אחוזת אלטר (או רבינוביץ' או שוורץ או איך שתרצו לקרוא לזה באשכנזית)

צילם: יורם בלומנקרנץ

 

 

המאבק על תקציבי התרבות נמשך והאירועים השונים מספקים לנו סיבות להמשך הפעילות. ביום שישי הקרוב בעשר בבוקר בסינמטק הרצליה ייערך כנס "הולכים לעיבוד קולנועי" בהנחיית עידן אלתרמן. קרן הקולנוע הישראלית מינתה וועדה מייעצת שתבחר עשרה ספרים שיועבדו לתסריטים לקולנוע ויופקו במסגרת תקציב הקולנוע השנתי, כמובן שמדובר בכספי ציבור (בערך 2 מיליון שקלים לסרט).

עשרת הספרים שנבחרו, למעט אחד, כולם נכתבו ע"י אשכנזים, מציגים סיפורים אשכנזיים ואין אף פרויקט שאין בו ייצוג, ולו הקטן ביותר לערבים, למזרחים ולאחרים בכלל. מחר נפרסם את תקצירי הסיפורים. חברי הוועדה המייעצת: עדנה מזי"א, נפתלי אלטר ועליזה ציגלר. גם רונית ויס – ברקוביץ' הייתה שותפה לתהליך קבלת ההחלטות.

אנחנו רוצים להיות שם, קולכם/ן חשוב! 

 

אנחנו צריכים להיות שם ולשאול את השאלות הקשות והחשובות: מי מינה את חברי הוועדה? איך בחרו את 40 הספרים שמתוכם זכו עשרת הספרים הנבחרים להיות מופקים. איפה המציאות הישראלית והייצוג לכל גווני האוכלוסייה החיים בתוכה? הפעולה הזאת תיצור את התשתית להמשך הפעילות וכדי לדאוג שבפעם הבאה שאחוזה כזאת מתכנסת, לסגור דילים במדינה ששייכת להם – גם אנחנו נהיה שם וגם שחקנים מזרחים יוכלו לצפות בתקווה לעבודה במסגרת פרויקטים יוקרתיים וחשובים כאלה. אגב, הפרויקט המזרחי היחיד שזכה הוא 'אחוזת דג'אני' של אלון חילו, עלה התאנה, המזרחי מחמד התורן של ההגנמוניה שזכה אתמול בפרס ספיר. מזל טוב!

"הולכים לעיבוד בקולנוע": נבחרו עשרת הספרים שיוצגו בכנס הפיצ'ינג הראשון לזכויות הסרטה של ספרים. ועדת המיון של הכנס (פיצ'ינג) הראשון המוקדש לעיבוד ספרים לסרטי קולנוע בחרה בעשרה ספרים שיוצגו בכנס במטרה להיות מעובדים ומופקים לסרטי קולנוע עלילתיים: "איש ללא צל" מאת יוסי אבני לוי, (כנרת זמורה ביתן), "על גג העולם" מאת אמיר בן-דוד (חרגול),  "אהבה אסורה בפטרבורג" מאת מישקה בן-דוד (כתר ספרים), "לא בבית הזה" מאת יוסף בר-יוסף (הספריה החדשה), "הארץ שטה" מאת חגי דגן (חרגול), "אחוזת דג'אני" מאת אלון חילו (ידיעות ספרים) "חצי הוכחה" מאת אורי לברון (כתר ספרים), "סמל ראשון מוסטפא רבינוביץ'" מאת אשר קרביץ (ידיעות ספרים), "פעם בחיים" מאת מירי רוזובסקי (כנרת זמורה ביתן) ו"לימסול" מאת ישי שריד (עם עובד).

לקריאה נוספת

חשיפה: שריד – חשד לשחיתות נוספת, שמואל קופר, צופר.

ניתן לקבל עדכונים בדואר אלקטרוני על רשימות חדשות באתר. להרשמה לחצו כאן

פורסם על ידי מתי שמואלוף

מתי שמואלוף, הינו משורר, סופר ועורך. פרסם עד כה עשרה ספרים ביניהם: שבעה ספרי שירה, ספר מאמרים, קובץ סיפורים ועוד. בשנת 2019, ראתה אור בגרמניה אסופה דו לשונית משיריו "בגדד | חיפה | ברלין" בהוצאת אפוריסמא ורלג. בשנת 2021 פרסם את הרומן הראשון שלו "הפרס" בהוצאת פרדס. שיריו וסיפורים תורגמו ופורסמו באסופות, כתבי-עת ואנתולוגיות בכל רחבי העולם.

51 תגובות בנושא “אחוזת אלטר (או רבינוביץ' או שוורץ או איך שתרצו לקרוא לזה באשכנזית)

  1. שבכל פרוייקט יש ייצוג..

    לא שמעתי שיש קטגוריה מיוחדת של סיפורים "אשכנזיים" וסיפורים "מזרחיים" גם לא ידעתי שהועדה בוחרת את הספרים לפי עדה.

    די להתבכיין.

    אהבתי

  2. הכי קל זה לטעון שכל הצלחה ממסדית של כל סופר לא אשכנזי היא עלה תאנה.מעבר לעובדה שמדובר בהתנשאות, על הוועדה ועל הסופר אין כאן שום התייחסות לאנשים מעבר לזהות העדתית שלהם.תשאל את אלון חילו שזכה בפרס הכי חשוב בעולם הספרות הישראלי (הכולל תרגום לשפה זרה ו מאה חמישים אלף שקל), אם הוא מרגיש עלה תאנה, ותשאל את מי שלא זכו (למש דנקנר וגרץ), אם הם מרגישים שהוא עלה תאנה.
    על אנשים כמוך נאמר, כשאתה אוחז בפטיש הכל נראה כמו מסמר. את הדיון החשוב הזה באפליה שאכן קיימת צריך לקיים בהגינות ובעומק, לא ככה.

    אהבתי

  3. הם הלא הישראלים ואנחנו אמורים לצרוך את התרבות שלהם ולמחוק את שלנו. תפסיקו להעמיד פנים גזענים. נמאס ממדינת האפרטהייד. אנחנו צריכים להפוך את השלטון. כמו באיראן.
    לצאת לרחובות "או שהעוגה לכולם או שלא תהיה עוגה"

    אהבתי

  4. הכי קל לחפש תירוצים והצדקות ולא להודות בשישים שנה של ניצול כלכלי גזעני של המזרחים והפלסטינים כדי להמשיך ולשמר את המקום הפריבילגי שלכם ועוד לצאת נאורים ורב תרבותיים. המספרים מדברים בעד עצמם ההסברים הסוציולוגים והפסיכולוגים מבית מדרשם הגזעני של אייזנשטדט ופרנקשטיין לא תופסים יותר.
    נמאס לנו לחיות בגטו האשכנזי מוקף חומות הבטון שבניתם לנו פה.

    אהבתי

  5. די בלקרוא את רשימת התקצירים לספרים שזכו להיבחר ולקבל עיבוד קולנועי. (תקציר כל הספרים יפורסם מחר גם באתר זה) אין בהם ייצוג הכוונה שאין במציאות הישראלית שהם מציגים, 10 סרטים, אתיופים, פריפריה, מזרחים ועוד. גם הכנס הזה כמו טקס פרס ספיר אתמול וכנס הפיס לפני חודש צבוע כולו בלבן, גם כאן מתגלגלים כספי הציבור בישראל בין ידיים במעגל סגור. גם אני משלמת מיסים במדינת ישראל ורוצה למצוא את עצמי, את קרוביי, את שכניי ואת הסיפור של כו-לם בקולנוע הישראלי שנעשה פה.

    אהבתי

  6. חזרה למרוקו היא לא אופציה מפחידה עבורי. נהניתי מכל רגע שם. אין לי שום בעיה לחיות בקרב עניים כי גם אני עניה. אבל לא אתה תחליט לי אם להישאר או לא. אם לא מתאים לי אני וחברי נשנה את המדינה כדי שתתאים לנו. בסוף תהיה פה מדינה מזרחית וערבית ומי שיברח מפה לחיק החמים של האירפאים זה האשכנזים ולא אנחנו. לנו ולפלסטינים יש הרבה סבלנות. צומוד קוראים לזה בערבית.

