מנגנוני החושך פועלים לאור יום

כולנו מזהים את עליית המדרגה ברדיפות השב"כ אחרי המנהיגות הפוליטית של הפלסטינים אזרחי ישראל.פעילים פוליטיים פלסטינים מופחדים, מגורשים, מועלמים או נעצרים ודבר מעצרם מושתק. פגישות פוליטיות או פגישות עם נציגי ארגוני זכויות אדם מוגדרות כסכנה לביטחון המדינה. ד"ר עומר סעיד נעצר והוחזק בבידוד במשך שבועיים ללא שניתנה לו ההזדמנות לדבר אפילו עם עורך דינו. אמיר מח'ול נעצר ביום חמישי שעבר ועדיין לא ראה אדם מאז. כל אלה בנוסף לחדשות הרודפות אותנו מידי יום באשר לגירושים של אנשי תרבות ופעילים פוליטיים בשדה התעופה או מניעת כניסתם של פעילי ארגוני זכויות אדם לישראל או לשטחים.

אמיר מח'ול פעיל פוליטי ופעיל זכויות אדם ישראלי נמצא במעצר מאז יום חמישי שעבר מבלי שיוכל להיפגש עם אדם כלשהו, לרבות רעייתו, ילדיו או את עורך דינו עו"ד חסין אבו חסין.

מחר יום רביעי 12.5.10  יובא מח'ול להארכת מעצר בפני שופט בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה רח' בזל 1 (פינת רח' שמשון), מול בית חולים רבין (בלינסון). נפגשים בשעה 10:00 בדיוק מול בית המשפט על מנת להציב שם משמרת מחאה של מרצים, סטודנטים, אינטלקטואלים ואקטיביסטים פוליטיים.

חשוב שכמה שיותר מאיתנו יגיעו על מנת להפגין את נחישותינו במאבק נגד משטר השב"כ הישראלי. השתתפותם של יהודים ויהודיות חשובה במיוחד לאור הפקרתם של הפלסטינים ערביי 1948 לאלימות מנגנוני החושך.

עדי אופיר, חנן חבר, יהודה שנהב.

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

פורסם על ידי Mati Shemoelof

Mati Shemoelof was born in 1972 in Haifa. He is a poet, editor and writer. He graduated with honors from the University of Haifa where he studies Film and History. He has published seven poetry books so far. The last of these was published in Germany in 2019 in a bilingual edition "Baghdad | Haifa | Berlin", published by Aphorismha Verlag [Berlin]. His first article book “An eruption from the east: Re visiting the emergence of the Mizrahi artistic explosion and it's imprint on the Israeli cultural narrative 2006-2019“ will be published on “Iton 77” publishers in Israel (2020).

15 תגובות בנושא “מנגנוני החושך פועלים לאור יום

  1. אגב מתי, אהבתי במיוחד את הכותרת "האינטלקטואלים הבכירים בישראל". אני יושב במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטה טופנאצ' מה שנקרא בצפון אמריקה ואין פה אחד בחוג ששמע על יהודה שנהב. בקיצור, שנהב הוא אינטלקטואל בכיר בערך כמו שאתה האינטלקטואל הבכיר בחבורה של צ'יקי. זה כמובן כבוד גדול, אבל בגבולות הקונטקסט.

    אהבתי

  2. מוטי, האם יש כאן משפט צדק או הסתה של הציבור?!

    למדנו כבר על דרייפוס. הניתן לו להגן על עצמו? או שנשלח את סוכני השב"כ לשלול אותו מזכויותיו ?

    אהבתי

  3. שאלה לגבי מיקום ההפגנה.
    האם מארגני ההפגנה עורכים הפרדה בין השב"כ, שאכן ממלא פונקציית דיכוי ו"הרתעה" באופן מסורתי כנגד מיעוטים ו"שוליים פוליטיים", גם משמאל וגם מימין, לבין מערכת המשפט?
    היה לי הרבה יותר קל לבוא ולהשתתף בהפגנה, אם היתה מכוונת רק נגד המעורבות של השב"כ בדיכוי "תמרורים אנושיים" (פחימה, בשארה, פעילים בינלאומיים וכו') ולא נגד מערכת המשפט, בה יש לי עדיין אמון, ובסופו של דבר תצטרך לשקול הוכחות, ראיות והפרות לכאורה של חוקים, ולזכות או להרשיע. אגב, רק הבוקר זוכה ראיד סלאח', לדוגמא.
    אני חושב שיש להפגין סולידריות עם המועלמים, ולמחות נגד תנאי החזקתם, וכנגד המימד הטרוריסטי-פוליטי של פעילות השב"כ, כמו בהפגנה בחיפה, ולא לתקוף את מערכת המשפט, תוך טענה אפריורית לחפות.

