שאגת הדרום

נועם רותם בשאגת הדרום

נועם רותם בשאגת הדרום
שאגת הדרום נאבקות ונאבקים על הבית בדרום תל אביב שמח לארח אתהמשוררים/ות וסופרים/ות הבאים- לפי האלף בית:

  • אבנר עמית
  • אודיה גנור
  • אלמוג בהר
  • אפרת מישורי
  • דניאל עוז
  • חדוה הרכבי
  • יעל גלוברמן
  • לורן מילק
  • מאיה בז'רנו
  • מתי שמואלוף
  • נידא חורי
  • עבד נטור
  • ענת לוין
  • רוני סומק
  • רותם מלנקי
  • שירה סתיו

האירוע בפייסבוק

תישא דברים: שולה קשת, פעילה ותושבת נווה שאנן, יוזמת מאהל המחאה: "שאגת הדרום"מנחה הערב: מתי שמואלוףיופיע נסיך הרוק: נעם רותםעורכת הערב: לורן מילק
lorenmilk1@walla.com

מה החשיבות של השתתפות של משוררים במחאה? של ערבי שירי מחאה במאהלים?

לכל מחאה יש תמיד את המובן הכלכלי של חלוקה מחדש של משאבים, כוח וטובין. לעיתים קרובות מחאה נעדרת את המובן התרבותי. אנו חושבים שמן הראוי תמיד לעשות את החיבור בין כלכלה ובין תרבות. להציע גם למשוררים/ות את החזון החברתי והכלכלי כאופק רצוי לכתיבה ופעולה. וגם ההפך להציע לנאבקים/ות את המילים, מטפורות ודימויים שבעזרתם אפשר לכונן מהפכה תודעתית וממשית. ערבי השירה בתוך האוהלים מתבקשים כאקט של סולידריות ואחווה בין קבוצות שונות בחברה בישראל. השירה מתפקדת הן כמעודדת והן כמשקפת את התהליכי עומק שמתחוללים ברגעים אלו.
למה בחרתם לקיים את הערב בלוינסקי ולא במאהל ברוטשילד?
לורן מילק, שעורכת את הערב, קשרה בין שולת קשת מנכלית תנועת "אחותי: למען הנשים בישראל" לבין האיגוד כללי של סופרים בישראל. שולה הייתה בין המקימות של האוהל בלוינסקי. לורן ערכה את הערב הקודם נגד הטרדה מינית – בבית פליציה בלומנטל ברחוב ביאליק בהפקת איגודכללי של סופרים בישראל. אמרתי ללורן שאת האירוע הבא כדאי שנערוך באוהלים, כי שם נמצא העם ושם נמצאת התרבות. לורן קשורה לפמיניזם המזרחי ואף כתבה באסופה "לאחותי" והמאהל בלוינסקי משקף את השאלות הללו בעמדתו. לכן נוצר קשר טבעי בין לורן לבין שולה קשת לביני ובחרנו להעלות את האירוע במאהל בלוינסקי.
מה המקום של משוררים ושל אנשי רוח בכלל במאבק לדעתך?
לדעתי אין מאבק ללא משוררים, משוררות ואנשי/נשות רוח. במשך שנים האחרונות אני פועל כחלק מקבוצת גרילה תרבות שמחברת בין היצירה התרבותית לבין מאבקים חברתיים ברחבי הארץ. כבר ב2007 השקנו את האנתולוגיה "תהודות זהות" במאהל מחוסרות הדיור בבור השיבר בירושלים, כשהדברים לא היו כל כך פופולאריים כמו היום. אך הצרכים היו אותם צרכים והיו הרבה מחוסרות דיור שמצאו פיתרון באוהלה של איילה סבאג מרציאנו. לדעתי אמנות ללא אחריות חברתית, הינה אמנות מנוונת. נכון, שלא כל היוצרים יכולים להיות מודעים לאספקטים החברתיים של יצירתם. בו בזמן המהפכה שמתרחשת עכשיו פותחת מחדש את הדיון באמנות פוליטית וחברתית וזה משמח אותי מאוד. כי עד היום תייגו אותנו ואף שילמנו מחיר לא קל בשל היצירה החברתית שנתפסה נחותה מזאת "האוניברסלית".

*

רגע אחרי ההופעה בשאגת הדרום

צילום: נמרוד סונדרס. וואלה תרבות. 10.8.2011
צילום: נמרוד סונדרס. וואלה תרבות. 10.8.2011

"המחאה והאופי המתפרץ שלה השתלב היטב גם עם הסקס-אפיל של השירה נוסח קבוצת גרילה תרבות (בה נמצא גם מתי שמואלוף שבתמונה שצולמה במאהל שבלוינסקי בתל אביב ולצידו תהל פרוש), שהגיעה למאהלים גם בתל אביב וגם מחוצה לה. האירועים האלו חשובים, כיוון שהם מביאים קהל שהוא לאו דווקא קהל היעד הקלאסי של עולם השירה ומחברים אותו מחדש למילים והקצב שלהן." צילום: נמרוד סונדרס. וואלה, 12.8.2011.

*

הגיליוטינה ואני

הגנתי על הגיליוטינה המדהימה של אריאל קליינר שהוחרמה על ידי עיריית תל אביב בצעד שערורייתי של צנזורה ובורות. דקה 22 – במהדורת החדשות של ערוץ 10. תשוו בבקשה בין הדברים של גולדן לבין הדברים שכתבו דליה לוין ויהושע סימון

*

וידאו מרגש וכואב מהפגנת התמיכה במאהל בת-ים

תחי המהפכה! תתכוננו להתנגד לפינוי האלים של המשטרה את האוהלים… שבת שלום


אודות Mati Shemoelof

משורר, עורך וסופר. A Writer
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s