גזענות נגד גזענות

זהו נוט שהתפרסם בפייסבוק של יאנה ציפרבלאט

אני צופה בקבוצה הזאת בתדהמה כבר 24 שעות ונראה שאף אחד אחרת לא הולכת לבזבז עשר דקות מחייה כדי לכתוב את המתבקש כך שאני נאלצת ממש. בהתאם לכך אשמח אם תחסכו ממני את התגובות הדמגוגיות הצפויות ותגיבו רק אם יש לכם משהו יותר מחדש מ"הוא מגרש ילדים !!!" להגיד.

המאמר שעליו הדף הזה מתבוסס הוא אוסף גיבובים גזעניים, כך גם הקבוצה הזו – שסגנונה הפרועה רק הולך ומדרדר עם כל פוסט. האורגיה הגזענית הלבנבנה שפתחתם פה יותר מכל גורמת לחשוב כי התגייסתם ו/או אתם מזדהים עם המאבק הצודק למען ילדי העובדים הזרים רק כדי שתהיה לכם קבאר להוציא את הגזענות שלכם (כלפי מזרחים בעיקר, אם כי איני חושבת שרק בה מדובר פה) החוצה.

כי אתם הרי לא גזעניים לא לא -אתם הנאורים!!  הלי-ב-ר-לי-ם

וכך, כשהיא מוכחשת, הגזענות נצברת בעצמות שלכם כבר ובוערת ויוצאת בהקאות כמו הגיבובים על הדף הזה.

במידה וזה לא הרושם שהתכוונתם ליצור, או לחילופין זה סוג האמת שהייתם מעדיפים שלא כולם יראו לכם -אולי כדי שמישהי/ו יתאושש ויוריד את הדף. ואם לא -אני מניחה שכמו בכל קבוצה יש כאן גם רבות שהצטרפו בלהט הרגע מבלי להתעמק בתכנים -ומקווה שהפוסט הזה ימשוך את תשומת ליבן למתרחש פה.

יש דרכים להאבק בדברים האיומים שקורים – הדרכים הללו חייבות כולן להיות מודעות להשתייכות של כל אחת מאיתנו לקבוצות מסוימות בציבור וכיוצא מהשתייכות הזאת מקומו/ה של כל אחד מהנאבקות בתוך סולם הפריווילגיה וכן למקומו/ה בתוך ההיסטוריה של דיכוי, גזענות וגירוש בשטחי ה-48.

תגובות לנוט בפייסבוק של יאנה ציפרבלאט

מסיכה לבנה, מסיכה שחורה – פוסט שכתבתי בנושא הבחירה של השמאל הצעיר בליברמן, ישי ושיטרית והשתיקה כלפי ברק, שטייניץ ונתניהו

אני לא מוצא את הרשימה של פרופ' אמנון רובינשטיין על אלי ישי ואשמח שתשלחו לי לינק.

איילת מוהר כותב גם על אלי ישי כ"פניו של הרוע" – שוב לא מוזכרים כל חברי הממשלה שהצביעו בעד החוק. מדוע?

פורסם על ידי Mati Shemoelof

Mati Shemoelof was born in 1972 in Haifa. He is a poet, editor and writer. He graduated with honors from the University of Haifa where he studies Film and History. He has published seven poetry books so far. The last of these was published in Germany in 2019 in a bilingual edition "Baghdad | Haifa | Berlin", published by Aphorismha Verlag [Berlin]. His first article book “An eruption from the east: Re visiting the emergence of the Mizrahi artistic explosion and it's imprint on the Israeli cultural narrative 2006-2019“ will be published on “Iton 77” publishers in Israel (2020).

14 תגובות בנושא “גזענות נגד גזענות

  1. למה רשום "עשר שרים" בכותרת ההפניה שלך ברשימות? קצת כבוד לשפה שלנו, לצד אימת הפגיעה בכבודם של אחרים כל עוד צבעם הוא כזה ולא אחר.

    אהבתי

  2. אתה בטח מצפה שבישי ינהגו בכפפות משי. אחרי הכל, הוא מזרחי, מגיע לו יחס מעודף. לא? הרי לא היית יוצא במאמר זועם שכזה אם היה מדובר, נניח בשר פנים אשכנזי. הבעיה היא שהתנועה שישי הגיע ממנה, על מנהיגיה הרוחניים, היא תנועה גזענית. כזאת שתעדיף לראות את הציבור נכשל ובור (כי זה מצדיק את קיומם בכנסת ובעצם מבטיח בסיס תמיכה אלקטורלי קבוע), כזאת שתתמוך באפלייה עדתית במערכת החינוך. ובמישור החברתי: כזאת שתצביע נגד חוק דיור ציבורי ונגד יום לימודים ארוך.
    ישי, שלפעמים נדמה שהוא שואל את מסריו מגבלס, בכל פעם שהוא רודף מיעוט זה או אחר, ישמח בבוא מן הימים לסתום לך את הפה. כי בסופו של דבר, גם אתה שייך "לליברלים" שאתה מדבר עליהם, ואם תחסיר את עשרות הפעילים בקשת המזרחית, תגלה שרק אשכנזים מקשיבים לך. מין שלמה בר שכזה.
    כך שלפני שאתה מטיף לאנשים שנלחמים על החיים שלהם, איך לנהל מאבקים, אולי כדאי שתבדוק באיזה שפה צריך לדבר עם פוליטיקאי שמאמין שהוא שייך לגזע נחות.

    אהבתי

  3. יניב טענתך היא בדיוק האובדן של השיח הליברלי. אני מצפה שלאנשים תהיה מודעות עצמית. אינני חושב שדבריי מופנים רק לאוכלוסייה אחת בישראל.
    Sent from my BlackBerry® smartphone from orange

    אהבתי

  4. לא קוראים לי יניב. קוראים לי י.ג.
    אם הייתי מעוניין בשם אחר, הייתי כותב אותו.

    תודה על התייחסותך. באשר לתוכן, אני מוצא שם לא מעט התנשאות (לא כלפי) בציפיות שלך מאנשים אחרים. זה כמו להגיד שאני מצפה מאלי ישי לייצג את אזרחי ישראל בכל פעם שהוא פותח את הפה שלו כשר הפנים. אני מצפה בתמימות מודעת, והינה כל פעם אותה ציפייה חוזרת לנקודת ההתחלה. למה צפייה כזאת משולה להתנשאות? משום שלא מעט אנשים (כאלו שלא זכו למה שאתה קורא "מודעות עצמית") תוהים האם אלי ישי נשמע כגזען משום שהוא מתאים לסטריאוטיפ השלילי של בו עדות המזרח (ולכן קיים אולי משהו פתלוגי של קורבן מקרבן וכו'), או האם הוא גזען אל אף היותו בן עדות המזרח (שכן אז הוא פשוט גזען, גזען, גזען)? לי בכלל הוא נראה כמו אשכנזי ליטאי. גם הרב שלו, שמידי פעם אפשר לראות אותו בשחורים ולא בשימלה הדראג קווינית משהו שהוא נוהג להופיעה בה בפרהסיה. אני מהמר שכמו דרעי, ישי יכול לפטפט ביידיש שוטפת. אבל זה כאמור מעבר לשיח הליברלי.

    אהבתי

  5. י.ג. לא ענית לטענה הבסיסית של כותבת הרשימה: האם בתגובה להחלטת הממשלה לגירוש הילדים השתחררו ענני זיהוי גזעי כלפי השר אלי ישי בשל היותו מזוהה כמזרחי? האם בשל כך ניתן להסביר את השתיקה כלפי השרים האחרים שהצביעו בעד הגירוש?
    אני מבין שיש לך דרך לראות את ישי ואלו הם מנגנוני זיהוי מיוחדים משלך. אך האם ישנן מנגנוני זיהוי רחבים יותר שמתקיימים בתודעה של השמאל בפרט והתקשורת בכלל?
    אני מציע לך להכנס ללינק שהיא נתנה לקבוצה בפייסבוק ולקרוא קצת מהאמירות שם.

    אהבתי

  6. ברור שנכנסתי ללינק. אין זה אומר שאני מסכים עם הטאקטיקה המתוארת, זה אכן גבלס כנגד גבלס. רק מה, שום דבר ממה שכתוב שם, ואני קורא את זה שוב ושוב, לא קושר או מרמז על מוצאו של ישי. "ישי מסריח", ובאותה מידה יכל להיות "הרצוג מסריח".

