העם דורש סודאנים לגרש

מי שהולך לישון עם דנון, בן ארי, רגב, תירוש, לוין ושאר מרעים מתעורר בבוקר עם לינץ – תמונות, סטטוסים וסרטונים מההפגנה

מצייץ בעקבות דברים של אלי ישי: "היועץ של ביבי, ישי, דנון, זאב ושאר מרעים מסביר: אם אין לכם תקציב לפריימריז, פשוט קנו את ההמון בפאשיזם. זה תמיד עובד".

1. בשעה שבע אני בשכונת התקווה בהפגנה נגד ארגוני הסיוע ומביט בכל הפליטים ומהגרי העבודה ופוחד מלינצ׳. מגיע להפגנה ואדם בקול שבור חוזר ומבקש שלא תהיה אלימות. ספוטד יגאל רמבם וג׳וליאן פדר. יש מפגינים רבים נגד נתניהו והממשלה שהפקירה אותם… האם הם יודעים שסגרו את הכביש כדי לתת להסתה את הרחוב? קריאות גזעניות של סינוואני: נתניהו הפכת אותנו לסודניסטאן, עוד מעט יבנו לנו מסגדים בכל מקום, איפה המדינה היהודית? ‎

2. עוד מההפגנה בתקווה: לא הייתה לנו הייתה לנו בעיה עם סינים ושבחים אבל סודנים ואריתראים. הם עוברים ומפזרים פחד. הם קונים חנויות ושוכרים בתים. אבל ההפקרה שמדברים עליה היא אל מול מהגרי העבודה והפליטים. איזה אסון.

3. איזה פחד בהפגנה התקווה. אומרים : "הם לא יאנסו את הבנות שלנו". מישהו על הבמה אומר: "אני לוקח את החוק עלי".

4. “הגזען הראשי ח״כ דני דנון משלהב את ההמון וקורא ״גירוש עכשיו״. מדבר על כל הפריפריה המזרחית וקרא להם לדרוש מהממשלה גדר ומתקנים ולגרש את המסתננים מארץ ישראל ולשמור על מדינה יהודית וכיו״ר השדולה הוא ידאג לשלוח בחזרה לדרום סודאן. עולה אדם נוסף שאומר שאין בעיה באריתריאה (אללה יסתור) ולבנות בשבוע את הגדר. והנה מגיעה הגזענית ח"כ מירי רגב”

5.  הקהל משתלהב: העם דורש את הסודאנים לגרש

6. עוד גזענית ח"כ רונית תירוש עולה על הבמה: אני חושבת כמו אלי ישי וצריך לדאוג שלא יהיה מסתנן אחד במדינה".

7. מסתננים, מחנה פליטים הכול מגיע מהדמוניזציה נגד הערבים

8. ח"כ בן ארי מגיע להפגנה הגזענית ומתקבל בתרועות: "אני מתרגש להיות פה הערב והחרדה שלי היא החרדה שלכם." הקהל משולהב וזועק "הוא גדול, הוא גדול" הקהל שר ורוקד בהתלהבות שלא נראתה. בן ארי: "סודאנים לסודן". כל הקהל בתקווה משתלהב. והוא ממשיך "אלו שמאלנים שונאי ישראל שאשמים".

9. בסביבות שמונה בערב אני כותב: "אחרי ח"כ הפאשיסט בן ארי בתקווה מפחיד לחשוב מה יקרה לפליטים בדרום תל אביב. אלוהים ישמור איפה המשטרה כשיש כזאת הסתה בתקווה. ועכשיו כבר מודיעים שיש מכות והשוטרים רצים אחרי המפגינים. פאשיסטים חייבים אלימות ואני נאלם."


*

18 תגובות בנושא “העם דורש סודאנים לגרש

  1. החלק הכי מעניין (או הפוזיטיבי) בסיפור פה הוא העובדה כי לאט לאט חזון החברה האזרחית רוקם עוד וגידים מול עינינו. במקום הפגנות על עקרונות או ערכים מזויפים, זה מתחיל להיות לגמרי כמו בשאר העולם בעידן הניאוליברלי: הפגנה פאשיסטית קטנה של בעיקר עניים מקומיים מול מהגרים עניים, מולם כמה פוליטיקאים עשירים ובינוניים בטקסטים מכובסים שנלקחו היישר מהפגנות של לה פן והיידר ,… כרגיל – השלטון והמפגינים שייכים לאותו צד פוליטי,.. השמאל (או הערבים או היהודים או החרדים או כל מי שלא קשור) הוא האשם כמובן; והימין לא כל כך מתנער מהאלימות שמשרתת אותו כל כך טוב,…

    עם זאת, יש שני ניואנסים מקומיים ששונים מהגרסה האירופאית: אחת – שם מדובר באידאולוגיה קסנופובית חילונית לכאורה ששואבת את כוחה למעשה מהנצרות וממסורות עתיקות, ופה – האידאולוגיה מיובאת ללא שום מסורת עתיקה, ועם חיבור די עלוב ליהדות כתחליף לאורינטליזם הפרוטסטנטי. ושתיים – פה השמאל שונא את התושבים המזרחים של השכונות יותר מאשר את הערבים והמהגרים, ולא ממש רוצה או מצליח להתחבר אליהם.

    אהבתי

  2. אם לא אכפת לך-בוא נקים את מרק שוסטר.נביא פליטים לשוסטר ברמת אביב כל יום ונחלק להם מרק.

    אהבתי

  3. מסכימה עם רוב דברך אבל הגזמת קצת עם האמרה הגורפת "פה השמאל שונא המזרחים בשכונות…" על אף שברור שיש עדיין אפלייה יש בשמאל לא מעט שאני מכירה אישית שמגדירים עצמן מזרחים כבר שנים כאקטיביזם פוליטי והרגשה אז קצת פחות להשתלח בהכללות שנישמעות כבר גם גזעניות היה עדיף בעיני.

    אהבתי

  4. תודה דני. אני לא חושב שחלקים נרחבים בשמאל שונאים את המזרחים. אכן הייבוא מרתק כתופעה סוציולוגית. אבל כאדם, אני ממש פוחד.

    תודה לך תלמה על הקריאה.

    ההצעה של מרק שוסטר מקובלת עלי.

    אהבתי

  5. אנשי צפון תל אביב, תענו לעצמכם בכנות, האם הייתם מוכנים לארח בשכונה שלכם את הפליטים? ואם כן, מה דעתכם להזמין אותם להשתכן אצלכם ולדאוג להם. זאת תהיה עשייה חיובית ותשובה לגזענות.

    אהבתי

  6. אחד מהפתרונות: "רק חילוץ של מבקשי המקלט ממעגל העוני והמצוקה באמצעות מתן רישיונות עבודה, שיאפשרו להם להתקיים בכבוד כל עוד הם שוהים בישראל ויביאו גם לפיזור אוכלוסיית מבקשי המקלט באופן שיפחית את הנטל על איזורים מוחלשים, ייתן מענה אמיתי לתופעה המורכבת עמה מתמודדת ישראל. כל עוד ישי ונתניהו יעדיפו להמשיך להשתלח ולהסית הם יצליחו להשאיר את הסוגיה בכותרות, אך לא יקדמו את הטיפול בה."
    http://www.mehagrim.org/2012/05/blog-post_21.html

    מקום להשקיע סכומי עתק במתקן כליאה, יש להשקיע במנגנון לבחינת בקשות המקלט של האריתראים והסודנים, בהקניית זכויות למי שזכאים למקלט ובשיפור תשתיות באזורים מוחלשים. מי שזכאי להגנה – יוכר כפליט. מי שלא – אפשר לגרשו. כשם שהמצב בדרום סודן משתפר לאיטו, ויש שחוזרים אליה, יש לקוות שהמצב באריתריאה ובסודן ישתפר בשנים הקרובות באופן שיאפשר חזרת אזרחי מדינות אלה לארצותיהם, ומן הראוי שישראל אף תפעל בכלים דיפלומטיים להפעלת לחץ בכיוון זה. יחד עם זאת, על ישראל לקבל עליה, שכמו מדינות מערביות רבות אחרות, יהיה עליה לטפל במבקשי מקלט במספרים גדולים. יש להכיר במציאות הריאלית, ולפיה מבקשי מקלט במספר לא מבוטל לא יעזבו את הארץ בשנים הקרובות.
    http://www.acri.org.il/he/?p=19287

    וללכת למשמרות הרגעת הרוחות- החזרת התקווה לתקווה

    https://www.facebook.com/events/464231613603069/

    אהבתי

  7. עוד כמה ניואנסים חשובים השונים מהגרסה האירופאית:
    השאיפה או הכמיהה או הפנטזיה כי גם כאן חזון החברה האזרחית רוקם עור וגידים מול עינינו, מה שאפשר לכנות הבינאום של בעלי הפריוילגיה היהודים לסכסוך, משליכה גם היא על צורת ההתייחסות של החלקים השונים של בעלי הפריוילגיה ל"בעית" המהגרים, כמו גם על הפתרון שלה.

    המושגים הנפוצים כדי לתאר את המהגרים הם פליטים או מסתננים או מהגרי עבודה. ארגוני הסיוע לפליטים, המזוהים כשמאל האשכנזי בעיני תושבי השכונות, מתעקשים על המושג 'פליטים'. המושג פליטים מזוהה עם זכות השיבה, גם אם אף אחד לא הזכיר את המילה פלסטינים.
    הפורעים הציונים מתעקשים על הטרמינולוגיה מסתננים. גם מושג זה מזוהה עם אלו שרצו לשוב בשנות ה50 לארצם ולבתיהם, גם אם אף אחד לא מזכיר את המילה פלסטינים.

    מהגרי עבודה מזוהה כמשהו זמני. באים עובדים והולכים – כמו במשפט המפורסם. מהגרי עבודה מזוהה גם עם בינאום הסכסוך. ראו מה קורה באירופה והסיקו כי כאן זה אותו הדבר. מהגרי עבודה מזוהה עם סוחרי עבדים ועם כל אלו המרוויחים מסחר עבדים זה. מרבים להזכיר את אלי ישי ואת תנועת ש"ס ושוכחים כי למרות שחלקו לא מבוטל, הוא אינו הסוחר היחיד ואינו המרוויח היחיד. מרבים להפריד (ולמשול) בין הגירה חוקית לבין הגירה בלתי חוקית, על אישורי עבודה – עבודה ע"פ חוק או עבודה שלא ע"פ חוק. ישנם מהגרי עבודה חוקיים (ע"פ החוק הציוני) וישנם מסתננים, או פליטים, ולהם אין אישור עבודה. גם מושג זה מזוהה עם התנחלות חוקית\התנחלות בלתי חוקית, וכולם מדברים על ה"חוק" ועל שינוי החוק. המהגרים – פליטים ו\או מסתננים ו\או מהגרי עבודה – אלו אמורים להחליף עבד א' בעבד ב'. העתקת בתי מגרון או בית-אל חצי ק"מ אחורה או קדימה אמורה להחליף שוד קרקעות א' בשוד קרקעות ב'.

    המילה מהגר נעדרת מהשיח. היא מאיימת על השיח הציוני בכלל ועל השמאל האשכנזי בפרט. הפלסטינים אינם מהגרים. את זה כולם יודעים, גם אם מרבים בציטוט הפתגם "ואהבת את הגר". לעומתם, המהגרים מהגרים, והם יכולים להיות גם פליטים וגם מסתננים וגם מהגרי עבודה. למעשה בכל מהגר יש מן השילוב הזה, וההסכמה על לגיטימיות הויכוח האם המהגר הוא פליט או מסתנן היא באשמתם של שני הצדדים, ארגוני הסיוע והשמאל האשכנזי מחד, והפורעים הציונים מאידך.

    לדבר אחד לא שמו לב הציונים האשכנזים (אלה היכולים להיות גם שמאל אשכנזי וגם פורעים ציונים בו זמנית): תמונת ענק של ביבי עם לב לאריתריאה. רוב השלטים שהונפו שם היו נגד ביבי נתניהו. התכנסה שם כל חבורת המדינה האחת, מגדולי תומכי הBDS והדה לגיטימציה למדינה הציונית. כל אלה המאיימים לקום על ביבי כגולם הקם על יוצרו. למרות זאת מתעקשים עדיין חלקים נרחבים בשמאל האשכנזי לזהות דווקא את תושבי השכונות – ולא את הפורעים הציונים – כגזענים. עדיין צצים להם מדי פעם צלבי קרס כדי לתאר את ליל הבדולח שנעשה בשכונת התקווה, כשהפורעים הנאצים, לא פחות, לדידם הם דווקא תושבי השכונות ולא האחראים.

    במלל ובתמונות קלוז-אפ מתאר יוסי גורביץ במאמרו 'זעם עיוור' את ליל האימה שעבר עליו: "ככה נראה אספסוף יהודי גאה ועילג… אחרי אתמול, אני מעדיף פליטים סודאנים על פני יהודים גאים. הם מפחידים אותי פחות". יגאל שתיים פותח את הבוקר בהחלפת האות א' בצלב קרס בסטטוס שכתב, אם כי מבהיר: "שיהיה ברור > אף אחד לא מאשים תושבים תמימים. יש שתי קבוצות אשר על ידיהם יהיה הדם, אם יישפך: גזענים בכנסת ומחוצה לה והציבור ששותק". מיהם הגזענים? ליגאל שתיים הפתרונות. לעומתו נירית בן ארי כותבת בקיר של ציוני אשכנזי מובהק, יפה הנפש אורי משגב: "Nirit Ben-Ari תושבי התקווה שהפגינו הערב הם סרטן. גם מירי, אבל היא לא לבד
    לפני 11 שעות · אהבתי
    Menashe Eini נירית, את גרה בתקווה במקרה?
    לפני 11 שעות · אהבתי · 2
    Nirit Ben-Ari מה זה משנה איפה אני גרה. גם אם הייתי גרה בסביון, בטימבוקטו, או בגוודלחרה הייתי חושבת אותו הדבר".

    השמאל האשכנזי המתעקש כל כך על מיתוג המהגרים כפליטים אינו רואה את הפליטים הפלסטינים מול עיניו. הוא מעדיף לראות את הפליט היהודי מהמלחמה, אותה מלחמה שבו הוא היה הפליט. היותו הוא הקורבן האולטימטיוי של מלחמה זו משמשת את הפרופגנדה הציונית עד עצם היום הזה, ולא רק ע"י נתניהו. ההשוואה הנואלת לשואה או לנאצים בה בוחרים חלק מהמזועזים משכיחה כי ישנם קרבנות נוספים לאותה שואה: הפלסטינים אותם גירשו הציונים ב48 כאשר ראו את הנאצים מול עיניהם (כהגדרתה של נתיבה בן יהודה) ולא את הפלסטינים, והמזרחים שהובאו לכאן ע"י אותם ציונים על מנת להבטיח רוב יהודי לאחר שהתכנית המקורית – מדינה אשכנזית ודמוקרטית – עלתה אף היא בתוהו יחד עם זוועות אותה מלחמה.

    תלמה כותבת: "יש בשמאל לא מעט שאני מכירה אישית ש…". כאן מתחילים ומסתיימים טיעוניה על "השתלחות בהכללות שנישמעות כבר גם גזעניות". תלמה בוחרת להסתכל על עצים מסויימים ביער, עצים המוכרים לה אישית, במקום להתבונן ביער כולו. והיער הוא יער קק"ל.

    אהבתי

  8. אז אני מבינה שאתה השמאל הלא אשכנזי ולא ציוני.אז איזה שמאל אתה מלבד ההגדרה בל"ד? אז יש שמאל אחר ???? אני גם מבינה שאינך קופץ להסיק דברים על אנשים מבלי בכלל להכיר ולדעת אותם. אני גם מבינה ששנאה במקום כעס ואקטיביזם לא תתרום הרבה לצדק פוליטי. גם אם חלק מדבריך לגמרי נוכונים בעיני ההשתלחויות של שנאה בדבריך לדעתי מעוותים ומביאים אותך להכללות של ארס ולא לשיח של ניסיון להשפיע ולשנות את הפרספקטיבה ווההבנה של הקוראים/ות. אז בשביל מה?….

    אהבתי

  9. אני לא מבין על מה הכעס וכמו כן לא כל כך הבנתי את השאלות. אנסה לענות כמיטב יכולתי.

    "השמאל שונא את התושבים המזרחים של השכונות יותר מאשר את הערבים והמהגרים, ולא ממש רוצה או מצליח להתחבר אליהם" .
    לגבי חלקו הראשון של המשפט, נראה לי כי די בדוגמאות שהבאתי, בהתבטאויות רבות הדומות להן הרווחות בשיח ברשת על נושא זה ונושאים אחרים, ובאין ספור מאמרים שנכתבו בנושא. השמאל (האשכנזי) לא מצליח להתחבר אל המזרחים תושבי השכונות. זו עובדה. האם הוא רוצה? כאן תמצאי מחלוקת על עצם הגדרת רוצה. ה"קיצוניים משני הצדדים" מאשימים את המחנה האחר בגזענות. כמו בסכסוך הציוני-פלסטיני, גם בסכסוך המזרחי-אשכנזי יש צד אחד צודק וצד שני לכל הפחות טועה.

    את המשפט הזה כינית "השתלחות [ע"י] הכללות שנישמעות כבר גם גזעניות". גם בדבריי מצאת השתלחויות של שנאה. אני לא קופץ להסיק דברים על אנשים מבלי בכלל להכיר ולדעת אותם, אני התייחסתי לנסיון שלך לסתור את המשפט המצוטט ע"י הבאת דוגמה אישית, למרות שנושא המשפט היה קולקטיב מסויים. ציינתי במפורש שאני מתייחס לטיעונים, ולא לאדם שאין לי מושג מיהו. איפה מצאת בדבריי השתלחויות של שנאה? לטעמי שלי תיארתי את המציאות כפי שאני רואה אותה.

    ייתכן כי לא נוכל להגיע להסכמה (במסגרת זו) על המחלוקת האם דבריו של דני הם הכללות שנישמעות כבר גם גזעניות. בנוסף, איני מקבל את טענתך בדבר השתלחויות של שנאה שייחסת לי. במקום לעסוק במחלוקת לא פתירה (במסגרת זו) תוכלי להתייחס לתוכן המשפט המצוטט או לחלק מטענותיי עליהן לא הסכמת כאילו את עצמך ניסחת אותן מחדש באופן שיקנה לשיח מאפיינים של ניסיון להשפיע ולשנות את הפרספקטיבה וההבנה של הקוראים/ות. אני כמובן יכול לנסח זאת בעצמי, בדרך שתהיה מקובלת גם עלייך, אך מטעמיי שלי בחרתי דווקא את הסגנון אותו כינית שיח של שנאה. גם את המחלוקת הזו – התשובה לשאלתך "בשביל מה"? – איני מתכוון ליישב כאן.

    אהבתי

  10. זה אולי לא אחראי להגיד, אבל שיבואו הסודנים, שיבואו האריתראים, שיחזרו הפליטים הפלשתינים,
    שתהיה פה מדינת כל אזרחיה וזהו, קיבינימט. שליהודים תהיה מפלגה חזקה בפרלמנט רב מהגרים,
    ואולי אפילו ישתתפו בקואליציה תחת ראש ממשלה סודני, פלשתיני, או השד יודע מה. מדינת בני אדם.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s