    אהבתי

  7. עשית סטטיסטיקה לגביי פתיחות להומוסקסואליות בקרב מזרחים?
    האם הרוסים נאורים? מכיר את המילה המעליבה פידראס?

    הרוסים עלו עם התארים שלהם ששווים לתחת במדינות מתוקנות ועושים עלינו דאווינים של מערביים עלק

    מדינת ישראל היא היחידה שמכירה בתארים מברה"ב לשעבר ומרוסיה כיום.

    במערב אתם נחשבים מזרחים אז אל תג'עג'ע עלינו
    העלייה הרוסית הובאה על חשבון מזרחים זה ידוע תשאל כל פקיד במשרד הפנים ותקבל נתונים את מי פיטרו בשביל להעסיק עולים מרוסיה כי המעסיק יקבל תגמול
    או המשכנתאות המשתלמות שקיבלתם על חשבוננו ועוד תופסים תחת

    ואם כבר מזרחים- אז שפה צרפתית היא היא ערש התרבות המערבית אבל במסגרת הפרוייקט הציוני-פולני הי הפכה לשם נרדף לפרימיטביות ממש אלכימיה ציונית- אולי בן גוריון היה באמת גאון

    אהבתי

  8. עידו אין עליך אח יקר
    אני מקווה שחברי המזרחיים יתעוררו יום אחד ויגידו לך את האמת אתה סך הכל היית רועה ברווזים כל פעם שהגעתם לשלטון קרה אסון זה ההסטוריה מספרת יום יגיע וההסטוריה תחזור על עצמה ואני מכיר את שירה היא תעזור לך כי הרערת לה את כל הביטחון אמרת לה שבמרוקו על הפנים ובפולין אוקריאנה לוקס

    אהבתי

  9. תבדוק את הסטטיסטיקות ותראה כמה אשכנזים כבר ברחו מפה. יחד עם הערבים אנחנו רוב!

    אהבתי

  10. לפי כמות אליאנס שהיו בקהילות יהודית תחת כיבוש האיסלאם

    רק פה למעשה נוצרה הפרדה בין יהודי יוצא ארצות האיסלאם להשכלה- כוחה של מדיניות גזענית וממוסדת דרך המצאת המושג "מזרחי" לעומת "אשכנזי"

    אז איפה היה אליאנס

    בכל-רוב- הערים חוץ מתימן ורוב היהדות בארצות האיסלאם הייתה עירונית והמיעוט שלא היה עירוני, היה כבר בתהליכי עיור (עד בוא הברוך הציוני-פולני)ג

    ואם לא דיברו צרפתית דיברו איטלקית -לוב
    ואם לא את אלה דיברו לטינית-לדינו

    ולא זכור לי על שפה מערבית שדיברו במזרח אירופה, אלא אם כן רוסית=פולנית אוקראינית זו שפה מערבית

    אהבתי

  11. אוקראינית ופולנית זו אותה שפה- זהות של 95%
    כאשר אתה יודע גרמנית אתה מבין אידיש

    סבתא שלך ידעה שפה וחצי סלאבית אחת גרמנית ואחת שמית

    מרשים אין ספק
    האשכנזים כבר מרגישים זרים, בזמן שהם רצים להייטק אנחנו משתלטים על הפקידות הבכירה והנמוכה וכבר מתארגנים בעודנו שרים פיוט מבית אבא, בערבית יהודית כמובן

    כי בעולם הערבי לימדו אותנו סבלנות- סאבר
    לפי כמות משרדי עורכי הדין המטפלים באזרחות זרה מצבנו טוב

    אהבתי

  12. גם במה שהם טוענים שהיא מולדתם וגם בארצות מוצאם באירופה. אם הם היו מרגישים בבית הם לא היו מתבצרים בבונקרים ומסתגרים מאחורי החומות.
    לך תראה איזה בונקר הם בונים איפה שפעם היתה הבימה. כך מתנהג מי שמרגיש בבית?

    אהבתי

  13. אינשטיין יהודי-ספרדי אייפל יהודי-ספרדי קולומבוס יהודי ספרדי הרמבם יהודי ספרדי וכל רועה הברווזים למינהם ביאליק ודוסטויבסקי הם יהודים כוזרים אנו שני עמים שונים
    מה לא ברור לך אך יקר בקשר להסטוריה אתה יודע הכל כמו כל הכוזרים האמן לי שמודעות האימפריה הכוזרית היא אדירה ואני מצדיע ליכולת הכוזרים להתפתח רק מה גם הטבע מגיב!

    אהבתי

  14. היא הייתה מדינת חסות, אל תעצבן את התואר שלי ביחב"ל עם מושגים לא נכונים

    ההבדל הוא עצום במיוחד תרבותי
    זהום של יהודים מרוקאים עירוניים היא בהחלט צרפתית, הם חולמים בצרפתית ויש להם מבטא צרפתי ולא מרוקאי בעברית

    אין ספק שאנו גם ערבים, זו זהות עשירה המורכבת מכמה תרבותיות בדיוק כמו סבתך שהייתה סלאבית\גרמאנית

    למרות שרק אם הייתה דנצינגרית הייתי מוכן לכנותה גרמאנית, כל השאר ידעו גרמנית ברמה נמוכה ביותר, בשביל זה אתה מוזמן לקורס השוואת תרגומים בגרמנית ותראה מה שווים התרגומים שהפולנים עשו לעברית

    מביך

    אהבתי

  15. עידו אחי היקר סבו וסבתו של אינשטיין לא דיברו אידיש ולכן הוא לא כוזרי-יהודי הוא מיהדות אלזס שמקורה הוא גרוש ספרד ושוב אני חוזר אהובי כולם יודעים הכל כולל אתה דרך אגב אולי תלמד אותי ידידי מהיכן מקור האידיש

    אהבתי

  16. המידע הכי חשוב לי לא קיבל תשובה מה מקור האידיש אל תענה מהר גרמנית כי אתה יודע שלא אז למד ושאל אנשים שיודעים מה מקור האידיש ודרך אגב ישנה מדינה עם דגל וגבולות בדרום רוסיה שהשפה הרישמית שם היא אידיש ודרך אגב רובם שם רועי ברווזים

    אהבתי

  17. כמה יהודים חיו בגרמניה במאה ה3
    מהיכן הגיעו מליוני יהודים למזרח ארופה
    כמה יהודים היו במזרח ארופה במאה ה10 וכמה במאה ה12 חיו במזרח ארופה

    ולידע כללי הרבה מרוקאים הגיעו מגרוש ספרד לידיעתך ולכן ספרדי יכול להיות גם מזרחי רק מה אשכנזי אין מצב שבעברו הוא היה ספרדי מפני שהיה צריך לפחות לשמור מעט על הלדינו גרוש ספרד היה במאה ה15 ולכן לא יכול להיות שכל יהודי מזרח ארופה דיברו אידיש ואף אחד מהם לא דיבר לדינו

    אהבתי

  18. הנה מה חשב הרמב"ם – שרוני שמואל כה מתגאה בו, ובצדק – על "ההרמוניה היהודית מוסלמית" (המתוארת פה בכותרת שמעל הכותרת), כפי שכתב זאת ב"איגרת תימן":

    "ואתם אחינו, ידוע לכם שהקב"ה הפילנו במהמרות עונותינו בתוך אומה זו שהיא אומת ישמעאל, שרעתם חזקה עלינו, והם מתחכמים להרע ולמאוס אותנו, כמו שגזר עלינו יתברך "ואויבינו פלילים". ושלא תעמוד על ישראל אומה יותר אויבת ממנה, ולא אומה שהרעה בתכלית הרעה לדלדל אותנו ולהקטין אותנו ולמאוס אותנו כמוהם. שאפילו דוד המלך ע"ה, כשראה ברוח הקודש כל הצרות העתידות לישראל, התחיל לצעוק ולקונן בלשון האומר מרעת בני ישמעאל ואמר תהלים ק"כ ה' "אויה לי כי גרתי משך שכנתי עם אהלי קדר". וראו איך זכר "קדר" משאר בני ישמעאל, לפי שהמשוגע הוא מבני קדר, כמו שהוא מפורסם מייחוסו.

