"עבר זמנה של 'תת התרבות של הפנתרים השחורים'"

 

"עבר זמנה של 'תת התרבות של הפנתרים השחורים'":
התבטאויות קשות של שופט בית משפט השלום אלכסנדר רון

שנים קשות עוברות על המזרחים והמזרחיות בישראל, לא רק שהייצוג של פוליטיקאים מזרחים בכנסת ישראל נמצא בשפל, אלא שתרבותם מושפלת. עדות נוספת לכך, ניתן לראות בגזר הדין מפיו של שופט בית המשפט השלום בירושלים, השופט אלכסנדר רון,  אשר ניתן ביום ה-14.7.09, לאמרגן, היוצר והפעיל, מר ישראל בונדק, על כי הפעיל תחנת רדיו פיראטית מזרחית. במסגרת טיעוניו לעונש, מבקש בונדק להבהיר לבית המשפט את מניעו החברתיים ברקע להפעלת תחנת "קול המזרח", אולם טיעונים אלו נופלים על אוזניים ערלות.

כך, השופט רון אומר עליו את הדברים הקשים הבאים: "'תרבות המאבק' של הפנתרים השחורים על נגזרותיה, וליתר דיוק, תת-התרבות הזאת, עבר זמנה, אם בכלל היה לה מקום אי פעם. יהדות המזרח עושה לתרבותה ולמעמדה בדרך המלך…. לטענות לפיהן נחוצה לקידום ערכים אלה 'הדרך הפיראטית', אין תקומה". לאחר דברים בוטים אלו, שמימד גזעני מובהק נלווה אליהן, גוזר השופט רון על מר בונדק עונש חמור של שנתיים מאסר בפועל.
במסגרת מאבקיה של הקשת הדמוקרטית המזרחית לייצוג הולם ולצדק חלוקתי, בתרבות, בקרקעות, בחינוך ובהסטוריה, הקשת רואה את התבטאויותיו של השופט רון בעייתיים בלשון המעטה ומעלים חשד של פניות גזענית בבואו לשפוט את מר ישראל בונדק לשנתיים מאסר. לא רק שתרבות יהדות המזרח עדיין מופלית, אלא שתיוגם השלילי מחדש של הפנתרים השחורים – לוחמי הצדק והשוויון שקידמו את הדמוקרטיה והרב-תרבותיות בישראל – הוא כתם קשה למערכת המשפט בישראל.

הפנתרים השחורים היו חלק חשוב במאבק  המזרחי בישראל לשוויון ולצדק חברתי והישגיהם רבים מכדי לכנותם תת תרבות או לתהות על נחיצותם. אכן ראויה התרבות המזרחית ל"אור הזרקורים במרכז הבמה" כפי שציין השופט, אך המציאות הישראלית שונה מהאידיליה אותה מנסה לתאר השופט. בתוך הגזענות, האפליה וחוסר השוויון ההיסטורי והמתחדש, מאבקיה של הקשת הדמוקרטית המזרחית עם ארגונים נוספים המתקיים בימים אלו על חלוקת תקציבי התרבות באופן דמוקרטי ושוויוני והכרה בתרבות המזרח בישראל, כותב סיפור אחר על החברה בישראל. הקשת הדמוקרטית מזרחית מבקשת להזכיר את החברה הגזענית שבתוכה התקיימה תחנת "קול המזרח". חברה שמשתיקה, מדירה ומתייגת את התרבות המזרחית ומניחה אותה אל מול החברה וה"ישראליות". במקום לצאת נגד פעילות תרבותית אלטרנטיבית, ועל לוחמי צדק כפנתרים השחורים, על השופט לשאול מי ייצר לגיטמיות לתרבותו האשכנזית ומי ייצר דה לגיטמציה לתרבות המזרחית ואיפה מקומה של מערכת המשפט בהמשך הדמוניזציה.

הנה כי כן, פרשייה עגומה זו מדגימה בשנית, כי מזרחים ומזרחיות מופלים היום בהקצאת משאבי תרבות השייכים לכלל הציבור, כדוגמת תדרי שידור, וכאשר הם מבקשים בלית ברירה לעשות דין לעצמם ולהחזיר את המשאב הציבורי לבעליו הטבעיים, המערכת מענישה אותם ביד קשה, מבטלת את חווית האפליה אשר חוו, ובה בעת לוקחת חלק פעיל בכינונה, הן בשיח הגזעני המגולם בפסק הדין והן בתוצאתו הסופית ממש.  

הקשת הדמוקרטית המזרחית מבקשת להזכיר שהשד העדתי אינו שד, אלא נמצא בפערי השכר, ההשכלה, המעמד החברתי וגם במי מאייש את צדדי כס בית המשפט.

 

הודעה לעיתונות, 14/7/09- פורסמה ב"העוקץ".
 

לפרטים נוספים:
משרדי הקשת הדמוקרטית המזרחית 03-5247702
או באימייל:
hakeshet@netvision.net.il

 

***

English and French is downward

העבירו הלאה

קבלני הגירוש:

פאנל בנושא: האינטרסים העומדים מאחורי גירוש העובדים הזרים מישראל

המכללה החברתית כלכלית, מזמינה את הציבור הרחב לפאנל ודיון בעקבות מבצע הגירוש של עובדים זרים ופליטים שמתקיים בימים אלו. הפאנל והדיון יתקיימו ביום א' (19.7) בשעה 18:00, ביגאל אלון 30 (בנין מכללת ת"א).

הקמת הרשות החדשה למנהל אוכלוסין, ביקורת גבולות והגירה במשרד פנים, מלווה בשאלות קשות על מדיניות הגירה וקבלת הפליטים בישראל. בחודש האחרון החל מבצע הגירוש של העובדים הזרים והפליטים בידי יחידת "עוז", שהיא יחידת הפיקוח של הרשות. בפאנל נדון באינטרסים הכלכליים העומדים מאחורי מדיניות זו והשלכותיה על שוק העבודה הישראלי. נשמע על כך מפי גורמים העוסקים במדיניות ההגירה בישראל באופן יומיומי, שיעניקו הסבר על אופן פעולת שוק העבודה בישראל בכלל, ומקומם של העובדים הזרים בו.

משתתפים:

ד"ר אלה קרןהאוניברסיטה הפתוחה ומוקד סיוע לעובדים זרים

עו"ד עודד פלרהאגודה לזכויות האזרח

מר רן כהן – רופאים לזכויות אדם

הכניסה חופשית

* הדיון יתורגם לצרפתית ואנגלית. (אפשר לתאם שפות נוספות)

לפרטים נוספים:

אלדד ציון – רכז שלוחת ת"א במכללה החברתיתכלכלית

telaviv@sea.org.il , 054-4799287

Panel on the topic: The interests behind the expulsion of foreign workers from Israel

The Social-Economic Academy invites the general public to a panel and discussion following the expulsion of foreign workers, illegal immigrants and refugees that is being carried out as we speak. The panel and discussion will take place on Sunday (19/7) at 18:00, in the Tel-Aviv College building at 30 Igal Alon Street.

The establishment of the new Authority of Population Administration, Border Control and Immigration in the Ministry of Interior, is accompanied by difficult questions on the immigration and refugee policies in Israel. During the last month "Oz", the Authority's supervision unit, undertook an operation to expel foreign workers, illegal immigrants and refugees. In the panel we will discuss the economic interests underlying these policies and the affect they have on the Israeli job market. People involved daily with the immigration policy in Israel will present us with explanations regarding the way the Israeli job market functions and the niche of the foreign workers within it.

Participants:

Dr. Ella Keren – The Open University and the Foreign Workers Aid Service Center

Att. Oded Peler – The Association for Civil Rights

Mr. Ran Cohen – Doctors for Human Rights

Free Entrance

*The discussion will be translated into English and French.

For further details, please contact:

Eldad Tzion – The Coordinator of the Tel-Aviv branch of the Social-Economic Academy

telaviv@sea.org.il 054-4799287

Les entrepreneurs de l'expulsion :

Les intérêts sous-jacents a l'expulsion d'Israel des ouvriers étrangers et des réfugiés

L'Académie socio- économique vous invite à une table ronde suivie d'un debat public au sujet de la campagne actuelle d' expulsion d'Israel des travailleurs étrangers et des réfugiés.

L’événement aura lieu le dimanche 19 Juillet, a 18.00 heures,

30 rue Yigal Alon (bâtiment de Mikhlelet Tel-Aviv).

L’institution de la nouvelle administration de la gestion de population, du contrôle des frontières et de l’immigration au Ministère des Affaires Intérieures, soumet a une rigoureuse épreuve la politique israélienne de l’immigration et de l’accueil des réfugiés. Ce mois-ci, l’unité « OZ » – la section policière de l’administration – a entrepris une campagne d' expulsion des travailleurs étrangers et des réfugiés.

Nous examinerons les intérêts économiques sous-jacents a cette politique, et discuterons ses conséquences sur le marché du travail en Israël. Les participants à la table ronde s’occupent quotidiennement de la politique de l’immigration, et ils présenteront les mécanismes généraux du marché israélien et la place qui y accordée aux travailleurs étrangers en particulier.

Les participants:

Mme Ella Keren, PhD – L’Université Ouverte et Le Centre d’Aide aux Travailleurs Étrangers (Le Moked Si’you’a)

Mr. Oded Feller, Adv. – ACRI (L’Association aux droits du citoyen)

Mr. Ran Cohen – Médecins pour les droits de l’homme

Entrée libre

* La discussion sera traduite en français et en anglais (une traduction en autres langues est envisageable sur demande).

Information supplémentaire :

Eldad Zion – coordinateur de la branche Tel-Aviv de l’Académie socio- économique

telaviv@sea.org.il

054-4799287

 

ניתן לקבל עדכונים בדואר אלקטרוני על רשימות חדשות באתר. להרשמה לחצו כאן

פורסם על ידי מתי שמואלוף

מתי שמואלוף, הינו משורר, סופר ועורך. פרסם עד כה עשרה ספרים ביניהם: שבעה ספרי שירה, ספר מאמרים, קובץ סיפורים ועוד. בשנת 2019, ראתה אור בגרמניה אסופה דו לשונית משיריו "בגדד | חיפה | ברלין" בהוצאת אפוריסמא ורלג. בשנת 2021 פרסם את הרומן הראשון שלו "הפרס" בהוצאת פרדס. שיריו וסיפורים תורגמו ופורסמו באסופות, כתבי-עת ואנתולוגיות בכל רחבי העולם.

10 תגובות בנושא “"עבר זמנה של 'תת התרבות של הפנתרים השחורים'"

  1. תגיד, אתה מבין ש"תת תרבות" זה תרגום של המונח
    sub culture
    נכון?

    הבטוי הזה בסך הכל מציין קבוצה שיש לה תרבות פנימית משלה, בתוך התרבות הגדולה יותר. יש תת תרבות של של פנקיסטים, של סקייטרים, של חובבי 4 על 4 והבי מטאל ומוזיקה מזרחית ומעשני גראס.

    אהבתי

  2. אתה, והקשת המזרחית, תומכים בעבריין מורשע, שמסכן חיים? הבנתי נכון? אין שום קשר כאן לאפלייה כנגד מזרחים (שקיימת ושיש להאבק בה). מי שמפעיל תחנת רדיו פיראטית מסכן את חיי הטסים בשמי ארצנו בצורה חמורה, נקודה. חופש הביטוי של העבריין ושל כל אחד אחר נגמר בזכותם של הטסים לשלומם ולחייהם. לכן אתם משקרים כשאתם כותבים שהעבריין החליט לעשות דין לעצמו "בלית ברירה" – היתה לו ברירה, בשביל זה יש אינטרנט וכיו"ב.

    ממך, מתי, אני כבר לא מצפה להרבה – הבנתי שאתה מכבד את החוק רק כשהוא מתאים לך (לדוגמה בתמיכתך בבנייה לא חוקית של הבדואים בנגב) – אבל מהקשת המזרחית דווקא ציפיתי ליותר. כנראה שטעיתי. חבל.

    אהבתי

  3. למרות תמיכתי באג'נדה שלך, אני חייב שלא להסכים הפעם.

    תחנות פיראטיות מהוות סכנה בטיחותית ממעלה ראשונה בכל מקום בעולם, וודאי שבארץ עם בעיית תדרים קשה עקב השתלטות "כוחות הביטחון" על מרבית התדרים. ביום שיתרסק פה מטוס בגלל זה, כולם ישנו את הטון.

    מלבד זאת, ראוי לזכור כי מר בונדק ודומיו מנהלים קרב מאסף עם הרשויות שסוגרות להם תחנה רק כדי לגלות שנפתחו עוד שתיים. התחנות הן מיזם כלכלי לעילא ולעילא, הן מפירות חוקי זכויות יוצרים, לא משלמים דמי זיכיון על משאב ציבורי.

    אהבתי

  4. שמור לו מקום כבוד לצידם של

    אריה גלבלום,
    קלמן קצנלסון,
    פרנקנשטיין (לא טורח לחפש בויקי),
    פוירשטין (לא טורח לחפש בויקי)

    הפנתרים היו הסמל למאבק בתיעדוף של עולי ברית המועצות בשנות ה70 שקיבלו בפועל דירות חינם ומכוניות חינם (החוב נאכל ע"י האינפלציה שהיתה צפויה) . הפנתרים נאבקו ב"לא נחמדים" של גולדה שפירושו היה ציפיה שהמזרחים יעניקו את הלחי השניה. 20 שני ויותר ירקו בפני המזרחים באמצע הרחוב ,לעיני כל והשפילו אותם.הפתיל הוצת ע"י מורדי ואדי סאליב והפנתרים הם אלה שהשיבו את הכבוד האבוד.

    מעשהו של אלכסנדר רון דומה ליריקה על הצלב בכנסיה,שריפת הברית החדשה לעיני נוצרים ומתקרב לקלון בו הועמד אלפרד דרייפוס.

    אין פתרון

    מי שאין לא מעט הבנה איפה הוא חי שיקום וילך
    ולא
    שס חייבת לחולל משבר קואליציוני

    אהבתי

  5. האיש פיראט ומסכן חיי רבים תמורת בצע כסף (ודי כבר עם קישקושי ה"מאבק"…). מעבר לכך, הוא גם הורשע מספר פעמים בעבר ולכן הוא עבריין סדרתי. ואם זה לא מספיק לאיש קשרים עבותים עם עבריינים ומהיכרות לא כדאי ליפול לידיים שלו. אתם בטוחים שזה האיש שעליו אתם רוצים להגן? הקשת מתחילה להזכיר לי את מנהיגי השחורים (מטעם עצמם…) שתומכים תמיד בכל מיני טייסונים למיניהם. בקיצור, עם כאלה חברים אני וחברי ממש לא צריכים אוייבים…

    אהבתי

  6. קודם, נביא את הציטוט הרלוונטי מדברי השופט אלכסנדר רון:
    "מדברי ההגנה למדתי, שהיה הנאשם בעברו פעיל ב'פנתרים השחורים'. אך 'תרבות המאבק' של הפנתרים השחורים על נגזרותיה, וליתר דיוק, תת-התרבות הזאת, עבר זמנה, אם בכלל היה לה מקום אי פעם".

    בשונה מהציטור שמתי בחר להביא, לעניות טעמי, זהו הציטוט החמור יותר.

    ועתה:
    א] אכן למונח "תת-תרבות" משמעויות אפשרויות מגוונות. אחת מהן – המובן הסוציולוגי גרידא, המבקש לציין קבוצת-ביניים החולקת ערכים עם קבוצת-אם, ומתפלגת הימנה בערכים אחרים.

    ואולם, לטעמי, לא זהו המובן שביקש ליתן אלכסנדר הגזען.
    זאת, שכן כשקוראים את הביטוי בהקשר שניתן לו ע"י השופט מגלים – שהכוונה היתה ל"תת-תרבות" במובנה היום יומי, זה המבקש לאפיין את הקבוצה באיפיון שלילי ["הזאת", "עבר זמנה, אם בכלל היה לה מקום אי פעם"…[.

    ב] אלא שלא רק, ולטעמי, עיקר הזילות של השופט לא מצויה בבחירת הביטוי "תת-תרבות", אלא בתוספת המילים – "עבר זמנה, אם בכלל היה לה מקום אי פעם". כאן, השופט חרג מתפקידו השיפוטי, לבש מחלצות של שופט ההסטוריה [יש לו במקרה תארים גם בהסטוריה, לאלכסנדר הגזען], והביע עמדה ערכית לפיה מלכתחילה לא היה מקום לתנועת הפנתרים ו"לתרבותה", או אם נרצה ל"תת-תרבותה".

    ועל כך ראוי לומר לו לגזען הזה – קטונת! וגם, מי שמך?

    אהבתי

  7. הוא כתב שתת התרבות הזאת.. תת- כחלק מתוך תרבות אחרת. מיותרת והיתה מיותר היות ותרבות יהדות המזרח "עושה לתרבותה ולמעדמה בדרך המלך".. בבקשה תגיד לי מה הבנת מן המשפט.. ואל תגיד לי שאתה בוחר לראות בזה משהו גזעני כי הוא גזעני על סמך זה שהוא אמר משהו גזעני שאתה החלטת לראות בו משהו גזעני… הביצה והתרנגולת שמעת?

    אהבתי

  8. אני לא צריך שיעור בהבנת הנקרא. הפוסט הזה בדומה לאחרים כאן מנסה לכבס את פשעיו של מר בונדק, תוך הסטת הדיון מפשעיו לדיון באפליה. על כך באמת שאין כפרה…

    אהבתי

  9. בהפצת שקרים וסטריאוטיפים להצדקת עונש חמור על
    אדם שעשה עבודת קודש חוקית לחלוטין.
    "גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה אינה גזירה"
    השתלטות המיעוט הכוזרואשכנזי על כל אמצעי התיקשורת היא בבחינת פגיעה פלילית בזכויות
    הדמוקרטיות של כל אלו שאינם נימנים על אותו מיעוט כוזרואשכנזי ולכן אילולא היה השופט רון גזען המיישם את תפקידו כמנצל המערכת המישפטית
    להנצחת השליטה של מיעוט ברוב היה עליו לדרוש
    להעמיד לדין את אלו שזה 60 שנה מנעו מהציבור
    הספרדומזרחי את הנגישות היחסית לאותם אמצעי תיקשורת ציבוריים שמימונם רובו בא מכספי מיסים
    אותם משלם הציבור הספרדומזרחי.
    על השופט הגזען היה לציין כי תת התרבות היא מנת חלקו של המעמד השליט הכוזרואשכנזי שכבר
    עם בקשת הרישיון להפגנה הראשונה של הפנתרים
    השחורים רמס את החוק ומנע את זכות ההפגנה הדמוקרטית תוך ביצוע מעצרים של 17 ממנהיגי
    ההתארגנות החוקית.
    במקביל מסיבות פוליטיות פנים אשכנזיות הופעל
    "המוסד" כדי לחבל בפעילות הפוליטית של
    הפנתרים השחורים .
    שוב לקה השופט רון הגזען בלשונו ולא רק שאמר
    דיברי בלע נגד הפנתרים אלא גם שמעל בתפקידו ולא דרש בדיקה מישפטית ומשטרתית ביחס להתנהגות
    המימסד הפוליטי וצעדיו נטולי החוקיות כלפי תנועת הפנתרים השחורים.

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: