כמה זמן נחיה על הסער: על ההחלטה להוציא את הנכבה מתוך תוכניות הלימוד

החלטת שר החינוך גדעון סער להוציא את מושג "הנכבה" מתוכנית הלימודים הרשמית של משרד החינוך במגזר הערבי, היא משגה גדול. לפי ההצעה המתוקנת של "חוק הנכבה", לא יהיה היבט פלילי בציון יום העצמאות של ישראל כיום אבֵל. עם זאת, משרד האוצר יוכל למנוע תקציבים ממוסדות שיממנו פעילויות שמערערות על אופיה היהודי והדמוקרטי של המדינה.

שר החינוך גדעון סער שהחליט על הוצאת מושג הנכבה מתוכנית הלימודים הרשמית של משרד החינוך במגזר הערבי מסמן שלב נוסף בהשתלטות הימין הקיצוני על מנגנוני המדינה. בהיעדר אלטרנטיבה שמאלית ובשתיקה רועמת ממפלגת "קדימה" שלכאורה יושבת באופוזיציה אנו עדים לעוד הידרדרות בגבולות השיח הציבורי. הכחשת הנכבה תקבֵע עוד יותר את הטענה כי הדמוקרטיה הישראלית שייכת רק ליהודים וכי ישראל מתנהגת באנטישמיות וגזענות כלפי אזרחיה הערבים. החלטה זו גם מצטרפת לשורה של החלטות חקיקה גזעניות, שכנראה רק יגבירו את החרם הבינלאומי על ישראל.

הניסיון לכפות על התלמידים הערבים את הנרטיב הציוני מראה שבישראל עדיין לא מוכנים להבין את המושג של רב-תרבותיות. מה ההיגיון בהכחשת ההרס, הגירוש, הפליטות, האדמות שנלקחו וההיסטוריה הפלסטינית, האם נוכל למחוק מהספרים את הזיכרון של מאות אלפי פליטים, שכיום צמחו לכדי כחמישה מיליון פליטים פלסטינים החיים בגלות. האם מדינת ישראל באמת מאמינה שמחיקת "הכתם על הקיר" (כמו השיר הנפלא של אבידן) תמחוק את תוצאותיו. התשובה הברורה היא לא. בדיוק כמו שאי אפשר למחוק את זיכרון הגירוש וההשמדה של יהודי אירופה והבלקן, בדיוק כמו אי אפשר למחות את הטבח שהעם האמריקאי ביצע באוכלוסייה הילידית באמריקה, וכמו עמים אחרים שעקרו, הגלו, עינו, טבחו, ו"הזיזו" עמים שלמים מתוך אדמתם.

במקום לשאוב תקווה מנאום הנשיא אובמה על ביטול ההפרדה בין כוח לערכים באמריקה. ישראל שוב מפנה את גבה לערכים, למוסר, לאתיקה ולמחשבה יהודית. ואולי כדאי לאחר אישור החוק של גדעון סער להתחיל להפיץ לכל עבר שבישראל יש מכחישי "נכבה", כמו שבעולם ישנם מכחישי "שואה". אנשים המאמינים שאפשר לעמוד עם הגב להיסטוריה, לסגור את הלב לאסון.

גדעון סער, הוא עוד אחד מהפירות הבאושים של ההנהגה הציונית. התמונה מתוך ויקיפדיה.

עברו למעלה משישים שנה למדינת ישראל ועדיין היא מתנהלת כמו קאובוי במערב-הפרוע. במקום לקחת אחריות על אסון הנכבה ולהגיע לפשרה עם נציגיו – העם הפלסטיני. אנו עדים להחמרה ביחסי הכוח שבין העם היהודי לבין העם הפלסטיני בכלל ולמעלה ממיליון אזרחי ישראל בפרט. ואיזה בשורה אנו משאירים לילדים שלנו, חזון של מלחמה, ניכור וזרות. איך נוכל להשתלב במזרח-התיכון, אם איננו מסוגלים לדור עם העם הילידי שחי איתנו על אדמתו. מה נאמר למדינות ערב ולמדינות המערב. כנראה שגדעון סער, הוא עוד אחד מהפירות הבאושים של ההנהגה הציונית. ובהיעדר מחשבה יהודית, מוסרית, שמבוססת על זכויות אדם ומבט ארוך טווח, אנו נחיה  ממלחמה למלחמה, מאינתיפאדה אחת, לשנייה ולשלישית. הציונות צריכה לפתוח את המחשבה לגבי העובדה שקיימת עוד לאומיות לצדה והיא הלאומיות הפלסטינית. היא צריכה לפתח תרבות דו-לאומית רחבה שתתחיל קודם כל בחיים יחדיו בתוך ספרי ההיסטוריה.

הדעה התפרסמה לראשונה ב"ישראל היום", 26.7.2009

וגם באתר "קדמה" וגם באתר "הגדה השמאלית". 

אודות Mati Shemoelof

משורר, עורך וסופר. A Writer
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

14 תגובות על כמה זמן נחיה על הסער: על ההחלטה להוציא את הנכבה מתוך תוכניות הלימוד

  1. דרור בל"ד הגיב:

    למתי שמואלוף.

    פרט לרעיון המעולה שהעלית,הרי נראה לי כי אתה עושה חסד עם הציונות בכלל,ועם הציונים בפרט.

    מאמרך,המופנה אמנם לקהל הרחב והציוני,הולך בדרכה של מערכת הארץ.ראוי לנתניהו שיעשה כך וכך,אם לא ייעשה כך וכך כי אז יקרה זה וזה,וכו'.הארץ טועה כי לא רק שאינו מדגיש,אלא אף מטשטש את העובדה שנתניהו לא יעשה לעולם כך וכך ללא לחץ בינ"ל.זהו טרור תודעתי,חוקי לחלוטין.לאנשי עט כמוך מוטלת החובה האזרחית לחשוף אותה.

    ואם בנושא נתניהו אניח כי אין הדעות חלוקות בינינו,הרי בנושא הציונות עצמה מצאתי כמה וכמה קשיים.

    ראשית,יש לציין,אולי אני טועה.במקרה זה אני מתנצל מראש.אינני חושד בך ח"ו,בציונות,אך דווקא בשל זאת,
    התפלאתי לראות את ההנחות (discount) המוסריות שהענקת לציונים,סתם כך,בגלל טוב לבך.

    את הנכבה אין אחד בכל העולם כולו שיוכל למחוק מתודעתם של הפלשתינאים,אך לא זה העניין.דווקא הגברת החרם הבינ"ל על ישראל יכול להטיב עם המאבק הפלשתינאי,וראה מאמרו של אילן פפה באתר קדמה.אך גם זה לא העניין.

    השתלטות הימין הקיצוני על מנגנוני המדינה החלה ב48,עד אז קראו לימין קיצוני זה בשם "התנועה הציונית".
    הציונות הינה האידיאולוגיה של התנועה הציונית לפני 48 ושל הימין הקיצוני לאחר 48.

    לא עם גדעון סער יש לבוא בדין ודברים,אלא עם אלה שלא הכניסו בתכנית הלימודים את ההיסטוריה כפי שקרתה באמת. רב התרבותיות שאתה דוגל בו,אין מקומו כאן.
    אולי בתום לב,ואולי כדי להתחשב בקהל הרחב,אתה מוכר לו,בעצם,את הסטטוס-קוו.הערבים(כך אתה קורא להם,למרות שיש להם שם אחר הידוע לך היטב) ילמדו על הנכבה(להלן:הנרטיב הפלשתינאי) והיהודים ימשיכו ללמוד על הציונות.בכך,להבדיל אלף אלפי הבדלות מ"הארץ",אתה מאמץ את גישתה של חד"ש:טשטוש במקום הדגשה.איני חושד בך בתמיכה בחד"ש,אך ראה את הסחת הדעת ע"י מצע שונה בעברית מול ערבית,או את "הודאתו" של דב חנין כי הוא עומד בשירת ההמנון הציוני.והשווה שם עם חנין זועבי
    http://qarrer.blogspot.com/

    "מה ההגיון בהכחשת ההרס,הגירוש…". אני חוזר ומדגיש,איני חושד בך בציונות,ולכן לא תוכל לטעון כי לא ידוע לך היטב אילו אינטרסים,ושל מי,ישנם בהכחשה.
    מדוע שלא תספר לקהל הציוני על הסיבות להכחשה?(אם בכלל הודו בה).

    הרעיון שהצעת הוא מצויין.זוהי הסברה תודעתית במיטבה.דין הכחשת השואה כדין הכחשת הנכבה.והרי הנכבה היא חלק מהשואה,אחת מתוצאותיה .אך גם הציונות
    דורשת הסברה תודעתית.ישנם עדיין אנשים,הרואים עצמם מוסריים,והתומכים בציונות באמתלות שונות.אחד מהם הוא חיים גנז,וראה מאמרו היום(צריך הכרה ערבית,הארץ).הוא המסוכן,הוא זה ששר "הבאנו שלום עליכם" ,המנסה לכפות על הפלשתינאים הכרה במדינה יהודית. זו הציונות ואין אחרת.

    "כנראה שגדעון סער, הוא עוד אחד מפירות הבאושים של ההנהגה הציונית".את זה אפשר לקבל,אך יש להדגיש כי ההנהגה הציונית היא עוד אחת מפירות הבאושים של הציונות.

    סיכמת:"הציונות צריכה לפתוח את המחשבה לגבי העובדה שקיימת עוד לאומיות לצדה והיא הלאומיות הפלסטינית. היא צריכה לפתח תרבות דו-לאומית רחבה שתתחיל קודם כל בחיים יחדיו בתוך ספרי ההיסטוריה."

    כאו חזרת לשיטות הונאת הציבור המשולבת של מערכת הארץ
    ושל מפלגת חד"ש יחדיו.שניהם,ציונים ולא ציונים כאחד,הכפישו את בל"ד והאשימוה בהאשמות שלא היו מביישות את הקיצוניים שבציונים.איני חושד בך על אי תמיכה בבל"ד,דבר זה יהיה מהגרועות שבהעלבות,אך דעתך כי הציונות צריכה כך וכך מעידה,חלילה, כי עדיין היא לגיטימית בעיניך,וצריך רק לשנותה.

    הציונות היא אם כל חטא.עלינו,כולנו,כל אדם מוסרי באשר הוא,לקרוא להחלפתה בחזון אחר,חזון המבוסס דבר ראשון,על שלילתה של הציונות.חיים יחדיו בתוך ספרי ההיסטוריה יהיו,כפי שאמר זחאלקה,רק כשנפוצץ(כלומר נחשוף) את השקרים.
    http://www.notes.co.il/mati/52190.asp
    אז,ורק אז,יהיה אפשר לחיות בדו קיום.אז,ורק אז, תובן הדרישה למדינת כל אזרחיה,ולא תיחשב לשלילת הזכות של לאום-לאום המגדיר את עצמו כרגע ע"פ דת(וגם זה לא לגיטימי לכשלעצמו)-לחיות כאן כשווים עם אלה שהיו פה לפניו.

    הציונות,לא ההתנחלויות,היא מכשול לשלום.

    אהבתי

  2. מוני יקים אנטיציוני הגיב:

    ושלום .
    כל הכבוד דרור הבל'דניק עם תיקון קטן הבאת נוסחא מנצחת.
    כלומר שורש הבעיה בראשית ההתנחבלויות
    הכוזרוציוניות במאה ה 19 שהגיעו לשיאן בכיבוש
    המתועב של 48 נישול מרבית אדמות הפלסטינים
    וביזת כפריהם עריהם ורכושם…
    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם

    אהבתי

  3. יובי הגיב:

    דרור, אתה באמת כתבת את המשפט "איני חושד בך על אי תמיכה בבל"ד,דבר זה יהיה מהגרועות שבהעלבות"?
    כי אם כן, אני חייב לנחש שאתה פארודיה. אדם אמיתי היה כותב את זה?

    האמת, זה דווקא יכול להיות נחמד. ככה תיראה מריבה בין שני ילדים:
    -נו, יא לא תומך בל"ד אחד, תביא את הכדור
    -לא רוצה
    -בוא'נה, אם אתה לא נותן את הכדור, אני מספר לכולם שאתה לא חושב שהשפם של עזמי הולם אותו!
    -מה קרה לך, אתה דפוק? ברור שאני חושב שהשפם של עזמי שרמנטי לאללה. אל תהיה תומך חד"ש שעומד בתקווה
    -וואוו, עד כאן עד כאן, עכשיו הגזמת, אני אומר אותך למורה. יש דברים שפשוט לא אומרים.

    אהבתי

  4. דרור בל"ד הגיב:

    ליובי
    אתה לא צריך לנחש דבר,הכל כתוב במפורש
    במקום להתעסק בסממנים חיצוניים,ראוי שתקרא את משנתו של בשארה.יום אחד הוא יהיה רה"מ גם שלך.

    עזמי בשארה-מחכים לך בבית

    אהבתי

  5. יובי הגיב:

    בוא נגיד ככה, לא נפלתי מהכיסא. ואני לא מתעסק בסממנים חיצוניים, הילדים במחזה המיניאטורי שכתבתי מתעסקים בהם. אתה יודע, ככה זה ילדים, אין מה לעשות. ובתור מחזאי אני חייב שהדיאלוג יהיה ריאלי.
    לגבי עזמי וראשות הממשלה… כמו שאמרו חז"לינו זכרונם לברכה: "אני לא יודע מה אתה מעשן, אבל אני גם רוצה כזה"

    אהבתי

  6. עודד ישראלי הגיב:

    הרי מדובר בתנועת שחרור לאומית שבאה לחלץ את המולדת היהודית הקטנה מלפיתת הכיבוש הערבי-איסלאמי האימפריאליסטי-קולוניאליסטי האכזר?

    במשך מאות שנים רבות, מאז יצאו הכובשים הערבים האימפריאליסטים מהמדבר שלהם למסע כיבושים ארוך – רצוף מעשי שוד, נישול, גזל, ניצול, שיעבוד, שיעבוד, אפליה, כפית דת, והכחדה של מאות עמים – הם השליטו את שלטון האפליה האפרדהיסטי שלהם גם על ארץ ישראל ותושביה הילידיים (היהודים) וגרמו להכחדתו הכמעט מוחלטת של הישוב היהודי – בארץ מוצאו של העם היהודי עצמו. במשך מאות שנים שבהם נרדפו היהודים בארצות פזורותיהם – ובעיקר נרדפו בארצות האיסלאם – הם התפללו שלוש פעמים ביום בתחינה לבורא עולם:

    "תְקַ‏ע בְשׁוֹ‏פָ‏ר גָ‏דוֹ‏ל לְחֵרוּ‏תֵנוּ‏ וְשָׂ‏א נֵס לְקָ‏בֵץ גָ‏לֻיוֹ‏תֵינוּ‏ וְקַ‏בּ‏צֵנוּ‏ יַ‏חַ‏ד מְהֵרָ‏ה מֵאַ‏רְבַ‏ע כַ‏נְפוֹ‏ת הָ‏אָ‏רֶ‏ץ לְאַ‏רְצֵנוּ‏… הָ‏‏‏שִיבָ‏ה שׁוֹ‏פְטֵינוּ‏ כְבָ‏רִאשוֹ‏נָ‏ה וְיוֹ‏עֲצֵינוּ‏ כְבַ‏תְחִילָ‏ה וְהָ‏סֵר מִמֶ‏נּ‏וּ‏ יָ‏גוֹ‏ן וַ‏אֲנָ‏חָ‏ה…"

    והנה הציונות – אותה תנועת שחרור מופלאה של העם היהודי הילידי העתיק – ערכה רקונקיסטה מופלאה (ואף הומניסטית מאוד, יחסית) לשחרור הארץ מידי הכובשים האימפריאליסטים-קולוניאליסטים האכזריים, ואתה בא אליה בתלונות?

    האם לא מוטב שתבוא בתלונות לכובשים הערבים-מוסלמים האימפריאליסטים-קולוניאליסטים שיצאו ממכורתם שבחצי האי ערב והשתלטו על שליש משטחי תבל? האם לא מוטב שתבוא בתלונות אל אותם אלו שהשתלטו בכוח על ארצם של היהודים ושניהלו נגדם – ונגד מיעוטים אחרים – מדיניות של אפרטהייד (קראו לזה "תנאי עומר") במשך מאות שנים? האם לא מוטב שתבוא בתלונות לתנועת בל"ד שאינה אלא תנועה לאומנית-פאשיסטית פאן-ערבית שמטרתה לבטל את הרקונקיסטה היהודית-ציונית ולהשליט מחדש את שלטון החושח של הכיבוש הערבי האימפריאליסטי?

    הרי בעניין בל"ד מניעיה ומטרותיה האמיתיות כבר שמענו את הוידויים של עזמי בשארה אהובך:

    http://www.e-mago.co.il/Editor/actual-2930.htm

    אהבתי

  7. עמרם נאווי הגיב:

    ברגע שכתבת "ובעיקר נרדפו בארצות האיסלאם" הוכחת כמה אתה בור שטוף תעמולה. מה שהרגו נוצרים אירופיים בשעה לא הרגו מוסלמים באלף שנה. המוסלמין לא האשימו את היהודים ברצח אל, לא כפו עליהם המרת דת בכוח (מה שאסור בתרבות היודו-מוסלמית לחלוטין והוא מצווה בנצרות), וכל יהודי מזרחי יודע – טוב בהרבה היה לחיות לצד מוסלמים מאשר באירופה, וטוב בהרבה היה לחיות לצד מוסלמים מאשר באתנוקרטיה האשכנזית

    זה מסביר מודע במשך רוב ההסטוריה לחמו יהודים מרצונם, בשמחה ובמסירות, לצד מוסלמים נגד הברבריים האיופים. זה מסביר מדוע זכרו וזוכרים יהודים מזרחים בערגה את שני "כיבושי" ירושלים על ידי המוסלמים (זה של עומר וזה של סלאח א-דין) שבהם הוענקו והושבו להם זכויות אדם וקהילה (וגם לנוצרים!), וזוכרים גם בתיעוב ולדיראון עולם את הכיבוש הנוצרי-צלבני, שהבקיע דרך הרובע היהודי ובוסס את דרכו בדם לוחמיו שתהערב בדם המוסלמים, וחגג את נצחונו בטבח נורא של יהודים ומוסלמים על נשיהם וטפם והערמת הגופות מחוץ לחומה

    שנאת הערבים שלך העבירה אותך על דעתך, אתה מוכן ללקק להיטלר-יוגנד קתולי הקרוי אפיפיור, ולכרות ברית עם חבריו האירופים נגד המזרח (על יהדויו וערבייו). אבל אל תדאג – חיינו בריעות עם הערבים לפניך ולפני שכמותך, ונחיה בריעות עם הערבים גם אחריך ואחרי שכמותך. היה שלום

    אהבתי

  8. דרור בל הגיב:

    נניח כי אכן אתה מחזאי ואכן קראת את משנתו של בשארה.

    כמחזאי,בוודאי ידוע לך דבר או שניים על סגנונות כתיבה שונים.לכן,היית אמור לזהות כי המשפט:"אינני חושד בך.." הוא המשך ישיר של שלילת שני החשדות הקודמים,וכל מטרתו לציין לטובה את בחירתו של שמואלוף בקלפי.נכון,היו רמזים לחד"ש ולבוחריה,ולא כבדרך אגב,אך את דבריי כיוונתי לנושא שהעלה שמואלוף במאמרו,כל השאר רק אמצעים להשגת המטרה:דיון רציני במאמר שלו.

    אתה ,לעומת זאת,במקום להתייחס למאמר ו\או לתגובתי למאמר,כתבת מחזה(ע"פ הגדרתך,ואכבד אותה).אך אתה,כמחזאי,יודע כי גם שיחה תמימה בין ילדים הוא אמצעי בו נוקטים סופרים כדי להביע דברים עמוקים ורציניים יותר.יש משמעות לשפם,ולכן מחיתי על ההשוואה,ויש משמעות לשירת "התקווה" כאחד מהסמלים המובהקים ביותר של הציונות-אסון העם הפלשתינאי.

    אם קראת את דבריו של בשארה,הדברים ידועים
    לך.אני רואה בהיתממותך היתממות ציונית לכל דבר,וכדרך הציונים,הסחת את הדעת מנושא רציני אל עבר מחזה לא כל כך רציני.
    רוצה דיאלוג ריאלי?בבקשה.מה דעתך לכתוב מחזה על ילד החוזר הביתה מהגן,לאחר שטרח,בעידוד הגננת,לצייר דגל ישראל ולנפנף בו.כשחוזר הביתה מחמיץ האב פנים נוכח התועבה,אך האם נוזפת באב ואומרת:"הוא רק ילד"

    החינוך הגזעני בישראל הוא הוא הגורם להכחשת הנכבה,כל השאר זה רק התוצאה.חינוך אלטרנטיבי הוא כמעט בלתי אפשרי,ואם הילד יתחנך בדרך שונה,צפויות לו בעיות נפשיות קשות.המחזה שהעלית לא עוסק בנושא זה.לכתיבת מחזות טובים יותר אנא פנה בבקשת מלגה אל נציגך בממשלה, שר החקלאות מר גיל קופאטש.

    אשר להאשמות באתר הרשמי של מדינת פשיסטן.אכן,הכל נכון.בל"ד,המפלגה המוסרית ביותר בעולם,שוללת את הגדרתה של ישראל כמדינה יהודית.רוצה לפסול אותה?בבקשה.אמר בזמנו זחאלקה(שר הבטחון של כ-ו-ל-ם):"המצאותה של בל"ד בכנסת היא אינטרס של מדינת ישראל יותר מאשר אינטרס של בל"ד".פסול וראה מה יקרה.הפעם בלי בגצ ובלי בצלם,ישראל תוצג בעולם כולו כשוללת את הזכות הדמוקרטית של מיעוטיה.במלחמות שתפרוצנה בשל כך,תיהרג אתה ובני משפחתך.אני,עקב צמצום כוחות המילואים וקבלת פטור, אשב בבטחה בבית קפה ואמשיך להוציא את דיבת הציונים רעה,ואם בשעה 11::00 מישהו יעכב את הגשת האספרסו שלי עקב רעש טורדני,אצעק עליו כאחרון הישראלים(עודד?)ואף אאיים בתביעה על התקררות הקפה במשך 2 דקות תמימות.

    אהבתי

  9. עודד ישראלי הגיב:

    צר לי לומר לך, אך מתוך בורות שנובעת משטיפת מוח של מערכת החינוך האשכנזית, אתה מוצא את עצמך מכחיש עשרות מעשי התעללות, השפלה, רדיפות, טבח, ושאר מעשי עוול ואפליה, שעוללו המוסלמים ליהודים שחיו תחת חסותם – החל מהשחיטה הגדולה של יהודי חייבר בימי מוחמד, דרך השואה שחוללו המווחידון בצפון אפריקה שבמהלכה נשחטו כרבע-מליון יהודים, וכלה במספר עצום של עלילות דם ושאר מעשי פרעות וטבח שחוללו הערבים והמוסלמים ביהודים, בכל רחבי המזה"ת, במהלך המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 – הרבה לפני הצהרת בלפור…

    למעשה, עמרם, גם אני הופתעתי לגלות שהיו אלו היסטוריונים אשכנזים באירופה שהמציאו את מיתוס "האיסלאם הסובלני" כאנטי-תזה לחוסר הסובלנות והאנטישמיות ממנו סבלו באירופה. בזמן האחרון קראתי ספר מעניין שעוסק בנושא חיי היהודים תחת שלטון הנוצרים והמוסלמים בימי הביניים, שנקרא "בצל הסהר והצלב" (מאת מרק ר' כהן). החוקר עוסק שם בעניין המיתוס הזה ודרכי היווצרותו, ולהפתעתי הרבה גיליתי שמי שהפיצו אותו תחילה היו היסטוריונים יהודים באירופה כמו צבי גרץ (שנזכר בספר של זנד כאחד מ"מציאי "העם היהודי"), וכמו אדולף ויזמר, יצחק י' גולדציהר, רודולף קייזר, ואחרים – אשר השתמשו במיתוס הזה כדי לנגח את האירופים האנטישמים על יחסם הבלתי סובלני "הנחות מזה של המוסלמים" כלפי המיעוט היהודי בארצותיהם (שם עמ' 27 – 31). עוד מעניין לקרוא את הרצל, שאימץ כנראה את המיתוס הזה, ובאוטופיה היהודית-ערבית שהוא מתאר בספרו "אלטנוילנד", הוא שם בפי גיבורו הערבי "ראשיד ביי" את המשפט:

    "מר קינגסקורט. סלח נא לי אם אומר לך, כי הרבה למדתי בארצות המערב חוץ מן הסבלנות. אנחנו המחמדנים התנהגנו עם היהודים זה מכבר היטב מכם הנוצרים."

    http://www.benyehuda.org/herzl/tel_aviv.html

    (שם, ספר שלישי "הארץ הפורחת" פרק I)

    המשך ישיר של טיפוח המיתוס הזה אנו רואים במערכת החינוך שהקפידה להתמקד בסיבלות היהודים באירופה. אולי בגלל שמתכנני תכניות הלימודים היו אשכנזים אירופוצנטרים, אולי גם בגלל שהיו ביניהם כאלו שפינטזו על שלום עתידי עם הערבים ולא רצו "להעכיר את האווירה הקשה ממילא בין העמים" עם כל מני נתונים היסטוריים לא נעימים… כך יצא, למשל, ששמעתי בבית-הספר רבות על רדיפות היהודים על-ידי הנוצרים, אבל לא שמעתי מעולם על הטבח שערך מוחמד ביהודי חייבר – עד שלא עלה הנושא בחדשות (בעקבות הקריאות של הערבים כיום "חייבר! חייבר! יא-יהוד!"); כך קרה ששמעתי על כל מני חוקים מפלים ומשפילים לא שמעתי על חוקי האפרטהייד המשפילים המכונים "תנאי עומר" שתחתם חיו היהודים כ"בני-חסות"; כך קורה שכל ילד כמעט שמע על הטבח שערכו הנוצרים בעת מסע הצלב הראשון ביהודי אירופה, ושבו נרצחו בערך 20,000 יהודים, אבל מעט מאוד ילדים יוכלו לספר לך על הטבח שערכו קנאי האיסלאם המכונים "מווחידון" בצפון אפריקה, ושבו נשחטו בערך רבע מליון(!) יהודים (לפי המקורות היהודים הנזכרים בספר של כהן הנ"ל); וכך קורה שכל ילד היום יוכל לספר לך על הפוגרומים ברוסיה, בסוף המאה ה-19, המכונים "סופות בנגב" (שבהם נפגע בעיקר רכוש) ו"פרעות קישינב" (שבהן נרצחו 49 יהודים "בלבד"!) – אבל איזה ילד ידע לספר לך על הפרעות שהתרחשו בשנת 1864 בערים מרקש ופס ושבהן נהרגו כ-500 יהודים???

    אגב, אחת הדוגמאות המובהקות (והמשעשעות) לעיוות ההיסטוריה היהודית-ספרדית ביד אשכנזים אירופוצנטרים היא אותן הפירכאות שמפזרים בנושא "תור הזהב" של יהדות ספרד תחת שלטון האיסלאם בימי הביניים: כל ילד ידע לספר לך על יהודים שהגיעו למשרות רמות, כגון "שמואל הנגיד", למשל – אבל רק מעט מאוד ילדים ידעו שבעקבות "הרמת הראש היהודית" הזו נטבחו בסופו של דבר בניו של שמואל הנגיד הזה וכל אנשי קהילת גראנדה בידי המון מוסלמי "זועם"… כל ילד יספר לך על הרמב"ם ש"נהנה מתור הזהב הזה" ואף כתב ב"ערבית-יהודית" – אבל רק מעט מאוד יודעים מה הוא באמת חשב על החיים תחת שלטון האיסלם. אם את באמת רוצה לדעת מה הוא חשב, תאלצי לכתת רגלייך ולחפש אחר "איגרת תימן" – שבה הוא כתב לראשי הקהילה היהודית בתימן את מה שהוא חושב על הערבים והמוסלמים באמת:

    ואתם אחינו, ידוע לכם שהקב"ה הפילנו במהמרות עונותינו בתוך אומה זו שהיא אומת ישמעאל, שרעתם חזקה עלינו, והם מתחכמים להרע ולמאוס אותנו, כמו שגזר עלינו יתברך "ואויבינו פלילים". ושלא תעמוד על ישראל אומה יותר אויבת ממנה, ולא אומה שהרעה בתכלית הרעה לדלדל אותנו ולהקטין אותנו ולמאוס אותנו כמוהם. שאפילו דוד המלך ע"ה, כשראה ברוח הקודש כל הצרות העתידות לישראל, התחיל לצעוק ולקונן בלשון האומר מרעת בני ישמעאל ואמר תהלים ק"כ ה' "אויה לי כי גרתי משך שכנתי עם אהלי קדר". וראו איך זכר "קדר" משאר בני ישמעאל, לפי שהמשוגע הוא מבני קדר, כמו שהוא מפורסם מייחוסו.

    ועוד דניאל לא ספר קטנותו ודלדולנו אלא במלכות ישמעאל שתיכנע במהרה, שכן אמר דניאל יא "ותפל ארצה מן הצבא ומן הכוכבים ותרמס". ואנחנו בעודנו סובלים שעבודם וכזביהם ושיקרותם למעלה מיכולתנו, אין ביכולת האדם כוח לסבול. ויהי כמו שאמר דוד ע"ה תהלים ל"ח י"ד "ואני כחרש לא אשמע וכאלם לא יפתח פיו". וכמו שהוכיחונו רבותינו לשאת כזבי ישמעאל ושקרו לשתוק ממנו. וסמכו זה לפסוק שכתוב בשם בניו "ומשמע ודומה ומשא" – שמע דום ושא.

    וכבר הסכמנו כולנו, גדולים וקטנים, לסבול שעבודם, שכן אמר ישעיהו ע"ה ישעיה ג' וי"ו "גוי נתתי למכים ולחיי למורטים פני לא הסתרתי מכלימות ורוק". ועם כל זה לא נוכל להינצל מרוב רעתם ופחזותם בכל זמן. וכל זמן שאנו רודפים שלומם הם רודפים אחרינו בחרום ובמלחמה כמו שאמר דוד המלך ע"ה תהלים ק"כ ז' "אני שלום וכי אדבר המה למלחמה".."

    http://www.daat.ac.il/daat/mahshevt/mekorot/teyman1-2.htm

    הדברים הללו של הרמב"ם מדגימים בצורה חריפה עד כמה עוותה ההיסטוריה בידי נרטיב אשכנזי אירופוצנטריותסכים איתי, עמרם הנכבד, שהם מעמידים באור מגוחך הרבה מאוד דברים שטותיים שכתבת פה לגבי ההיסטוריה "הנפלאה" של היהודים בארצות האיסלאם…

    אם אין בכך די, מר עמרם הנכבד, אתה מוזמן לקרוא את מאמרו המפורסם של בן-דרור ימיני, העוסק בגורלם המר של יהודי ארצות האיסלאם. בן-דרור, שגם הוא נמנה על מי שמוצאם ביהודי ארצות אלו, מונה שם מספר עצום ורב של מעשי פרעות וטבח שערכו המוסלמים ביהודים:

    http://www.gplanet.co.il/forum/forum_posts.asp?TID=182

    במאמר זה – כמו בספרים עבי-כרס אחרים שקדמו לו – מנותץ לחלוטין מיתוס "האיסלאם הסובלני".כך
    למשל, לצד אזכור של "תנאי-עומר" המשפילים, שאליהם הוכפפו היהודים החיים בארצות האסלאם,
    מובאת רשימה ארוכה-ארוכה של מעשי טבח, אשר קדמו לאותו "קונפליקט לאומי ישיר" שנגרם, כביכול, על-ידי הציונות. לפי רשימה זו:

    ב-1011 בקורדובה שספרד, תחת שלטון מוסלמי, נערכו פרעות שגרמו לטבח שבו נרצחו, לפי הערכות
    שונות, בין מאות לאלפים; ב-1066 בגרנדה, הוצא להורג יוסף הנגיד, ויחד איתו בין 4,000 ל-6,000יהודים. אחת התקופות הקשות ביותר החלה בשנת 1148, עם עלייתה לשלטון של שושלת אלמוהאד (אל-
    מוואחידון, מוחודונים), ששלטה בספרד ובצפון אפריקה במאות ה-12 וה-13. במרוקו, המדינה שסבלה
    מהסדרה הקשה ביותר של מעשי טבח, נמחקו במאה השמינית קהילות שלמות על ידי אידריס הראשון. ב-
    1033, בעיר פס, נרצחו 6,000 יהודים על ידי המון מוסלמי. עליית שושלת אלמוהאד גרמה לגלים של מעשי טבח המוניים: על פי עדות מאותם ימים נטבחו 100 אלף יהודים בפס, וכ-120 אלף במרקש. ב-
    1465 שוב בוצע טבח המוני בעיר פס, שהתפשט גם לערים אחרות במרוקו. בלוב, כבר ב-1785, נרצחו
    מאות יהודים על ידי עלי בורזי פשה. בטטואן שבמרוקו נערכו פוגרומים ב-1790 וב-1792, שכללו רצח ילדים, ביזה ואונס נשים. באלג'יריה התרחשה סדרת מעשי טבח ב-1805, 1815 ו-1830. ראשה של
    סוליקה חתואל בת ה-17 נכרת בפס שבמרוקו כבר ב-1834. באיראן התרחש פוגרום נגד היהודים ב-
    1839, בעיר משהאד: המון מוסת הסתער על היהודים, וטבח בקרוב ל-40 יהודים. השאר אולצו להמיר את דתם. בסוריה התפרסמה עלילת הדם ה"קלאסית" הראשונה במדינה מוסלמית כבר ב-1840 – עלילה שגרמה לחטיפת עשרות ילדים יהודים, עינויים, לעיתים עד מוות, וכן לפוגרום נגד היהודים. עלילות דם נוספות מסוג זה ופוגרומים נוספים, היו בחאלב ב-1850 וב-1875, בדמשק ב-1848 וב-1890, בביירות ב-1862 וב-1874, ובדיר אל-קמאר ב-1847 – כשבאותה שנה היה פוגרום גם ביהודי ירושלים, שהיה פועל יוצא של עלילות הדם. בעקבות עלילת הדם בדמשק, החלו עלילות דומות להיות מופצות גם במצרים,
    והן גרמו לסדרה של התקפות של המון מוסת: בקהיר ב-1844, ב-1890 ,וכן באלכסנדריה, ב-1870, ב-
    1882. עם או בלי קשר בין 1864 ל-1880 בוצעה סדרה של מעשי פוגרום ביהודי מרקש, ומאות מהם
    נטבחו…

    כפי שניתן לראות, כל מעשי הטבח והפרעות הללו בוצעו על-ידי המוסלמים הרבה לפני הופעת הציונות, ולכן אין אפילו צורך להתווכח פה על המניעים לפרעות תרפ"א תרפ"ו תרפ"ט, תצ"ו ותרצ"ט… יתרה מכך,
    אם אתה מתעקש דווקא להשוות בין היחס של המוסלמים ליהודים והיחס של הנוצרים ליהודים (שזה משהו בבחינת: "צרת יהודים אחרים – נחמת יהודים טיפשים"), ודאי תתפלא לגלות שרשימת מעשי הפרעות והפוגרומים הידועים שנערכו בארצות הנוצרים היא קצרה בהרבה (כן, קראת טוב – קצרה בהרבה!) מרשימת מעשי הטבח והפרעות הנ"ל, שהביא בן-דרור ימיני במאמרו, שנערכו בידי המוסלמים:

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%95%D7%92%D7%A8%D7%95%D7%9D

    אמי ספרתי ברשימה של ימיני לפחות 27 מעשי טבח מוסלמים שקדמו לקונגרס הציוני הראשון, לעומת רשימה של 12 מעשי פוגרום שנערכו באירופה מאז ימי הביניים…

    אהבתי

  10. עודד ישראלי הגיב:

    לפי דעותיך והשתייכותך הפוליטית, לא קשה לשבץ אותך באותה משבצת עם המון יהודים מהעבר (ויש שהיו גורסים פה, לא עלינו, "יהודונים") שעשו להם מנהג ללחך את אחורי הגויים שרדפו אותם, וניסו שוב-ושוב להוכיח לשכניהם באותות ובמופתים שהם "יהודים טובים" שרוצים את טובתם… במיוחד זכורה לטוב בעניין זה קהילת יהודי גרמניה (או, אם תרצה, "גרמנים בני דת משה") עליה השלום, שעשתה מאמצים רבים במיוחד כדי להשתלב בארץ גלותה (כולל, במקרים מסוימים, הכנסת עוגבים לבתי כנסת וכיו"ב)… הם אלו שהרצל כתב עליהם:

    "היהודים האשכנזים, מה דל חלקכם ומה נואלתם! כל עמל אהבתכם היה לשוא. הנכם מה שהייתם; תהיו מה שהנכם: ישראלים חובבי האשכנזים."

    http://benyehuda.org/herzl/herzl_022.html

    (אגב, כאן המלה "אשכנזים" כוונתה ל"גרמנים" – ובמקרה שלנו פה [כמו גם במקרה של אנשי קדמה ושות'], יש להחליפה במלה "ערבים")

    המחשבה שלך, כאילו במהלך חיסול המדינה היהודית-ציונית אתה תוכל לשבת נייטראלי בבית קפה ולא יאונה לך כל רע, מאוד מזכירה את המחשבה של אותם יהודים גרמנים שחשבו שהאנטישמיות היא בעיה של ה"אוסט-יודן" המכוערים עם השטריימל והציציות… הרי בגלל היהודים המתבדלים הללו שונאים את היהודים – ואילו הם, "גרמנים פטריוטים", להם לא יאונה כל רע…

    בכל מקרה, מאחר שאתה אנטי-ציוני, אני בכלל לא מבין מה אתה עושה בבתי הקפה שעל אדמת שייח-מוניס-יפו הכבושה? האם אתה, בתור קולוניאליסט אירופי המכיר ב"עוולות הציונות", לא חושב שהגיע הזמן לפטור אותנו – יהודים וערבים, כאחד – מנוכחותך הפולשנית, ולחזור לבתי הקפה של וורשה, מינסק, או ברלין?!

    אהבתי

  11. מוני יקים אנטיציוני הגיב:

    הופך עצמו לסנצ'ו פנצו של ימיני בן דרור
    שדבריו הופרכו .
    הבאת מקרים ספורדיים בהתעלמות מהעובדה שמרביתם
    ארעו כיוון שהיהודים נטלו חלק פוליטי לוחמני
    במאבקי שליטה והצגתם כפורענויות אנטי יהודיות
    גרידא זה מסוג השקרים והעיוותים שעודד וימיני
    נהנים להפיץ ברשת.
    שאלת מערכות היחסים בין יהודים לבין לא יהודים
    צריכה להיבחן באופן עתידני.
    ומבחינה זו השאלה היא באם הציונות הכוזרואשכנזית
    המתבססת על "מדינה קטנה מוקפת אוייבים"
    היא אכן בעלת כוח הישרדותי או בבחינת מלכודת
    עתידנית.
    האם "מדינת היהודים" תוכל לשרוד כמדינה
    קולוניאליסטית פולשת ומסתגרת בהתנשאות
    ארופאית או שעתידם הקיומי של 6 מיליון היהודים
    שמולכדו ע'י הציונות הוא במציאת דרכים לפיוס
    והבנה עם אחיהם הערבים והפלסטינים.
    לפי ענייות דעתי רק יציאה מן המילכוד של
    "מדינה יהודית" יציל את הציבור הממולכד
    ממצב שבו נבואות קודרות יתגשמו ויביאו לעימות
    קיומי על בסיס ההשתייכות הדתית .
    חיסול המבנה המדיני היהודי ציוני הוא כורח השעה כדי שצאצאי אברהם אבינו שבחרו באמונות
    דתיות שונות אלו מאלו יוכלו לשבת יחד בבתי
    קפה על אדמות שייח-מוניס ויפו המשוחררות וישחקו שש-בש וישתו עראק וילכו להתפלל במסגדים בבתי הכנסת ובכנסיות.
    לשם כך יש לנטרל את האלמנטים הדתיים והגזעניים
    מהפוליטיקה ולבנות את "מדינת כל אזרחיה"
    וכל המתנגדים לכך יכולים לחזור לבתי הקפה
    על גדות הדנובה ולמולדתם הכוזרית הממתינה להם.

    בחורבן הציונות הכוזרואשכנזית ננוחם

    אהבתי

  12. יובי הגיב:

    התשובה הרצינית היא שאין שום סיבה לבזבז זמן לדבר איתך. לא בגלל שאתה אנטי-ציוני ולא בגלל שאתה בל"דניק, אלא פשוט בגלל שאתה פנאט דתי. יצרת לעצמך מין גרסא הזויה של נצרות שבה החטא הקדמון הוא הציונות ("הציונות היא אם כל חטא") ואין ישועה לאדם מלבד בל"ד ומשיח הצדק שלה עזמי. התשובה הרצינית שלי זה שמי שבאמת חושב שלחשוד במישהו באי תמיכה בבל"ד זו "מהגרועות שבהעלבות" הוא קריקטורה על פנאט דתי. שים לב מה כתבת, חבר- עצם החשד (!!) במתי שמואלוף באי תמיכה בבל"ד זו מהגרועות שבהעלבות, לדעתך. זה פשוט מדהים. לא התנגדות אקטיבית לבל"ד, לא אי תמיכה פאסיבית, אלא עצם החשד, כלומר שאדם מביא אחרים לחשוד בו על אי תמיכה בבל"ד- זו מהגרועות שבהעלבות. בואו כולנו ניקח דקה ונתענג על המשפט המהמם שכתבת.
    אההההההה……… תענוג! מהמענגים שבמשפטי ישראל.

    ובקשר למחזה שלי… מה אני אגיד לך, אם הייתי יודע שתיקח את זה כל כך קשה, באמת שלא הייתי כותב כלום. זה נכתב בהומור. מכיר את המילה הומור? קח עצה ידידותית, לא צריך להגיב ברצינות תהומית וחמורת סבר על הודעה של מגיב בשם יובי שטוען שהוא מחזאי. באמת באמת שלא.
    ואיך אתה מגיב? כמו כל נוצרי טוב שנתקל בכופר, קודם כל שולח אותי לקרוא את כתבי הקודש ("ראוי שתקרא את משנתו של עזמי"), ואחר כך מתקשה להאמין שבאמת קראתי ואני עדיין כופר.

    בקיצור, לא הגבתי לך "ברצינות" כי אני לא רואה טעם להתווכח את אנשים דתיים על עיקרי האמונה שלהם. אני גם לא בטוח שיש איזשהוא טעם להודעה הזו. כנראה שלא.

    אהבתי

  13. ברק בלמונט הגיב:

    כתבת משפט משונה
    "מה שהרגו נוצרים אירופיים בשעה לא הרגו מוסלמים באלף שנה"

    מה אתה רוצה להגיד במשפט כזה?
    האם אתה סבור שהגן הסדיסטי והרצחני טבוע בדמם של בני אירופה יותר מאשר של בני המזרח?

    גם כתבת
    "לא כפו עליהם המרת דת בכוח"

    על מה אתה מדבר?

    עכשיו תשמע משהו..
    אני בהחלט לא ציוני
    ניתן אפילו להגיד שאני אנטי ציוני

    אבל לא יעזור לנו המחנה השיוויוניסטי להאמין בשטויות או להפיץ שקרים.

    אהבתי

  14. דרור בל"ד הגיב:

    ליובי
    ציינת כי בזבוז זמן הוא לדבר עימי,ובכל זאת טרחת.

    אכן,יצרתי לעצמי מין גרסא,לא הזויה כלל וכלל,ולא של נצרות,אלא המבוססת ע"י מיטב החוקרים בארץ ובעולם, שבה החטא הקדמון הוא הציונות, ואין ישועה לאדם מלבד בל"ד ובראשה עזמי בשארה.

    אשר לחוש ההומור.אתה הוא שלא הבחנת בהומור הדק בציון אי התמיכה בבל"ד,כהמשך לאי התמיכה בציונות ולאי התמיכה בחד"ש.התייחסתי פעם כך לתגובה של מגיב בשם דרור,והיות ועזמי מלמל משהו מתחת לשפמו הארוך(מהנהר עד הים)מצאתי לנכון להמשיך ולהשתמש בו.זאת ועוד,פתיחת הקישור שהבאתי תצביע כי אכן לא היה במה לחשוד.

    אכן,אני מתקשה להאמין שבאמת קראת ואתה עדיין ציוני,אבל כבר התרגלתי לכך.ומאחר שחקרתי מיהם ומהם הציונים של ימינו,הגעתי למסקנה כי על מוסר הציונים יהיה לי קשה לסמוך,ולא נותר אלא לחשוף את כל שקריה,מראשון עד אחרון.אדם נוסף שהבין זאת ,לאחר שכתב מאות מאמרים בעברית בשנות ה90,ונענה בכל הדרכים האפשריות פרט לדיון ענייני,היה בשארה עצמו.עשה מעשה והקים
    .מפלגה

    בקיצור, לא הגבת "ברצינות" כי אתה אדם לא רציני.הנושא אותו העלה שמואלוף,ואליו לא התייחסת ולו במילה,מעידה כי לא רק שאינך רציני,אלא שאתה חסר רגישות לכאבם של הפלשתינאים,ולהבדיל,חסר נימוס כלפי כותב המאמר.וכמו שאמר מורנו רבנו מלך המשיח בשארה,אין צורך להעלב,יש צורך להסיק מסקנות.

    ביינתיים רק מוני יקים מנסה להחזיר את הדיון לנושא המקורי,חותם על כל מילה בתגובתו לישראלי שאינו תומך בבל"ד

    שיהיה לך יום טוב

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s