    אהבתי

  4. החשפות עושה לי גירודים בקרסול. כמה דברים שחשוב לי לומר על שנהב. שנהב הוא איש מוכשר ביותר שכבר שנים אינו מוציא שום דבר משמעותי תחת ידיו. יתרה מזו, הפרסומים שלו, בעיקר אלה בעברית כל כך מוטי אג'נדה שאין להם כל ערך מדעי (את זה אגב אני אומר כאחד שאינו ציוני כלל, אינו חי בישראל ודעותיו אינו שונות מהותית מאלו של שנהב). החמור מכל הוא שהוא מחנך דורות של סטודנטים שמתרגלים לחשוב חשיבה מוטה כגון זו שלו ובכך הוא ושכמותו ממש מחריבים את מדעי הרוח בישראל. כיום מדעי הרוח בישראל הם סרח עודף על גבן של האוניברסיטאות הישראליות ופוגעים קשות בדירוגן ובשמן הטוב. חבל. לישראלים אני מתכוון. בנוסף לדעתי, יש במעשיו משהו שאינו מן ההגינות משום שהוא מקבל משכורת כדי לעשות מדע. אם ברצונו להוביל אג'נדה ולהתפרנס אגב כך, שירוץ לבחירות בכנסת.
    ולעצם העניין לשמו נתכנסנו: לא ברור לי על מה ולמה אתם מפגינים. נעצרו אזרחים בטענה כי עברו עבירות פליליות. האזרחים הללו יעמדו למשפט ואם יזוכו ישובו לבתיהם. הטענה כי הם נעצרו משום שהם ערבים מגוחכת. רק לפני כמה שבועות נעצרה בחורה יהודיה על האשמות דומות. אצלה אגב איסור הפרסום היה ממושך יותר. היכן שאני גר אגב במסגרת הפקודה למניעת טרור איש לא היה שומע על מעצרם במשך חודשים. תנו לבית המשפט לעשות עבודתו בשקט.

    אהבתי

  5. מר לא בא לי, התגובה שלך היא דוגמה קלאסית להנחת המבוקש. השב"כ הוא גוף שמהות עיסוקו במיעוטים ושוליים פוליטיים משום שאנשים המצויים במרכז הן פוליטית והן אתנית בדרך כלל אינם מהווים איום על הסדר החברתי. לשם כך הוקם. משום כך העובדה שהוא עוסק בהם "באופן מסורתי" אינה יכולה להוות טיעון כנגד אופי פעולתו. אם חברת שטראוס לדוגמה היתה מרתיעה "באופן מסורתי" מיעוטים וקצוות פוליטיים היה מקום לטענתך ואולי היה מקום להפגין נגד גלידות וניל.

    אהבתי

  6. עמרי, האם תפקיד השב"כ ל"שמור על הסדר החברתי", להחליט מי שוליים ומי נורמטיבי? לתומי חשבתי שתפקידו למנוע ריגול ופיגועים ולאבטח ראשי ממשלה – ולא לכפות אינדוקרינציה פוליטית באמצעים אלימים, כדי לדחוס אותנו מימין ומשמאל לאיזה "מרכז בטעם וניל".
    עכשיו, בוא נניח הנחה מופרכת שבית המשפט, שכאמור עוד יש לי אמון בו, ונראה שגם לך, ישחרר את שני העצורים, כמו שבסופו של דבר, פרשת קו 300 או פרשת עיזאת נאפסו התבררו בבית המשפט, האם לשיטתך פעולת השב"כ היתה לגיטימית?
    אני חוזר על דעתי, שמיקום של ההפגנה מול בית המשפט בעייתי.

    אהבתי

  7. הכוון שלך מעט משונה. יוצא מדבריך שלגיטימיות פעולתו של גוף הממונה על אכיפת חוק היא פועל יוצא של החלטת בית המשפט בענינו של הסוביקט עליו נאכף החוק. המסקנה מדבריך היא שקודם צריך בית המשפט להחליט אם אדם אשם או לא ורק אז יש לעוצרו ולנהל חקירה בענינו. זה פאשיזם.

    אהבתי

  8. מדבריו של יהודה שנהב ציטוט: השמאל הליברלי רואה בגבולות 4 ביוני 1967 את הגבולות המדומיינים של ישראל. הכיבושים שלאחר 1967 וההתנחלויות בגדה המערבית נתפסים כמצב זמני, תאונה בהיסטוריה הפוליטית של ישראל. מלחמת 1967 יצרה סדר יום לשמאל הציוני הישן, אפשרה להעתיק את המרחב ה(לא) מוסרי אל מעבר לקו הירוק וייצבה את עוולות 1948 כבלתי הפיכות. כך מוכחשת העובדה שישראל הפעילה פרקטיקות קולוניאליות עוד לפני 1967 (הממשל הצבאי), ולא רק אחריה, והעובדה שבפועל כבר עתה אנו חיים בחברה דו-לאומית שהעיקרון המשטרי שלה מבוסס על מדיניות של אפרטהייד.מתי,אתה עדיין רוצה שיהודים יבואו להפגין?