    נכון, שרים אחרים הצביעו נגד הגירוש (והטענה הזאת, בכבודך, נשמעת לי כמו "אני לא מבינה מה לא בסדר, גם חיילים אחרים מצטלמים ככה"), אלא שאלי ישי הוא א- שר הפנים של מדינת ישראל, ויש לו אחריות מיניסטריאלית לנושא. ב- הפוליטיקאי שהוביל ויזם את החלטת הגירוש (ולצערי זה היה מלווה ברפרטואר הידוע של ישי לשינאת השונה, ראה התבטאויותיו נגד קהילת הלהט"ב וכיוצ"ב). בין זה, להיותו מיזרחי? לא רואה שום קשר. ההפך הוא הנכון, אדם מיזרחי שסבל מאפליה ממסדית לא צריך להתנהג ולדבר כמו שישי נוהג. אחרת מה באמת ההבדל בין ישי לגבלס?

    אהבתי

  7. גם מחקת את ה"HAHA" הנבוך שלך לתגובתי. אז כנראה שיש כאן שמץ של אילמות בפני השפה ואם זה לא כבוד אז זו ודאי יראה וזו עשויה להיות נקודה לטובתך, אם תאמין ואם לא. כדאי שתכיר בזה, אם עניינך הוא (בין השאר ) בכתיבת שירים. תקשורת, בשפה רהוטה ומתוך כבוד למדיום זה, היא מאבני הפינה של כבוד הדדי ואחדות, לצד ריבוי דעות:"…בשפה ברורה ובנעימה קדושה כולם כאחד עונים ואומרים ביראה…".

    אהבתי

  8. שוב אני והפעם לגופו של עניין. אל תענה להשוואה. אבל אולי תרצה לענות לגוף הטענה ולא לפרפראות ה'חכמה' שלה. כוונתי כמובן לנקודות שי.ג. העלה בדבר אחריות מיניסטריאלית ומיצוב נושא הגירוש ע"י התבטאויות מאוד בעייתיות, בעיקר של אלי ישי ששם לו למטרה להוביל את מסע הצלב הזה בתקשורת. למה הוא בחזית הביקורת? כי שם הוא שם את עצמו. כאמור, י.ג. כתב את כל זה. אולי לזה תשיב? אגב, העמדה שלי כלפי הנושא עצמו היא קצת אמביוולנטית, אבל ככל שהאמור הוא באלי ישי, אני מתעב אותו, כדמות פוליטית, כפי שאני מתעב את ליברמן: בלהט.

    אהבתי

  9. אני חושב שהטענה המרכזית שלך נענתה. אפשר להתווכח על סיגנון בוטה (גם שלי בלי עין הרע). לתומי אני חושב שזה לא לעניין שלשלוף מוצאו של אדם כמגן על התנהגות בזויה. היחס לאלי ישי הוא תוצאה ישירה של האלימות הניגרת מפיו, וללא קשר למוצאו. תראה לי עוד שר אחד בממשלה שמדבר כמוהו ולא חוטף ריקושטים. הרי העיתונות "האשכנזית הליברלית" רק מחכה למוצא פיו של ליברמן, מרוקאי ידוע, כדי שהיא תוכל "לרדוף" אותו כמו ש"רודפים" את ישי.
    ומעבר לישי, למה שלא תשאל את עצמך האם האג'נדה העדתית שלך עדיין תופסת? אני מסתכל על התרבות הנמוכה שיש היום בארץ, ולא מבדיל בין אשכנזים למזרחים. מישהי כמו מיכל אמדורסקי, היא הוכחה חיה שפרחיות זה כבר לא עניין עדתי.

    אהבתי

  10. להיות עיוור לגזענות נגד מזרחים זה מהלך ידוע בחברה בישראל.

    השליפה שלך של טענה ליברלית היא מצחיקה ולא תידון באתר הזה.

    ישנה גזענות, זיהוי גזעי קלוקל וחלוקת משאבים, כוח והון בלתי שווה בין מזרחים ואשכנזים גם בימים אלו. אפשר לקרוא על כך במחקרים רבים. הבדיקה צריכה לבוא ממך ולא ממני.

    לגבי ליברמן שוב אמליץ לקרוא מה כתבתי ב"מסיכה לבנה מסיכה שחורה".

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: