתוחכמת: אני עומדת בכניסה, בעל הבית יוצא מידי פעם ואם הוא רואה אדם שלא נראה לו הוא מסמן לי, ואני פשוט "מחפפת" אותו.

יש לציין, כי לפני שבועיים, עמדנו באותה סיטואציה ובאותו מקום בדיוק. אולם לאחר כרבע שעה של המתנה מבזה בכניסה ל"צעצוע", בה הכניסו את כולם ורק לא אותנו, התייאשנו וחזרנו הביתה ללא שום ויכוח. הפעם הבנו מעל לכל ספק שהתנהלות גזענית זו היא מאפיין מובהק של "הצעצוע". קיבלנו החלטה משותפת, עד כאן! יותר לא נשתוק ולזה אנו נשים סוף אחת ולתמיד. פגעו בנו כבני אנוש בצורה המבזה ביותר, תוך הפרה בוטה ומזלזלת של החוק ואנחנו נלחם על זכויותינו כאזרחים וכבני אדם שווים. 

מלבד הצעדים המשפטים שאנו מבקשים לנקוט, אנו מתכננים לערוך בשבוע הקרוב אירועי מחאה כנגד "הצעצוע", וכנגד התופעה ולדרוש בתוקף את סגירתו. לכן אנו פונים אליכם, צעירים וצעירות, סטודנטים, ארגונים חברתיים, אנשים שאכפת להם, וכמובן חברי הקהילה האתיופית, אנא עזרו לנו בפעולתנו כנגד נגע הגזענות הפושה בחברה הישראלית ומכלה כל חלקה טובה. כצעד ראשוני אנו מתכננים הפגנת מחאה מול מועדון "הצעצוע", שאנו נפרסם את פרטיו בקרוב.

נשמח לקבל הצעות, רעיונות ותמיכה.
שלכם,
יפה בלטש טלה
Tala­_y@walla.com
שלום זרביב
 shaloz@hotmail.com

יפה בלטש טלה היא מורה ויועצת חינוכית במקצועה. בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

שלום זרביב כותב בימים אלו את תיזת MA , במחלקה למדע – המדינה באוניברסיטה העברית ומשמש כעוזר הוראה במחלקה. שלום גם משמש כרכז ב"קרן אייסף" – תוכנית למנהיגות חברתית של סטודנטים מהפריפריה, וכמדריך טיפולי בעמותת "אור שלום", הפועלת למען ילדים בסיכון.  

 

ניתן לקבל עדכונים בדואר אלקטרוני על רשימות חדשות באתר. להרשמה לחצו כאן

0 מחשבות על “מצטערים, אין כניסה לאתיופים

  1. הדבר המעניין ביותר ברשימה הזאת הוא שכמעט אין לה תגובות.
    אלה הרואים – וצועקים – "גזענות" בכל מה שקורה להם צריכים לחשוב על זה היטב.
    לא כל דעה היא גזענות.
    אפילו לא כל אפליה היא גזענות.
    האירוע המתואר ברשימה הוא פוגע ומעליב.
    האנשים של המועדון רעים וגסים. הייתי ממליץ – לכולם – להתרחק מהם וממועדונם.
    באירוע המתואר בהחלט יתכן שהיה יסוד גזעני. אבל אפילו זה לא לגמרי ברור (מייד תקראו גם לי גזען).
    אבל כל עוד נושאי דגל הגזענות לא יתחילו לחשוב ולנסות להבין את העולם באופן שקול ורציונלי, כל האחרים יתרחקו ממעורבות.

    אהבתי

  2. הגזענות הזו היא ישנה יותר מהאפרטהייד בשטחים.
    את המזרחים שלחו לירוחם ודימונה, ושדרות ושלומי עוד הרבה קודם. היה אפרטהייד לפני כן גם: מי היה תחת שלטון צבאי בתוך גבולות ישראל עד 68?
    בינגו: פלסטינים ישראלים.

    אהבתי

  3. כאמור "גזע" אינו קיים באמת אלא הוא הבניה תרבותית, המצאה של בני אדם. ההמצאה והדמיון של הגזע באים לידי ביטוי במה שמכונה "הגזעה" (racialization) כלומר תהליך של הבניה חברתית על בסיס של תפיסת גזע ומסמניו השונים.
    בתהליך זה הביולוגי (למשל צבע העור ואורכו או רוחבו של האף), החברתי (למשל עוני, ארץ מוצא ומעמד חברתי) , או התרבותי (למשל דתיות, אורח חיים, גודל משפחה ויחס לטכנולוגיה) הופכים לטבעי, כלומר לתכונות המעידות על מהותה הבלתי משתנה של הקבוצה הנדונה.

    http://www.nrg.co.il/images/tarbut/racism.pdf

    מתוך הספר "גזענות בישראל" בעריכת יהודה שנהב ויוסי יונה.

    אם כך יש קשר בין הצבע לבין כניסה למועדונים, אך זה רק סימפטום של חלוקת משאבים וכוח והיררכיות גזעיות בחברה בישראל.

    גם בהירי עור עלולים למצוא את עצמם מחוץ למועדון, אך אז צריך לחשוב מחדש על הקריטריון וכיצד ועל סמך מה הם מצאו את עצמם בחוץ. רק להזכיר שחלק גדול מההגירה הרוסית היהודית והלא יהודית בישראל מצא את עצמו במעמד הנמוך למרות בהירות עורו.

    נכון שהגזענות היא ישנה מהאפרטהייד בשטחים, אבל צריך לחשוב מחדש על הקטגוריות של מלחמת 67 ומלחמת 48 ולראות באמת האם כל הבעיה של ישראל החלה ב-67 כפי שטוען מחנה השלום של השמאל הציוני.

    אהבתי

  4. קהל הבליינים צריך להגיב מיד כאשר מסרבים להכניס מישהו בגלל צבע עורו. צריך מיידית לפרסם את הדבר בכל מקום אפשרי ולהציב משמרות מחאה. וצריך להגיש תביעה גם נגד בעל המקום ו/או מנהלו וגם נגד הסלקטור!

    אהבתי

  5. ההתנהגות המבישה הזו מכעיסה אותי,כל תופעת הסלקטורים במועדונים היא תופעה בזויה שאין לה מקום ו/או היגיון. מעולם (ואני מניחה שגם לעולם) לא אשתתף באירוע בו סלקטורים מכוונים את תנועת האורחים / המוזמנים.
    מי שלא רוצה אתכם בשעריו אל תכבדו אותו בנוכחותכם. הדירו את רגליכם מהמקום הנורא והמשפיל הזה.

    אהבתי

  6. יש לדעתי רק שתי סיבות למניעת כניסה למועדון: 1אם יש גיל מינימום. 2. אם זה מישהו שעשה צרות בעבר במועדון
    כפי שכל מי שקונה כרטיס לתיאטרון, מופע או קונצרט – נכנס. ואם זו באמת מסיבה פרטית- שיוכיחו הסלקטור ובעל המקום שהכניסו רק מוזמנים.

    אהבתי

  7. צריך להיות מאוד מאוד זהירים ולא לעבור בכל מקרה יחידני לתיאור קולקטיבי ולעיתים אף בעל משמעויות גזעיות.

    אני מצטער אם הובנתי לא נכון. ולכן אני מבהיר כי לא כל מקרה של מניעת כניסה למועדון פירושו מעשה שיש בה משמעות גזעית.

    אהבתי

  8. מי שרוצה להיכנס למקום שיש בו סלקציה ,בעצם מקבל ומסכים לכך שמתבצעת סלקציה, הוא רק מקווה שהיא תשאיר אחרים בחוץ ולא אותו.

    אני לעולם לא ניסיתי להיכנס למקום שבו מתבצעת סלקציה בין הנכנסים .

    אהבתי

  9. אמנם בעלי המועדונים הצילחו לעקוף את חוק הסלקציה עם רשימות וכו'.. אבל ישנם לא מעט פסקי דין תקדימיים שחייבו את בעלי המועדונים בפיצויים גבוההים מאוד.

    היופי שבדבר הוא שאין צורך בתביעה מסוג זה ( אזרחית נזיקית) להוכיח שהיה נזק אלא רק את העובדה שאותה בחורה לא הוכנסה למועדון.

    למעשה זו אחת התביעות היותר פשוטות בתחום הזה
    וכמעט ב-100% התובעים מפוצים

    נכון שהאפליה טמונה בחברה הישראלית בצורה שורשית אבל המשפט כן מתערב במגזר הפרטי כך שהחוק כן אפקטיבי

    אהבתי

  10. בעקבות האירוע המצער הלכנו לבדוק את התופעה במקומות בילוי מרכזיים בתל אביב. התוצאה מחרידה- סלקציה שיטתית כנגד בני העדה האתיופית במספר לא קטן של פאבים בלב תל אביב. זה לא רק "הצעצוע" בירושלים זה גם הווילה- סוקולוב, הארטמיס, הברקודה ועוד רבים אחרים. לא נשתוק! בקרוב יתארגנו אירועי מחאה גם כנגד המקומות הללו.
    לצפייה בכתבה:
    http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=614514&TypeID=1&sid=126&pid=48
    יפה בלטש טלה
    שלום זרביב

    אהבתי

  11. יחתיכת חוצפנים כול אלה שחושבים שאתיופים זה עדה שאפשר לנףנף אותה מי אתם אתם בני זונות שחשים שהם מושלמים בגלל צבע האור ו..אים אנחנו שחורים זה מפריע למישהו אני שחורה וזה לא מפריע לאף אחד מה אתם חשים אם תיסתכלו במראה פשוט תיזדעזעו כי אתם חשים מושלמים ופיתאום מבינים עד כמה שלא כיאלו מה אתם רוצים אני אתיופי ואני גאה בזה ואני שמחה שאני שחורה ולכול אלה שיש להם בעיה אם זה שיקפוץ לי….. כלבים

    אהבתי

  12. אי אפשר לקבל את התוצר ללא מוצרי הלוואי שלו מי שרוצה להפלות רק ערבים מסכים גם להפלות פרענקים שדומים להם וקל וחומר אתיופים שציבעם השחור
    הבולט מוליך שמם למרחקים.
    הכוזרואשכנזים הקולוניאליסטים רוצים לחיות בתוך בועה של האדם הלבן העליון אז טיבעי שיעשו סלקציות
    להפרדה בינם לבין כל מי שאינו בצלמם…
    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

    אהבתי

  13. הרי הציונות היא זו שהעלתה את ה"פרעניקים" וגם את האתיופים – וזאת מתוך האידיאולוגיה הציונית עצמה, ששואפת ומבטיחה בית לאומי חם לכל היהודים באשר הם יהודים…

    נראה שאת האפליה בין יהודים ליהודים, על רקע צבע עור או עדה, עושים דווקא אנשים שהציונות אינה בראש מעייניהם – ולמעשה הם אף חותרים תחתיה…

    בבניין ציון (ובחורבן האנטי-ציונות) ננוחם.

    אהבתי

  14. "בית לאומי חם" ו כור היתוך כתחליף לכוכים של אושוויץ ועבדות מודרנית בשרות העשירונים העליונים האשכנזים כדי לשלוט באחינו הפלסטינים ולעזור לאשכנזים לשדוד את אדמות מולדתם.
    תודה רבה פרדוקס כוזרי אני מעדיף "פרוד לשם פרוד" לא רוצה שום קשר לשום דבר שהכוזרואשכנזים
    מייצגים ולא תעזור ההתעלקות של לאומיות משותפת
    על בסיס הדת הכביכול המשותפת, שני עמים אוייבים אנחנו…בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

    אהבתי

  15. שני עמים אוייבים אנחנו…

    יפה שאתה מתייחס לעצמך בתור עם, באמת יפה, אבל בדרך כלל נהוג שבעם יש יותר מאדם אחד. אתה יודע מה? נעשה עסקה: ביום שתמצא מאה מזרחים (מה מאה? תמצא עשרה כאלה) בישראל שמסכימים איתך שהאשכנזים והמזרחים הם עמים שונים, אני אצטרף לחזית המאבק בכוזרים הרשעים.
    עד אז, במתוטא ממך, חדל קשקשת ברשת.

    ובאכילת שווארמה בלאפה עם חמוצים סלט צ'יפס וקצת חריף (אבל בלי כרוב) ננוחם.

    אהבתי

  16. וזה שכהוזרואשכנזים קוראים לעצמם יהודים כמו
    מיליוני המולדבים שהפכו ליהודים כדי לקבל סל קליטה.
    כל זה לא הופך את הכוזרואשכנזים הקולוניאליסטים
    לבני עם ישראל המקורי ולאור 120 שנות הגזענות
    והאפרטהייד הכוזרואשכנזי הרי ברור שכך לא מתנהגים
    לבני עמם.
    במבחן התוצאה זה הכוזרואשכנזים שאינם רואים בספרדומזרחים את בני עמם ואני רק מצביע על כך.
    אכן שני עמים אוייבים אנחנו עם אחד כוזרואשכנזי
    שזמם מזימת ענק היסטורית לנשל את אחינו הפלסטינים
    שהם יהודים שהתאסלמו ברובם מארץ מולדתם
    ולתיתה לכוזרואשכנזים שהתגיירו באופן
    שרלטני לפני 1200 שנה ובמקביל ניכסו
    לעצמם את העבר ההיסטורי של היהודים
    הספרדומזרחים כדי להשיג קושאן ולגיטימציה
    היסטורית למעשה הפשע.
    ממתי אברהם אבינו אכל גפילטע פיש ורגל קרושה
    הוא היה נחנק אם היו מגישים לו צלחת עם זה.

    אכן שני עמים אוייבים אנחנו ומלחמת עד בינינו

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

    אהבתי

  17. אבל עיון קצר במפה מגלה כי אברהם אבינו בא ממקום שקרוב מרחק יריקה ממלכת הכוזרים – ובכל מקרה קרוב אליה יותר מאשר לירושלים…

    נא להשוות בין המפות הבאות:

    לשיטתך המעוותת, רק תופעה זו יכולה אולי להסביר גם מדוע לאותם "צאצאי כוזרים" כביכול, יש בדיוק את אותם כרומוזומי הY כמו לתושבי המזה"ת:

    http://www.sciencedirect.com/science?_ob=MImg&_imagekey=B8JDD-4R29JBW-M-M&_cdi=43612&_user=1464331&_coverDate=11%2F30%2F2001&_sk=%23TOC%2343612%232001%23999309994%23673102%23FLA%23display%23Volume_69,_Issue_5,_Pages_i-ii,_923-1160_(November_2001)%23tagged%23Volume%23first%3D69%23Issue%23first%3D5%23date%23(November_2001)%23&view=c&_gw=y&wchp=dGLzVlz-zSkWA&md5=0d7ca8f01e76959310fd630f4ee8b621&ie=/sdarticle.pdf

    (או שבעצם, גם זה לא מספיק)

    אהבתי

  18. קראתי רשמי מסע לארצו ומולדתו של אברהם-אבינו, וראה מה מצאתי שם:

    "בריכת הקרפיונים המקודשים
    אורפה שוכנת על צומת של דרכים חשובות: דרך אחת מגיעה מהרי ארמניה וממשיכה לעבר סוריה, דרך אחרת הגיעה מהצפון, מהים השחור, והמשיכה לסוריה ונתיב נוסף עבר במקביל לחידקל ודרכו הגיעו למערב סחורות יקרות, כמו תבלינים, מלח, משי, אריגים ואבני חן.
    ביקור בעיר מתחיל במרכז התיירותי ששוקם לאחרונה לרווחת המבקרים. במרכז נראות שתי בריכות מים – בריכת אברהם (Birket Ibrahim) ובריכת זליחה (Zeliha). על פי האגדה, זליחה היתה בתו של נמרוד, המלך שאברהם אבינו ניתץ את פסיליו, אך נראה כי הבת הסוררת בחרה דווקא בדרכו של אברהם.
    בבריכות שוחים קרפיונים שמנים, הנחשבים עוד מימי קדם למקודשים. בצד הבריכות נבנה ארמון המלוכה של אבגר הגדול במאה השנייה, אלא שהוא חרב באחד השטפונות שהיו פוקדים את העיר בערך פעם במאה שנה. על פי המסורת המוסלמית, נולד אברהם במערה בצד הבריכות, הנקראת מאקם איברהים ג'אמי (Makam Ibrahim Camii), ובה הוסתר מפני זעמו של נמרוד."

    http://www.myturkey.co.il/?categoryId=22356&itemId=33039

    (למי שלא יודע – גפילע עושים מקרפיונים, והם שמעניקים לו את טעמו הטפל)

    אהבתי

  19. מה עם כל השטויות שאתה כותב שכבר הופרכו ע'י אביבי בקדמה.
    120 שנות ציונות הן ההוכחה הניצחת כי יש שני עמים אוייבים ושאחד מהם האספסוף הכוזרורואשכנזי
    זמם מזימה לניכוס העבר ההיסטורי של עם ישראל האמיתי הספרדומזרחי כדי להשתמש בעובדה זו
    להשגת קושאן כביכול המצדיק את שוד המולדת הפלסטינית תוך ניחשול ושיעבוד עם ישראל המקורי
    .זו לא פעם ראשונה בהיסטוריה ששני עמים חולקים דת משותפת ולמרות זאת הם עמים אוייבים זה לזה .
    אם עם ישראל המקורי צאצאיהם של אברהם יצחק
    ויעקב רוצים לשרוד את המזימה הכוזרואשכנזית
    אז עלינו לצאת באופן גלוי למסע ההיפרדות
    מהעלוקות הכוזרואשכנזיות המוצצות את דמינו…
    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

    אהבתי

  20. לפי מה שידוע לי, פסק הדין החלקי בוטל לאחר הגשת ערעור, ובנוסף לא חויבה הסטודנטית לשלם לטלמור הוצאות משפט ושליח.
    כעת מתחיל המשפט מחדש.

    הכתבה פורסמה לאחר שפסק הדין בוטל, אולם התקשורת בחרה לעשות כותרות על גב המאבק החברתי. הכותרות האלה פוגעות במופלים שרוצים להתלונן וחוששים מההליכים והסיכון שבדבר, למרות שמדובר בזכותם !

    זהו טרם סוף הסיפור ונקווה שיהיה סוף טוב
    ועתיד טוב לחברה הישראלית בעלת תרבות בילוי שוויונית.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s