    ועוד דניאל לא ספר קטנותו ודלדולנו אלא במלכות ישמעאל שתיכנע במהרה, שכן אמר דניאל יא "ותפל ארצה מן הצבא ומן הכוכבים ותרמס". ואנחנו בעודנו סובלים שעבודם וכזביהם ושיקרותם למעלה מיכולתנו, אין ביכולת האדם כוח לסבול. ויהי כמו שאמר דוד ע"ה תהלים ל"ח י"ד "ואני כחרש לא אשמע וכאלם לא יפתח פיו". וכמו שהוכיחונו רבותינו לשאת כזבי ישמעאל ושקרו לשתוק ממנו. וסמכו זה לפסוק שכתוב בשם בניו "ומשמע ודומה ומשא" – שמע דום ושא.

    וכבר הסכמנו כולנו, גדולים וקטנים, לסבול שעבודם, שכן אמר ישעיהו ע"ה ישעיה ג' וי"ו "גוי נתתי למכים ולחיי למורטים פני לא הסתרתי מכלימות ורוק". ועם כל זה לא נוכל להינצל מרוב רעתם ופחזותם בכל זמן. וכל זמן שאנו רודפים שלומם הם רודפים אחרינו בחרום ובמלחמה כמו שאמר דוד המלך ע"ה תהלים ק"כ ז' "אני שלום וכי אדבר המה למלחמה"…"

    (קטע מתוך איגרת תימן להרמב"ם:http://www.daat.ac.il/daat/mahshevt/mekorot/teyman1-2.htm )

    אהבתי

  19. אם אני מבין נכון, את המאמר לא כתב שמואלוף עצמו אלא אחת מזרחית בשם "יודפת גץ" וצילם אחד מזרחי בשם "יורם בלומנקרנץ"…

    לפי השמות הללו נראה שחלק מהיהודים האשכנזים פשוט ייבאו את תסביכי השנאה העצמית שלהם, ואת שאיפות ההתבוללות וההתבטלות העצמית, מאירופה הקלאסית למזה"ת – וכאן הם פשוט תרגמו את התסביכים הללו מגרמנית/צרפתית/רוסית לערבית-יהודית מדוברת…

    במקרה הזה, כמו שקרה גם באירופה, ישנם כמה מתוסבכים מקומיים בעלי רגשות נחיתות וקיפוח, שיכולים לחגוג על ההלקאה העצמית הזו ולראות בה "הודאה" ואישוש לצורך הצדקת שנאת האחר שלהם…

    אם אתה רוצה לתרום, במקום לאיים תתחיל להתקרבן ולדבר על שואה תרבותית אשכנזית: תבכה על-כך שאין משמיעים בכלל מוזיקת כליייזמרים ברדיו, תזעק שיש רק תאטרון יידיש אחד (ובכלל תמחה על כך שלימוד היידיש אינו במסגרת החובה בבית ספר כמו הערבית), תילל על זה שאנו נאלצים לדבר עברית במלרע מזרחי במקום במלעיל אשכנזי כמו של ביאליק, ותצא להפגין על-זה שהממשלה לא מממנת הקמת מזללות ודוכנים לממכר גפילטעפיש, חזרת ובורשט, לצד החומוסיות, דוכני הפלאפל והסביח שהשתלטו על תרבותינו – הוי! גוועלט!!!!… 😉

    אהבתי

  20. לפי תגובותיך נראה ש"הבעיה הכוזרית" מטרידה אותך מאוד…

    אם אמנם כך הדבר, אולי כדאי שתתחיל לפשפש גם בציציותיו של השם "שמואלוף" – שמו של בעל האתר. כל-זאת-שכן, מתעורר חשד מסוים כי הסיומת "וף" של השם הזה מרמזת על מוצא קווקזי – והרי הקוקז הוא מקום מושבם של הכוזרים רחמנא-ליצלן…

    אם אמנם יתברר כי השם "שמואלוף" מוצאו מהקווקז אזי יצוצו ויעלו שתי בעיות:

    א. יתעורר חשד מסויים כי מעט "דם כוזרי" או חלילה אפילו כרומוזום שלם או שניים, התגלגלו גם לפתחו הגנטי של בעל האתר המוצג כ"מזרחי" – ואז אנא אנו באים?

    ב. תתעורר גם השאלה המובנת מאליה: אם מוצאו של בעל האתר הוא מהקווקז ועל-כן הוא מוגדר כ"מזרחי" במה שונים ממנו צאצאי אותם כוזרים שחיו באותה חלקת אדמה גאוגרפית ממש? האמנם אותם יהודים שגלו, כביכול, מהקווקז למרכז/מזרח אירופה איבדו את זכותם להיקרא "מזרחים"?!?

    אגב, מר שמואל, אם כבר אתה עוסק בבעיה הפילוסופו-כוזרית הזו, מומלץ שתפשפש גם בציציותו של השם "יקים/יקימוב" – וכדאי שתתחיל בפייסבוק. נדמה לי שצפויות לך הפתעות…

    אהבתי

  21. ואת מי זה מעניין בכלל אם הוא היה ספרדי או לא
    העליונות סו קולד של יהודים יוצאי מזרח אירופה בארץ היא תוצאה של מדיניות נפסדת והפלייה נמשכת במשאבים בשביל שיחשבו עצמם לגרמנים בורגנים, הלא זו הייתה מהותה של התנועה הציונית לשקם את יהדות מזרח אירופה הנחשלת ולהפכה לגרמנית, הבעייה היא "שמזרחי" רואים מישהו לבן הם חושבים ישר שהוא פרופסור כמו שקרה עם העלייה הרוסית, והרוסים קנו את זה כמו שהפולנים קנו את זה למרות שהם היו ויהיו וויט טראש עשירים

    היהדויות הספרדיות (סורית בניו יורק, עיראקית בבוסטון והפרסית בלוס אנג'לס כמו המרוקאית בקנדה) הן המוצלחות ביותר בארה"ב יותר מהאוסט יודניות שמנסות גם הן להיטמע בתוך הקהילות הספרדיות הנעלות כי כמו לבנים אחרים כבר אין להם זהות חוץ מכמה מילים מטומטמות ביידיש- אוי ווי

    לגביי הגרמנית של סבתא שלך, היא לקחה בטח איזה קורס רב שנתי ולא כמו תלמידי אליאנס שלמדו בבית ספר צרפתי, את כל המקצועות בצרפתית, אלא אם כן היא גדלה בדנצינג
    וצרפתית זו שפה שנחשבת מערבית פי כמה לעומת השפה הגרמנית עם היסודות ההונים-ברברים-

    ולגבי יחב"ל- אם אתה לומד את זה איך אתה מתבלבל בין מדינת חסות לקולוניה?

    אהבתי

  22. מר ישראלי. למען ההגינות לא חקרתי לעומק את הקוקזים. אך יתברר שהם גם כוזרים. אז הם ישויכו ללאום האשכנזי. נבדוק טוב טוב שום כוזרים לא ייסתפח לעם ישראל שלוש סיפמנים לישראל.
    רחמנים ביישנים וגומלי חסדים.
    עודד אתה חייב להיתעודד.
    עודד כוזרי (ישראלי) .

    אהבתי

  23. לא יאמן שבכל העולם המערבי הנאור, מחירי הנדל"ן יורדים באופן דיי גבוה, ורק בישראל נוסקים בצורה מאיימת.

    לא אסלח לעולם לציונים, שהפכו את אימי לשירות הובלות ראשי מידי שנה וללא מקום יציב לחיות בו.

    לציונים אין אח ורע באיזור המזרח תיכון, הגיע הזמן שאובמה (http://www.youtube.com/watch?v=5rbUH_iVjYw) ימעך את הציונים, כפי שעשה לזבוב בראיון עם גיבס.

    אהבתי

  24. הם הרי יודעים שהתרבות הציונית האשכנזית מיצתה את עצמה. במזרחים מובילים היום בכל תחומי התרבות. בספרות: אלון חילו, רונית מטלון ואיריס לעל, איריס שילה, ברדוגו ומואיז בן הראש. בקולנוע השחקנים הכי טובים הם מזרחים: אבגי, ששון גבאי,רונית אלקבץ , חנה אזולאי הספרי, אלון אבוטבול
    ואחרים מובילים בענף. בזמר חבל לבזבז מילים כל הזמרים והזמרות המובילים הם מזרחים: מיכה שטרית, מירי מסיקה , מאיה בוסקילה,שרית חדד, קובי אוז, והרשימה לא נגמרת…. גם בשירה צעירה ותוססת אנחנו לוקחים אותם בסיבוב. התרבות האשכנזית מנוונת וקופאת על שמריה.
    האשכנזים נצמדים למזרחים כמו עלוקות כדי לקבל קצת פלפל, קצת חיות, כי הם יודעים שהתרבות שניסו ליצור פה כתרבות ישראלית היא מלאכותית וגוועת.

    אהבתי

  25. למה אתה כותב באנגלית- לא ידוע לי שבפולין לימדו אנגלית דווקא בעיראק כן, שם היתה שלוחה של אוניברסיטת אוקספורד

    בכל מקרה אתה טועה-רוב כותבי אתר קדמה הינם מ"המעמד הבינוני גבוה", דוברי שפות, כותבי מאמרים, אקדמיים ואנשים ביקורתיים

    אנחנו האליטה האמיתית

    אתה אספסוף של לפת ממזרח גבעת א-פולוניה

    אהבתי

  26. תסתכל על הדיון הזה הלמעלה למטה. רוב התגובות מופנות לאחד "עידו" שהתגובה (תגובות?) שלו לא קיימת כבר, ומכאן והלאה זה דיון ילדותי וגזעני העוסק בשאלות המרתקות: הסבתא שלי מי דיברה יותר שפות, או מי בדיוק נחשב כוזרי, או האם אשכנזים רעו אווזים באירופה, או מי יותר 'אספסוף', או בקיצור – מי יותר טוב אשכנזים או מזרחים?!?!

    אם זה הדיון שאתה רוצה שיהיה פה בתגובה לפוסט שיכול לעורר דיון רציני, אשריך. ומחיקה נעימה.

    אהבתי

  27. יש גבול באופציה שניתנה לו להבעת דעה והוא משתמש בה כדי לפזר קללות גזעניות בחסות עליונות המקושרת לחונטה השלטת .

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

    אהבתי

  28. ישראלי אתה כוזרי ומשפחתך מוצאה מכוזריה שאלת יפה מה זה חשוב אולי גם מתי כוזרי נכון ידידי אני לא בטוח מה מתי אבל אומר לך שקווקזים הם ערבים מתי יכול להיות ערבי אבל אין מצב שהוא כוזרי אתה מתחיל לקבל תובנה מה זה כוזרי ומהיכן שורשך זה חשוב מאד מפני שכשתיהיה לך בעיה עם הערבים תדע גם לאן לחזור אני מקווה שלא פולין כי הם אנטי כוזרים אני מקווה שלא הונגריה ומקווה מאד שלא אוסטריה וגרמניה כמובן שמקווה שלא רוסיה ולא אוקראינה מה נשאר לנו אח יקר תתחיל להלחם לבנית הממלכה הכוזרית מחדש מפני שבאמת מגיע לכל עם מדינה והעם הכוזרי מקורו באימפריה אדירה ושפה עשירה וכמובן ים ענק על שמו הים הכוזרי לא כיכר קטנה זו או אחרת אוהב אותך ומקווה שתצליחו להשיג ריבונות על כוזריה האדירה אם לפלסטינים מגיע מדינה מה תגיד אימפריה לשעבר של בערך 20 מליון תושבים אני בעד אח יקר ובאמת כל הדרך אני אתמוך מה אתם צריכים את המזרחיספרדי הלא מפותח ואת הערבי הפלסטיני לידכם אתם חיבים להלחם לעצמאות כוזריה בהצלחה!

    אהבתי

  29. למשה, אתה כותב …"כשאתה יודע גרמנית אתה מבין אידיש" מתשובתך זו, ברור שאתה לא יודע גרמנית, מפני שמי שמדבר גרמנית לא מבין אידיש,אולי פה ושם מילים בודדות מתוך משפט או קטע, מפני שאידיש מתובלת בעברית, וגם העברית שבתוך האידיש משובשת לחלוטין ולי כישראלית צברית זה נשמע נלעג ביותר,הדוגמא הכי פשוטה ,באידיש אומרים "שאבאס" בעברית אומרים "שבת "האידיש והגרמנית בכלל לא אותו דיאלקט, חייתי במשך 20 שנים עם בן זוג שנולד בגרמניה ודיבר גרמנית רהוטה,כשהגיע לישראל, ושמע אידיש הוא לא הבין מה רוצים מהחיים שלו,וגם מילים או משפטים שנאמרים כביכול בשפה שלנו נשמעת כמו גרמנית, בגרמנית מבטאים אותם אחרת לחלוטין ואז דוברי האידיש נשמעים מאוד נלעגים בעיני אלה שמדברים גרמנית רהוטה וגרמנית כשפת אימם.אז כך שאם רצית לנופף באידיש בשל קירבתה המסויימת לגרמנית על מנת לנופף לנו באיזה סוג של אליטיסטיות תרבותית,אנא טול קורה מבין עיניך, רק לידיעתך אם כבר מדברים על סוג של "אליטיזם תרבותי, אז בכל רחבי אירופה עד לאמצע המאה התשע עשרה וניתן לומר שאפילו עד ימינו אלה ,הצרפתית הייתה השפה של הדיפלומטיה ושל האירסטוקרטיה בכל רחבי אירופה ומי שידע צרפתית על בורייה נחשב לאדם משכיל,
    טולסטוי שנחשב לאחד מסופריה הדגולים של רוסיה את "מלחמה ושלום" האלמותי שלו כתב שלושת רבעי מהספר בצרפתית,את כל הדיאלוגים שמנהלת האצולה הרוסית ביינה לבין עצמה (צרפתית הייתה השפה שבה דיברו בני האצולה בכל רחבי אירופה בינם לבין עצמם)כך שבני העם הפוט בכלל לא יכלו לקרוא את הספר ,עד שהוא תורגם לשפה הרוסית,תאר לך את המצב ביזארי הזה
    מעבר לכך שעד תחילת המאה העשרים,רוב בני העם הפשוט בעיקר במזרח אירופה היו נטולי השכלה וכלל לא ידעו קרוא וכתוב אפילו בשפתם הם, רק בתחילת המאה העשרים כשבעמרב אירופה חל חוק חינוך חינם ההשכלה עברה גם אל פשוטי העם.
    מעבר לכך שמזרח אירופה זה לא מערב אירופה,מזרח אירופה תמיד הייתה יותר נחשלת הן מבחינת ההשכלה העממית, והן מבחינה טכנולוגית לעומת מערב אירופה.
    היהודים במזרח אירופה ובעיקר ברוסיה ובחלקים מפולין שהיו תחת האימפריה הרוסית, בכלל היו תחומים בתוך מה שנקרא "תחום המושב, ורבים מהם אפילו לא ידעו לדבר בשפה המקומית אלא דיברו אך ורק אידיש,רק לאחר המהפכה הרוסית חל שינוי בכל נושא ההשכלה העממית הניתנת לכול.
    לעומת זאת הבה וניקח את יהודי ארצות אגן הים התיכון שברובן ארצות מוסלמיות, והיו תחת כיבוש קולוניאליסטי ,רובם הגדול שחי בערים הגדולות (ורוב היהודים חיו בערים הגדולות מפני שהם שלחו ידם במסחר,בעלות על הקרקע וחיים חקלאיים כמעט ולא באו בחשבון באותה תקופה,דיברו או צרפתית או אנגלית ודיברו אותן על בוריין,כך בארצות המאגרב וכך גם בארצות כמו סוריה,מצרים,לבנון,ומאחר ורבים מהם היו מקורבים לעשייה הדיפולמאטית דיברו בשפה הדיפולמאטית הנפוצה הלוא היא צרפתית, אז כך שאם כבר לנופף בידיעת שפה כסוג של "אליטיזם תרבותי" הרי שהוא שמור לנו צאצאיהם של יהודי ארצות המאגרב ואגן הים התיכון הרבה יותר מאשר צאצאי ארצות מזרח אירופה שרובם כאמור דיברו אידיש.
    אין זה בא להמעיט מערכה של האידיש ואין זה בא להמעיט מערכם של סופרים שכתבו בשפה האידית כמו שלום עליכם, ועוד.אולם לנופף באידיש כסוג של "אליטיסטיות תרבותית" רק בשל קירבה מסויימת לשפה הגרמנית מה עוד שכאמור בעיני הגרמנים זה נשמע יותר כסוג של "ג'יבריש, ואפילו עלבון לגרמנית(ולא בשל העבר הנאצי נא לא לכרוך את שני הדברים),אז הנפנוף הזה הוא לא בדיוק משב רוח מרענן עבור אלה שיודעים לעשות את ההבחנות מתוך ידע ולא מתוך סוג של "היהירות שבבורות" לך תלמד לפני שאתה מתנאה כמו טווס, שאם לא כן תמיד תמצא מישהי או מישהו (מזרחי) שיודע וימרוט את נוצותיך.

    אהבתי

  30. את ממש אוטומאטית בתגובות שלך.

    אני ממליץ לך לפתח יכולת לקרוא מספר תגובות ברצף, אבל אני לא מצפה ממך ליכולת להתנצל, כי זה דורש מאמץ, תכונה שלא הפגנת לפני שענית לתגובה שלי- אם היית מתאמצת וקוראת את כל התגובה או את רצף התגובות

    , כי אידיש זה ניב גרמני, נחות מתובל וואט אבר
    לדובר אידיש בגרמניה יקח פחות משנה להיסגר על המבטא ועל עוד כמה מילים חדשות

    מין הסתם שלגרמני לעבור לאידיש זה צורם ונוראי
    בשפה בכתובה זה לא פחות קשה

    אפילו אם את צודקת באחוז ממה שאת אומרת הטון והרטוריקה שלך מעצבנים ולא בא לי טוב הדיבור הזה

    אהבתי

  31. לא באתי לעולם על מנת לעשות לך טוב, או על מנת לרצות אותך,
    אני לא שייכת לטיפוסים המרצים שאומרים את מה שנוח ונעים לשמוע אני שייכת לטיפוסים שאומרים את מה שהם חושבים ומרגישים

    אהבתי

  32. לכל אותם גמדי רוח שאכולים מרגשי השנאה השבטיים והעדתיים הקטנוניים שלהם – בין שהם צאצאי ברברים מגויירים, שאבותיהם רעו עיזים בממלכתה של כהינה שבהרי האטלס; ובין שאבותיהם היו אחשדרפנים חובשי תרבושים בממלכתו של מונבז שבצפון עירק; ובין שהם צאצאי כוזרים, סלאבים, ויזיגותים, ופרנקים מגויירים שמתכחשים למוצאם.

    השתויות שחלקכם כתבתם מוכיחות שאין טעם בתשובה רצינית, אז הנה לכם שיר חביב, עם לחן מזרח תיכוני, ומילים מנחמות של עלי מוהר שתסברנה הכל ותאכלנה לכם את הלב:

    בלשונות רבות מספור דיברנו
    וזה את זה כמעט בכלל שלא הכרנו
    ומקומות רבים מאוד עזבנו
    ורק מקום אחד רצינו ואהבנו
    ומקומות רבים מאוד עזבנו
    ואל הארץ, אל הארץ באנו.

    ונמשכת שיירה
    מן המאה שעברה
    רחוקים כבר היוצאים
    איכרים וחלוצים
    שעמלו עבדו בפרך
    בלי לראות את סוף הדרך
    ועכשיו עוברים אנחנו
    לא שקטנו ולא נחנו
    לא ימשיכו בלעדינו
    זוהי הרפתקת חיינו.

    מגטאות ומחנות הגחנו
    אל הביצות ואל הישימון הלכנו
    מקצות ערב, מרוסיה ופולניה
    הדלקנו אור גם בדימונה גם בדגניה.
    מקצות ערב, מרוסיה ופולניה
    הדלקנו אור גם בדימונה גם בדגניה.

    ומכל הגלויות
    ועם כל הבעיות
    עם נוצר וארץ קמה
    ושפה אשר נרדמה
    שוב התחילה מתעוררת
    ומדברת ומדברת
    מסביב יהום הסער
    רב הקושי והצער
    אבל יש על מה לשמוח
    יש עוד אומץ, יש עוד כח.

    איך ישראל צומחת מסביבנו
    היא חזקה יותר מכל חסרונותינו
    וגם הנגב עוד יהיה פורח
    ועוד נדאג שהזקן יהיה שמח.
    וגם הנגב עוד יהיה פורח
    ועוד נדאג שהזקן יהיה שמח.

    ומכל הגלויות
    ועם כל הבעיות
    מסביב יהום הסער
    רב הקושי והצער
    אבל יש על מה לשמח
    יש עוד אומץ, יש עוד כח.
    ונמשכת שירה
    מן המאה שעברה
    רחוקים כבר היוצאים
    אכרים וחלוצים
    שעמלו עבדו בפרך
    בלי לראות את סוף הדרך
    ועכשיו עוברים אנחנו
    לא שקטנו ולא נחנו
    לא ימשיכו בלעדינו
    זוהי הרפתקת חיינו.

    אהבתי

  33. אתה כותב לי פה שצריך אכן לעשות בדיקה מקיפה כדי לוודא שלא יסתפח אף "כוזרי" לעם ישראל – או כדבריך:

    "מר ישראלי. למען ההגינות לא חקרתי לעומק את הקוקזים. אך יתברר שהם גם כוזרים. אז הם ישויכו ללאום האשכנזי. נבדוק טוב טוב שום כוזרים לא ייסתפח לעם ישראל שלוש סימנים לישראל:
    רחמנים ביישנים וגומלי חסדים."

    דברים אלו גם מסתדרים עם אותו מניפסט – תורת גזע של ממש – שפרסמתם אתה ורוני ומוני במקום אחר:

    http://www.kedma.co.il/forum/viewtopic.php?p=17432#17432

    ככוזרי לכשלעצמי, אני מעוניין לשתף פעולה עם שלטונות האור העתידיים שיבואו מקרב "עם ישראל האמיתי" (כהגדרתכם שם), ועל-כן ברצוני להלשין ולהזהיר אתכם שישנו מסתנן כוזרי בקרב שורות ההנהגה שלכם – ואפילו בין מחברי המניפסט האנטי-כוזרי עצמו!

    להלן כמה תמונות וכתובות מהפייסבוק העולמי, אשר מגלות כי לאחד מן החתומים על המניפסט הגזעני שלכם ישנם קרובי משפחה כוזרו-סלאביים אשר חיים ברוסיה ובלרוס – ובשאר ארצות של מגדלי חזירים וברווזים, רחמנא לצלן – ומן הדין שאותו אדם הוא נצר למשפחת מגדלי ברווזים מגוירת אשר מתחזה לספרדו-מזרחי… שים לב לשמות המשפחה שליד התמונות:

    http://www.facebook.com/people/Alex-Yakimov/656492067

    http://ru-ru.facebook.com/people/Dmitri-Yakimov/1646330636

    http://www.facebook.com/people/Alex-Yakimov/611286110

    http://www.daylife.com/photo/0cWAcCyfUg1oD

    http://www.facebook.com/people/Milena-Yakimova/691872131

    ובכן, שי כחלון היקר (וד"ש גם לרוני שמואל), אני מקווה שפעולת ההלשנה שלי תעזור לכם לערוך טיהור אתני-גזעי נאות בקרב שורות ההנהגה של תנועתכם החדשה – ומקווה לקבל אתנן בהתאם ביום בו תעלו לשלטון…

    עלו והצליחו!

    אהבתי

  34. כמובן שאם יתברר שמר יקים הינו צאצא לכוזרים הוא יזכה להערכה מרובה שלה זכה יתרו הנביא.
    הוא לא חלק מעם ישראל אבל יש על שמו פרשת בתורת ישראל.
    ישראלי מודים לך וכן בהחלט אתה ראוי להערכה ולהוקרה ביום שנשב בשילטון.
    חשבתי על תפקיד.
    מנהל יד ושם המזרחי.
    מגיע לך.
    יום טוב

    אהבתי

  35. אכן עלבון חמור עלבת בי בהאשמתך אותי ששמי יקים כביכול שם כוזרי הוא, שכחת שיתכן ושם יפני הוא שכן יש ביפן אגם ושמו יקימה , אז מה עינין שמיטה לאגם יקימה בכך שזייפן גרפומן הפועל כפחדן בעילום שם תוקף אדם הכותב בשמו המלא ומשמיץ אותו במעשי שעטנז ורמיה כיד הציונים הכוזרואשכנזים .
    ואולי יחשוף עודד הנודד את שמו המלא כדי שנדע אם הוא לוקה באותה מחלת כוזריות שכל כך מטרידה אותו.

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

    אהבתי

  36. להלן שמות המשפחה של כל הסבים והסבתות שלי – בסדר אקראי:

    גולדשטיין (יש אומרים נצר ל"כהן"), יעקב, זינגר (יש אומרים נצר ל"לוי"), שמעון.

    למיטב ידיעתי חלק מהנ"ל מקורם בגירוש ספרד, אבל לא מן הנמנע שכמה וכמה כוזרים הסתננו למאגר הגנים המשפחתי שלי. אשמח אם תצליח להוכיח את המצאותם שם.

    באשר לשם "יקימוב" – לא הצלחתי למצוא לו מקבילות בספרד, צפון אפריקה, עירק או תימן, ואם יש לך כאלו אנא הצג אותם להגנתך. בנתיים נראה שאתה מסתערב סלאבי שאינו שונה במאום מאותם "כוזרו-אשכנזים" אשר לשיטתך נטפלים ל"עם ישראל האורגינאלי".

    אהבתי

  37. השם יקים הוא שם תנכי והתוספת וב היא תוספת סלאבית מקובלת אך מי שרוצה להסיט את הדיון מהתוכנית הגזענית הכוזרואשכנזית לדיון על מקורם של שמות תוך הצגת עצמו כמומחה שיוצא בסוף קצת מטומטם אז לתשומת לבו השם יקים הוא קיצור שמו של סבי אליקים והוא השם שבחר אבי .
    אדם פחות גזען וטיפש היה שואל שאלת תם ולא בונה תילי הרים של חיפוש שמות ברחבי העולם אבל ממי שכבר זייף מיליארדי כרומוזומים וריבויים דמוגרפיים הזויים אין למצוא פליאה על דרכיו העקלקלות להסתרת הגזענות הכוזרואשכנזית בה הוא לוקה ולהסתרת העובדה שאותם המתקראים אשכנזים במחוזותינו הם למעשה בני הממלכה הכוזרית שהתגיירו לפני 1200 שנה וכיום מתחזים לצאצאי אברהם אבינו. הם אלו שבאו עם תוכנית ומזימה לנשל את "אדוני הארץ" אחינו הפלסטינים מאדמת מולדתם ובו זמנית לנחשל את "אחיהם" הספרדו מזרחים.
    יש אומרים שגולדשטין וזינגר החייט היו במקורם מגדל אווזים וגובי מיסים שיילוקיסטים עבור אצילים פולנים ורק עם בואם למזה'ת הם ניכסו לעצמם מעמד אצולתי כביכול שנשאב מתורת "האדם הלבן העליון"ולהמיט בכך אסון וקטסטרופה על
    קורבנותיהם היהודים והפלסטינים…
    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם מהנודניק

    אהבתי

  38. עד כמה שאני הבנתי ממך עד היום, השם המקורי של משפחתך מדורי דורות היה "יקימוב" ואז באו הפאשיסטים הבולגרים והציונים וקיצצו לך את ה"וב"… פתאום אתה מספר לי שבכלל אבא שלך בחר לעצמו שם משפחה, על שם סבא שלך שקראו לו "אליקים"…

    מעניין אפוא מה היה שם משפחתו של סבא שלך אליקים, או שבכלל לא היה לו שם משפחה?

    באשר לשם הסלאבי הנפוץ "יקימוב" הרי שזהו אכן קיצור/עיוות סלאבי של שם מקראי. הכוונה לשם יהויכין – הוא, באירופאית מערבית נפוצה, "יואקים". השם יהויכין הוא שמו של מלך יהודה אשר גלה לבבל, אך הוא נפוץ בתרבות הנוצרית (ובמקרה שלך נוצרית-פרובוסלאבית) בעיקר משום שזהו גם שמו של אבי הבתולה הקדושה מריה:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Joachim

    http://en.wikipedia.org/wiki/Joakim

    אכן יד המקרה המופלאה הביאה לכך ש"אבא שלך בחר שם משפחה" שהוא כה נפוץ בקרב קהילות הס"ט (סלאבים-טהורים) במזרח אירופה – ואף בבולגריה… עוד מקרה מופלא הוא שגם בארץ יש לך "קרובי משפחה" מזוייפים מקרב עולי חבר העמים ה"כוזרו-אשכנזים":

    http://www.facebook.com/Diman7

    http://441il.com/list/%D7%A1%D7%A8%D7%92%D7%99%D7%99+%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%91/%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%90%D7%AA+%D7%90%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%94+2+%D7%91%D7%90%D7%A8+%D7%A9%D7%91%D7%A2/08/6105928.html

    http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&client=google&rls=GGLD,GGLD:2004-48,GGLD:en&q=+%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%91+%D7%99%D7%91%D7%92%D7%A0%D7%99

    http://441il.com/list/%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%91+%D7%A1%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%94/%D7%A7%D7%A8%D7%9F+%D7%94%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%93+16+(%D7%90%D7%A9%D7%A7%D7%9C%D7%95%D7%9F+(%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%A8/08/6764383.html

    בעצם, אולי לכולם היה במקרה סבא שקראו לו "אליקים"…

    כך או כך, מוניון, אפילו אם אתה לא באמת ס"ט (קרי סלאבי טהור, כאמור) – והסיכוי לכך הוא קלוש – אם אתה מפנטז שאחרי אלפיים שנות גלות המשפחה של איזה יהודי כלשהו נותרה "טהורה" ובלתי מעורבבת באי-אלו גרי-צדק אירופים, אפריקאים ו-או אסיאתים, אזי אתה טועה מאוד… הרי כל המסמכים אודות הכוזרים, לדוגמא, מלמדים אותנו לא רק על הגירה המונית של יהודים "אורגינאליים" והצטרפות שלהם לממלכת הכוזרים, אלא גם הגירה של כוזרים החוצה – הגירה שהגיע אפילו עד טולדו שבספרד…