    אהבתי

  9. מוטי, איך דעותיו של שנהב קשורות לנושא ההפגנה? יהודים אמורים לבוא להפגין אם הם חושבים כמו מתי (ובניגוד לדעתי) שהשבכ מתנהל בנושא הזה באופן לא תקין.

    אהבתי

  10. עמרי האלמוני הלוואי ותוכל לפרסם בהוצאת סטנפורד את ספרך האקדמי כמו ששנהב פרסם את היהודים הערבים.

    לגבי המעצר, בכללי אנו מדברים על השב"כ כקובע באופן בלתי לגיטימי את אופי המשטר. למשל הכתבה "השב"כ לבטאון בל"ד: נסכל פעילות של גורמים המעוניינים לפגוע באופי המדינה, גם אם פעילותם חוקית" בה מצוטט יובל דיסקין ש: "הגדיר את ערביי ישראל באוזניו של אולמרט כ"איום אסטרטגי" בשיחה סגורה ביניה. השניים דנו בארבעת המסמכים שקוראים לשינוי אופיה של המדינה ונוסחו על ידי גופים המייצגים את ערביי ישראל". הוא צריך להגן מאיום על המשטר אבל לא לא על טרנספורמציות חברתיות שלו.
    המדיניות של דיסקין מזכירה את זו של אדגר הובר. הוא רודף את הלאומיות הפלסטינית במקום לאפשר לה להרחיב את גבולות החזון הציוני.
    לגבי המעצר בפרט, השב"כ לא מאפשר לפלסטינים אזרחי ישראל לממש את זכויותיהם. יתרה מכך הוא מונע מהתקשורת ומהחוק למלא את תפקידם.

    אהבתי

  11. הפעילות עצמה לא יכולה להיות לא לגיטימית. אבל ההתנהלות של השב"כ יחד עם בתי המשפט שנותנים לזה יד איננה… איך לקרוא לזה… בעד האזרח. המדינה, כל מדינה חזקה אלפי מונים מהאזרח שחי בה. עכשיו, אני יוצא מנקודת הנחה שהמדינה משרתת ונועדה להגן על אזרחיה. מי שלא מסכים עם נקודה זו וחושב שהאזרחים צריכים לשרת את המדינה, מן הסתם גם לא יסכים עם הטיעונים הבאים שלי.
    לכן פעולות המדינה נגד אזרחיה ובמיוחד נגד אותם אזרחים שהמדינה רוצה להעניש צריכות להיות שקופות ומידתיות. לכן הדרישות למשפט מהיר ושקוף. שתי דרישות אלה נדרסו ע"י הזרוע הביצועית של המדינה במקרה הזה: לאזרח המדינה לא ניתן לראות עו"ד ואף אדם למשך זמן רב והוא הובא בפני שופט הרבה זמן אחרי שעצרו אותו.
    ולמה מול בתי המשפט? ישנו נוהג פסול ושחור במדינה והוא עדויות בצד אחד בלבד. כלומר, מישהו אומר עליך שיש לך אחות ולא מוכיח את זה בפניך או בפני העו"ד שלך אלא מציג את טענותיו במעמד צד אחד, הוא עצמו, לשופט. היחידים היכולים לעצור נוהג אפל זה הם השופטים עצמם והם לא עושים זאת. המערכת השיפוטית בוגדת בתפקידה כמאזנת המערכת הביצועית. שתיהן משלבות יד ביד ליצור מעין ברית בריונים נגד אזרחי המדינה, אנשים שהם, שופטים ושוטרים, מונו להגן עליהם.
    אתמול אלה היו הפלסטינים בשטחים, לא אזרחים, זרים ושנואים. היום אלה אזרחים דרג ב', ערבים ישראלים, חשודים מיידית ומאיימים. מחר, אל תדאג, זה יהיה אזרח דרג א' יהודי ישראלי. אולי לא אתה, אלא מישהו ששנוא עליך, אבל גם תורך יגיע. כשאתה, או קרוב משפחה או ידיד אהוב (זה לא משנה) תצטרך להוכיח שאין לך אחות כבר לא יהיה לך לא כוח ולא מגן.

    אהבתי

  12. תושבה לא רלוונטית מתי ובתור מישהו שלומד באוניברסיטה בארה"ב ומתמצא בעניין הזה של לימודי הרוח(יותר ממך בוודאי) אני יכול לתת רוח גבית לעמרי האיש אכן לא מוכר מחוץ לישראל והוא שרלטן אקדמאי מהמעלה הראשונה, איך גדי טאוב אמר: אפשר להאשים את שנהב בהרבה דברים אבל תיחכום זה לא אחד מהם.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: