למה למחות את דם ההומואים במזרחים ובנשים

 

1.11.09

—  הודעה לעיתונות —

בעקבות השקת "פרוייקט הקולנוע הלהט"בי – עושים קאט להומופוביה"

הקשת הדמוקרטית המזרחית: הקמפיין מוחה את דם ההומואים במזרחים ונשים

אישה מזרחית חובשת מטפחת ישובה על גרם מדרגות ובוררת עדשים למג'דרה. פרסומת לאורז? סרט של ימין מסיקה?בדיחה של דידי מנוסי? האישה (לבנה פינקלשטיין) פונה בשפה עילגת להמונים הנבערים מדעת, רדופי שנאת זרים, בניסיון לרכך ליבם המזרחי הגס לאהבת בניהם ובנותיהם שסרו מדרך הישר. מדובר בסרטון שהפיקו אילן שיינפלד ויריב מוזר במסגרת הקמפיין נגד הומופוביה, סרטון שנגוע בגזענות מביכה נוסח "יאללה חומוס". זה מה שעושה המשורר והיחצ"ן אילן שיינפלד כשהוא לא עסוק בכתיבת שירי עידוד צמאי דם לחיילינו שבחזית הלבנונית: מסייע בהעמקת הקיטוב החברתי, בהנצחת סטריאוטיפים חבוטים. בא לברך ויוצא מקלל.

סרטון נוסף, מזעזע לא פחות, הוא סרטון העונה לשם סיפורי מיטות 2 . סרטון בבימויים של יריב מוזר ויפתח מזרחי.  בסרטון,  שני גברים, חיילים, מתכוננים לקראת שינה.  תוך כדי שהם פושטים את מדי הצבא מספר החייל העייף לבן זוגו על תלאות יומו, יום קשה אכן עבר עליו , או כלשונו:  " קצינת החימוש הזאת  היא דבה -מה זה-  דבה שזה מגעיל אותי, מפחידה לי את כל הקוקסינלים של האפסנאות, חשבתי שאני מוריד עליה מטען צד" בן זוגו  עונה בנונשלנטיות תוך כדי שהם נרדמים מחובקים : "  אני פשוט לא מבין מה בנות עושות בצה"ל" ?

לא! זו לא  עוד פרסומת סקסיסטית  לבירה גולדסטאר! אלא עוד סרטון מהקמפיין "עושים קאט להומופוביה". שוב, בחרו הבימאים לעודד סבלנות להומוסקסואליות על ידי התחממות סביב מדורת שנאת הנשים.

הקמפיין נגד הומופוביה הוא חשוב מאין כמוהו. הקשת הדמוקרטית המזרחית מצטרפת בתחושת שליחות עמוקה לכל יוזמה למיגור שנאה. הקשת הדמוקרטית המזרחית נלחמת מזה למעלה מעשור ברדיפה ובאפלייה, ועוסקת בניסיון להעצים את הדמוקרטיה, שאחיזתה במרקם החיים המקומי הולכת ונחלשת. הדרת ערבים מהמרחב הציבורי, מניעת השתלבותם של אתיופים בבתי הספר, המלחמה שהכריזה המדינה על ילדיהם של מהגרי העבודה , שנאת נשים הולכת וגוברת באמצעי התקשורת והעובדה שהפער הכלכלי-חברתי בין מזרחים לאשכנזים הולך ומאמיר – כל אלה אינם שונים מהותית מרדיפה של הומואים, לסביות, בי וטרנס. בבסיס כל אלה מצויה גזענות פשוטה. אותה גזענות מוכרת לזרא, שמתנפלת על צרכני הקמפיין נגד הומופוביה מבין העדשים של לבנה פינקלשטיין. גזענות שמכריזה ברורות על מדרג היררכי של אנשים ראויים יותר ואנשים ראויים פחות. לשיטת הסרטונים מעוררי הסלידה, הומופוביה מציפה את המרחב העממי, המזרחי, ואליו צריך לכוון, בשפה עילגת כמובן. לקהל האשכנזי, יש להניח, מיועדים סרטונים אחרים בקמפיין: מתוחכמים יותר, רהוטים יותר, תל-אביבים יותר. מה חבל, שכדי להילחם בתופעה מגונה אחת, בחרו אילן שיינפלד יריב מוזר ויפתח מזרחי להשתמש בתופעה מגונה אחרת.

 

על הקמפיין בואינט.

לפרטים נוספים במשרדי הקשת הדמוקרטית המזרחית: 03-5247702
באימייל: <hakeshet@netvision.net.il

13 מחשבות על “למה למחות את דם ההומואים במזרחים ובנשים

  1. …לא מסתובבים עם הדליים שלהם

    מה אתה מדבר, מתי, דווקא חביב לחלוטין. לא אפליה ולא בטיח. שאט נפש דווקא מ"הקשת הדמוקרטית המזרחית" שמאירה, במיוחד את עצמה, באור מגוחך.

    ואנחנו דווקא אוהבות מזרחיים (במיטה) ולא אוהבות את מי שמנסים לעוות את המציאות בעבור חופן אידיאולוגיות בגרוש (או שניים)

    אהבתי

  2. אני לא מבין. מה האימה החשוכה הזו של הקשת המזרחית מול כל ייצוג מזרחי שאינו משקף את תפיסתם העצמית בתור עידית אינטלקטואלית צעירה? זה נקרא -ייצוג. לא פוליטי, כמו זה שאתם מנסים בטעם רע לקיים כ"שירה/פרוזה (וכו') מזרחית…" האירוניה מובנית כמעט בכל ייתוג שהוא. ההיעלבות תמצא לה לעולם מקום. די להתקרבנות המקצועית הזו, היא כ"כ מעייפת וממאיסה את השיח הזו שיכול להיות מנוצל הרבה יותר טוב, אם, כמו כל מדיום (ייצוגי) אחר, הוא יהיה יותר בררני.תשדירים נידונו הרי לסטריאוטיפיזציה. זה מובנה אצל רובם בפורמט ובפלח האוכלוסייה שאליהם מכוונים. כן, יש הרבה משפחות מזרחיות חשוכות מהבחינה הזו. יש גם לא פחות משפחות רוסיות חשוכות מאותה בחינה והרבה פחות סובלניות. הנה, תראו! אני יכול לבד – בלי ידיים של הקשת הדמוקראטית המזרחית..אז מצד אחד יש קיפוח שמשאיר כביכול את המזרחיים בסוג של גטו דכאני אבל, מצד שני, אסור להראות את קורבנות הגטו הזה כעומדים בפני עצמם, אלא עד שיהיו בבחינת שמועה רחוקה מהעבר, באוטופיה מזרח תיכונית חדשה? צאו מהסרט הצדקני הזה.

    אהבתי

  3. כל דבר -ובפירוש כל במובן הכל ללא יוצא מן הכלל – שבו אנו זוכים לראות את לבנה פינקלשטיין, ועל הזיבי שלי ההקשר האג'נדאי או הפוליטי – הוא בבחינת גילוי שכינה.
    האישה היא יצירת מופת. וזה לפני שראיתי את הג'אנק שגויסה אליו.

    אהבתי

  4. על מהו מסוגל לדבר? איזה תובנות יש לו חוץ מקשקושים פוסט מודרניסטים זולים ושימוש מרובה וולגרי במילים " אפרטהייד" "קולוניאליזם" וגם קצת " היברידיות"

    אהבתי

  5. אני מציע לקשת המזרחית להיעלב מהמציאות העילגת שייצוגה הציבורי הוא רשמי ומובהק. למה על פשעי מחרידים שכאלו נגד העברית לא מגיבים? אולי מפני שכאן אין "כוונה גזענית" אין "הגמוניה אשכנזית", אלא רק מבאט מובהק של ההגמוניה הספרדית הישנה והטובה המחזירה עטרה ליושנה בתואנות לא פחות לגיטימיות מההתרפקות האקדמית כביכול על פולקלור והוואי שאבדו?
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/960/602.html

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s