    אהבתי

  39. כרגיל דבר אמת לא יוצא מפיך וההתעלקות על שמי זו דוגמא טובה מכיוון שהשאלה אינה שמי או שמו של מי שהוא אחר השאלה היא בדבר התחזותם של צאצאי הגיור הכוזרי לאשכנזים יהודים כביכול צאצאי אברהם אבינו והביסוס של התורה הציונית על שקר היסטורי זה.
    אילו אברהם אבינו היה מתעורר לרגע ורואה עצמו מוקף בצאצאי הכוזרים המשתמשים ברמאות בשמו היה מיד מתכנס למערת המכפלה ונשאר שם עוד כמה שנים עד שאחרון הכוזרים היה מתכנס שוב לארץ אבותיו בין הים הכספי לים השחור.
    מה לעשות שנוכלים כמו עודד השרלטן לא חסרים ויש להם עינין להפיץ שקרים היסטוריים כביכול כתוצאה מגרוש ספרד יהודים היגרו ל "ארצות הכפור" דבר שהוא שקר ורמיה ונכון רק לגבי פרומיל של פרומיל מהמגורשים שזלגו דרך צרפת והולנד לגרמניה כאשר המרבית עברו באופן טיבעי את מיצרי הגיברלטר לארצות צפון אפריקה והשאר נתקבלו בברכה באימפריה העותומנית.
    מה גם שבאותה תקופה קווי מסילות הברזל וקווי התעופה לא היו ערוכים לאותה "הגירה " מדומה שמנסה להמציא השרלטן עודד בבחינת יוצא מן הכלל המאשר את הכלל.
    עודד הייתי מציע לך לשנות מקצוע בתור בדחן אולי היית מוצא לך קהל שהיה מקשיב לשטויות בדבר הגירות מדומות שלא היו ובדבר גולדשטיין
    נצר לכהן ולוי נצר לזינגר באמת התחרפנת והעלבת את הקוראים עם הזילזול המופגן באינטליגנציה של הקוראים…
    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

    אהבתי

  40. אני עוזר לך לגלות את שורשיך ולחשוף קרובי משפחה אבודים ואתה גומל לי בכינויי גנאי? באמת לא יפה מצדך…

    יחד עם-זאת, אני מודה שבתגובה האחרונה שלי נפלה טעות חמורה… למרבה הבושה התבלבלתי בין המלך "יהויכין" ובין המלך "יהויקים" – שמשמו נגזר שם אביה של הבתולה מריה, ושם משפחתך – הוא יהויקים שעליו אמר הנביא ירמיהו:

    "לכן כה-אמר יהוה אל-יהויקים בן-יאשייהו מלך יהודה, לא-יספדו לו, הוי אחי והוי אחות; לא-יספדו לו, הוי אדון והוי הודו. קבורת חמור, ייקבר; סחוב והשלך, מהלאה לשערי ירושלים." (ירמ' כ"ב 18 – 19)
    http://www.mechon-mamre.org/i/t/k/k1122.htm

    מעבר לכך, בתור "ספרדו-מזרחי" מתחזה, אתה גם מגלה כפיות טובה כביכול כלפי הכוזרים: האם שכחת שכאשר נרדפו ועונו היהודים בידי המוסלמים ובידי הביזנטים היו אלו הכוזרים שקלטו את כל פליטי ארצות המזה"ת בממלכתם? האם לא קראת את דברי ההיסטוריון הערבי אל-מסעודי, אשר כתב: "והתייהדות מלך הכוזרים חלה במלכות אל-ראשיד. וכבר נספחו אליו יהודים רבים שהגיעו אליו מכל ערי המוסלמים ומבזנטיה"?! האם לא קראת את דברי ההסטוריון המוסלמי יאקות אל-חמאווי, אשר כתב במסגרת תיאור של "איטיל" בירת הכוזרים: "ולמוסלמים יש בעיר הזו מסגד גדול [… ויש בו מגדל גבוה […] וכשנודע למלך הכוזרים בשנת 310 (קרי 922 לספה"נ) כי הרסו המוסלמים בית כנסת שהיה בדאר-אל-באבונאג', פקד להרוס את המגדל, וכך נעשה. והרג את המכריזים. ואמר – לולא הייתי ירא כי יהרסו בתי הכנסת בארץ האסלאם הייתי הורס את המסגד כולו"?!

    הרי גלי ההגירה ושיתוף הפעולה התרבותי בין הכוזרים ויהודי "המרחב הספרדו-מזרחי" היו כה הדוקים עד כי אין לדעת כיום מי הוא מי… ואם לא די בגלי הפליטים והמהגרים היהודים הנ"ל שהתיישבו בממלכת הכוזרים, הרי שמלכי כזריה אף עודדו הגירה של חכמים רבנים ומלמדים מחכמי הארצת שנקלטו בכזריה – כדברי רבי פתחיה מרגנסבורג:

    "ונתגיירו מלכי משך וכל ארצם ושלחו לראש הישיבה (שבבגדד) שישלח להם תלמידי חכמים וכל מי שהוא עני הולך לשם ללמדם ואת בניהם התורה ותלמוד בבלי. ומארץ מצרים הולכים תלמידים ללמדם."

    ועל כך גם מעיד הכתוב ב"תעודת קיימבריג'" מן הגניזה בקהיר:

    "ויישבו ישראל עם אנשי קזריא בתשובה שלמה. ויחלו יהודים לבוא מן בגדד ומן כורסן ומארץ יוון והחזיקו בידי אנשי הארץ ויתחזקו בברית אב המון (אברהם)".

    עוד יש לציין כי לפי עדותו של רבי אברהם בן-דוד (וראה בספרו של זנד, הערה 385), הכוזרים גם שלחו מצאצאי הגרים ללמוד ולהשתקע בעירטוליטולה (טולדו) שבספרד – ואין לדעת אם כמה מאותם "ספרדו-מזרחים" שאתה מסית כאן אינם מצאצאי אותם תלמידי חכמים כוזרים שהשתקעו בקהילת ספרד החמימה…

    אהבתי

  41. אם הסתפחו כמה מאות משפחות לכוזרים המתגיירים הם הסתפחו בתור "כלי קודש"מכיוון שהגיור יצר מקומות עבודה לרבנים שוחטים ומוהלים אך הנסיון השרלטני של עודד הנודד להציג תופעה איזוטרית זו שכביכול יש בה להעיד על הגירת יהודי המזה'ת לכוזריה כמקור למהפך הדמוגרפי.
    וגם כמה כוזרים שהגיעו לטולדו ,כל זה אינו משנה את העובדה ש99 אחוז מהיהודים האשכנזים הם צאצאי גיור כוזרי שבספק אם עמד במבחן ההלכה היהודית ולכן דאגו חכמי ספרד עד לימינו שתהיה הפרדה בין הרבנויות האשכנזית והספרדית.
    מרוב להיטותו של הנוכל עודד הנודד לעגל את הריבוע הוא יוצר אשליה שכביכול יהודי מבגדד או מקהיר רץ מיד לשדה התעופה וקנה כרטיס טיסה לממלכה היהודית החדשה בעוד שבמציאות של המאה השמינית מדובר היה במסע ארוך ומלא סכנות.
    תמשיך לנבור עכברוש וכל מה שתימצא הוא שהציונות
    מבוססת על שקר יסוד של "חזרה לארץ אבות" .
    לכוזרואשכנזים אין כל קושאן על ארץ הקודש בציון רק מעשה רמיה ושקר הביא אותם כקולוניאליסטים לשדוד מאחינו הפלסטינים את מולדתם ולכן כל יהודי ספרדומזרחי המחויב
    ב "תיקון עולם" חייב לעשות כל שביכולתו כדי להחזיר ל "אדוני הארץ" את ארץ מולדתם ולגרש את הפולש הקולוניאליסטי הזר והאכזר….

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

    אהבתי

  42. מניין לך כמה יהודים בדיוק היגרו לממלכת הכוזרים במשך יותר משלוש-מאות שנות קיומה, וכמה אחוז בדיוק מיהודי כוזריה היו גרים וכמה "יהודים אורגינאליים" מהמזה"ת? האם אתה שומע קולות כמו שרי אריסון, או שמא בארכיוני כפר חובצי הגבינה הקטן בהררי הבלקן שממנו באה משפחתך מסתתרים סודות הממתינים לגילוי:

    http://209.85.129.132/search?q=cache:k50GGnHyVq4J:www.jewwatch.com/jew-history-khazaria-shorthistory.html+khazars+bulgaria&cd=17&hl=iw&ct=clnk&gl=il

    (שים לב למה שנאמר שם בקטע המסומן על בולגריה!)

    אני אינני מתיימר לדעת כמה אחוז בדיוק מקרב הכוזרים היו גרים וכמה אחוז היו "יהודים אורגינאליים" שהיגרו לשם מהמזה"ת. בסה"כ ציטטתי לך מהמקורות בני הזמן ההוא העוסקים בכוזרים… ברם, אכן חייבים לציין שכל המקורות הללו שהזכרתי אכן מדברים על הגירה המונית של יהודים לכוזריה – ויש אפילו עוד:

    תעודת קיימברידג' מדברת על הגירת יהודים מארץ ארמניא לכזריה עוד לפני התגיירות השליטים שם (ראה בספרו של זנד, עמ' 211, הערה 398), ואל-מסעודי גם מספר על הגירת יהודים (רומנוטים, מן הסתם) לכזריה – ומסביר:

    "וסיבת הדבר היא כי מלך ביזנטיה בזמננו זה, שנת 332 (קרי 944 לספה"נ), והוא ארמנוס, העביר את היהודים שהיו במלכותו לדת הנצרות, ואנס אותם […] ברחו אז יהודים רבים מביזנטיה לארץ הכוזרים." (שם, 212, הערה 401).

    לעניין התפישה שלך לפיה יהודים "ספרדו-מזרחים" צריכים לתמוך ב"החזרת הארץ לאדוניה האמיתיים", הצחקתני… לפי כל תפישה יהודית-ספרדית "אדוני הארץ האמיתיים" הם היהודים (גרים, או לא), ולפי רבי יהודה הלוי הם אלו שלימדו את מלך הכוזרים "ציונות" מהי:

    "אמר החבר (היהודי): אחד הדברים האלה הוא מה שאמרו הכל מעלין לארץ ישראל ואין הכל מורידין ולפי זה פסקו כי האשה שאינה רוצה לעלות עם בעלה לארץ ישראל תצא בלא כתבה וכן להפך האיש שאינו רוצה לעלות עם אשתו לארץ ישראל יוציא ויתן כתבה ועוד אמרו לעולם ידור אדם בארץ ישראל בעיר שרבה גוים ואל ידור בחוצה לארץ ואפלו בעיר שרבה ישראל שכל הדר בארץ ישראל דומה למי שיש לו אלוה וכל הדר בחוצה לארץ דומה למי שאין לו אלוה וכן הוא אומר בדוד כי גרשוני היום מהסתפח בנחלת ה' לאמר לך עבד אלהים אחרים לומר לך כל הדר בחוצה לארץ כעובד עבודה זרה […["

    אמר הכוזרי: אם כן הלא עובר אתה על מצוה המחיבת לפי תורתך אם אינך עולה אל המקום ההוא ואינך עושהו בית חייך ומותך אם כי אתה אומר רחם על ציון כי היא בית חיינו ומאמין כי השכינה תשוב לשכן שם ולולא היה לארץ הזאת בלתי אם יתרון זה שהתמידה בה השכינה במשך תתק שנה מן הראוי היה כי תכספנה הנפשות לעלות אליה למען תזדככנה בה כאשר יקרה אותנו ביחסנו אנו אל מקומות הצדיקים והנביאים על אחת כמה וכמה בהיותה שער השמים דבר אשר הסכימו עליו כל האמות כך מאמינים הנוצאים כי אל הארץ הזאת תקבצנה כל הנשמות וממנה תעלינה השמימה ואף אנשי האסלם מאמינים כי הארץ הזאת היא מקום ההעלות רצוני לומר המקום אשר ממנו העלו הנביאים השמימה והיא המקום אשר אליו יקבצו כל בני אדם לעמד בו למשפט החרוץ וכל בני אדם מכונים בתפלה אל המקום הזה ולכלם הוא מקום עליה לרגל אם כן אין כריעתך והשתחויתך נכחה כי אם מעשה צביעות או עבודה שאין עמה כונה והנה אבותיכם הראשונים היו בוחרים לדור בה יותר מבכל משכנותם והעדיפו היות גרים בה מהיות אזרחים במקומותם אם כי אותה שעה לא היתה השכינה שוכנת בה ולא נגלית שם כי היתה אז הארץ מלאה זמה וזהמה ועבודה זרה בכל זאת לא התאוו כי אם להדבק בה ולא היו יוצאים ממנה בשנות רעב כי אם ברשות מאת האלוה ואז היו מבקשים כי תעלינה עצמותיהם אליה:

    (כד) אמר החבר: אכן מצאת מקום חרפתי מלך כוזר כי אמנם חטא זה הוא אשר בגללו לא נתקים היעוד אשר יעד האלוה לבית השני רני ושמחי בת ציון כי הנני בא ושכנתי בתוכך נאם ה' כי הענין האלוהי עמד לחול עליהם כבראשונה אלו נענו כלם לקריאה ושבו לארץ ישראל בנפש חפצה אבל רק מקצתם נענו ורבם והחשובים שבהם נשארו בבבל מסכימים לגלות ולשעבוד ובלבד שלא יפרדו ממשכנותם ומעסקיהם ויתכן כי על זה רמז שלמה באמרו אני ישנה ולבי ער כנה הגלות בשם שנה ואת התמדת הנבואה בקרבם בשם לב ער ובאמרו קול דודי דופק כון לקריאה אשר יקראם האלוה לשוב לארץ המלים שראשי נמלא טל הן כנוי לשכינה היוצאת מצל קורת המקדש פשטתי את כתנתי מורה על התעצלם להשמע לקריאה ולשוב לארץ ישראל דודי שלח ידו מן החור רמז לעזרא הפוצר בהם ולנחמיה ולנביאים האחרונים סוף דבר רק חלק מן העם נענה ולא בלב שלם ולכן גמלם האלוה כמחשבת לבם ונתקימו בהם ההבטחות האלוהיות רק במדה מצמצמת כפי מעוט התעוררותם כי הענין האלוהי אינו חל על אדם כי אם לפי הכנת האדם אם מעט מעט ואם הרבה הרבה אף אנו אלו היינו מוכנים להתקרב אל אלהי אבותינו בלבב שלם כי אז היה הוא ית' מושיענו כאשר הושיע את אבותינו במצרים עכשו שאין הדבר כן אין הדברים שאנו אומרים בתפלותינו השתחוו להר קדשו והשתחוו להדם רגליו והמחזיר שכינתו לציון וכדומה כי אם כדבור התכי וכצפצוף הזרזיר כי בלא כונת הלב אנו אומרים דברים אלה או דומיהם כאשר העירות בצדק שר הכוזרים:"

    http://www.tsel.org/torah/kuzari/sheni.html

    אגב, סתם כך לידיעתך, ראה מה חושבים עליך האנטישמים הבולגרים – שאינם מבדילים בין יהודי ליהודי:

    http://vodpod.com/watch/1704082-the-khazars-in-bulgaria

    אהבתי

  43. למרות הגרפומניה המרשימה לא הצלחת להוכיח כי הפיכת האשכנזים ל 90 אחוז מיהודי העולם מקורה בהגירה.
    הגירה מיזערית זניחה שהיתה אין בה כל הצדקה לתופעה ההיסטורית …בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

    אהבתי

  44. בעצמנו ברברים. מהיכן נוצרו יהודי צפון אפריקה?
    איך בכלל הגיעו יהודים לשם?
    90% זה גיורים של שבטים ברברים מגבול מדבר סהרה ומהרי האטלס. עלינו להיות גאים בזה ולא להתבייש כלל!

    אהבתי

  45. 90% הם מיהודי ספרד שמצאו מקלט בופן טיבעי בארצות צפון אפריקה הקרובות גאוגרפית ולא יצאו למסעות אגדתיים לאותן ארצות הכפור בהן היתה רק אופציית הקיפאון

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: