עלייתו של הפאשיזם הישראלי

cc: flickr | Apocalypse '42   By cliff1066™

cc: flickr | Apocalypse '42 By cliff1066™

המשבר של 1929 הביא למלחמת עולם שנייה. הפאשיזם נלחם מול הליברליזם והסוציאליזם. ארה"ב (ליברליות) וברה"מ (סוציאליות) ניצחו. בישראל יש משבר כלכלי מתמשך עם הפערים הגדולים במערב. את התסכול החברתי של השכונות והפריפריה ברחבי הארץ מנסים כוחות בימין הגזעני להכניס תחת כנפיהם. ההפגנה בתקווה הייתה נקודת שיא שצריכה להזהיר את החברה הישראלית. נקודה זאת מראה לנו שהמעטה הליברלי נשמט.

הגעתי להפגנה בשכונת התקווה. הבטתי בדרך במבקשי המקלט וריחמתי עליהם. שאלתי את עצמי האם הם יודעים שהלילה יהיה קשה, מאיים ומפחיד. על הבמה עמד אדם בקול שבור ורועד וביקש שלא תהיה אלימות. עצם בקשתו הדאיגה. היו מפגינים מאוד מתוסכלים מהמצב החברתי וחלק החזיקו שלטים נגד הממשלה ולא רק נגד הפליטים. הפחד מהסודאנים היה המרכזי, והוא התרכז בזה שהם באים ממדינה איסלמית. אחד הנואמים דיבר על כך שיבנו מסגדים בכל מקום ושנאבד את המדינה היהודית. נואם אחר עלה ואמר שאין לו בעיה עם הסינים והשב"חים, אבל הסודנים והאריתראים הם עוברים ומפזרים פחד, הם קונים ושוכרים בתים בכל מקום. הדברים העציבו אותי מאוד והזכירו לי את העבר היהודי הרחוק. רק צריך להחליף מילה אחת. מפגינה אחרת עלתה ודרשה שלא יאנסו את הבנות שלה, קריאות בקהל ביקשו לקחת את החוק לידיים.

ח"כ דני דנון הגיע לדברים קצרים ודרש "גירוש עכשיו", לא רק גדר הפרדה בין מצרים לבין ישראל ומתקני כליאה. מאוחר יותר הוא גינה את האלימות שהתרחשה בסיום ההפגנה. אך הוא ידע לשלהב את הקהל בחוסר אחריות ציבורית ואחרי נאומו כולם שרו: "העם דורש את הסודאנים לגרש". אי אפשר להחזיק את החבל משני קצותיו. דנון היה להחליט איפה הוא עומד כפוליטיקאי. האם הוא תורם לאלימות, או מציע פתרון אמיתי ורציני שינהל את המצב. הקהל קנה את הפתרון של ח"כ דנון, כאילו הסילוק של אלפי פליטים ייצור מקומות עבודה וביטחון חברתי. למרות שהבעיה אינה בפליטים כי אם בהיעדר מדינת הרווחה.

ח"כ רונית תירוש, ח"כ מירי רגב, ח"כ יריב לוין וח"כ בן ארי הגיעו גם הם והתבטאו בקיצוניות. ח"כ בן ארי הצליח לנטוע בקהל שהוא דואג וחרד לעתידם, כמו שהוא דואג וחרד לעתידו. כששמעתי את הדברים שהוא האשים את השמאלנים שונאי ישראל במצב, הלכתי מההפגנה. הייתה כל כך הרבה אלימות באוויר. לא רציתי להישאר. במונית שירות חזרה הביתה שמעתי את הדיווחים על אלימות, עצורים, מכות ופחד שלא היה בעבר.

כולנו פליטים

יש צורך במענה מורכב למצב. מצד אחד חילוץ של מבקשי המקלט ממעגל העוני והמצוקה באמצעות מתן רישיונות עבודה. בדרך כזאת יתאפשר להם להתקיים בכבוד כל עוד הם שוהים בישראל. ופעולה זאת תביא גם לפיזור אוכלוסיית מבקשי המקלט באופן שיפחית את הנטל על איזורים מוחלשים. כל עוד בפוליטיקה הישראלית יעדיפו להמשיך להשתלח ולהסית הם יצליחו להשאיר את הסוגיה בכותרות, אך לא יקדמו את הטיפול. בנוסף, יש להעניש את המסיתים בהפגנה בכדי לייצר אוירה ציבורית אחרת לדיון בנושא.

המאמר התפרסם בשינויים קלים מהמקור בדעות ישראל היום

*

כבוד והרבה תודה לעינת ברזילי על הבחירה בי לביכורי מנהיגות באתר של צו פיוס. וכך היא כתבה:

"מתי שמואלוף, 40, הוא משורר ויותר מזה, הוא אחד האחראים לכך שהשירה העברית תופסת מקום חיוני במרחב הישראלי ומסמנת את עצמה ואת המציאות באפיל תוסס ומרדני. שמואלוף הוא דוקטורנט לספרות, הוציא לאור שלושה ספרי שירה, האחרון שבהם "למה אני לא כותב שירי אהבה ישראלים" ומשתתף קבוע בערבי הקראה וספוקן וורד. מתי הוא מנהיג כי לקח על עצמו יחד עם אנשי "גרילה תרבות" להפוך את השירה קרדום לא לחפור בו, במובן העכשווי, אלא ככלי למאבק למען זכויות עובדים, נגד גזענות, ולעידוד השמחה בע"מ. קבוצת גרילה תרבות הוציאה לאור קובץ שירה ליציאה מעזה, קובץ למען יישובי הדרום, קובץ שירת מחאה, ועוד, וגייסה את חבריה המשוררים: רועי צ'יקי ארד, יחזקאל נפשי, יודית שחר, נוית בראל ואחרים לקום ולהפגין, להתנדב ולהרצות, בכל מקום בו יש חסר וצמא לתרבות ישראלית. מתי בעיניי, הוא מנהיג עם צ'ארמר של פנתר שחור ואינטלקט יהודי מהפכני מימים עברו." – אז שוב תודה גם לכם/ן קוראים וקוראות – שיוצרים את האנרגיה הזאת

*

המחאה שלנו נגד שרת התרבות בידיעות אחרונות (לחצו על התמונה בכדי להגדילה)

*

זהו תרגום חופשי שלי לשיר עצוב ומלא חמלה של מאנו צ'או (manu chao) :

קלנדסטינו / מאנו צ'או

בדד אלך עם הצער שלי

המשפט שלי הולך לבדו

לברוח זה גורלי

לברוח מהחוק

אבוד בלב של בבל הגדולה

הם קוראים לי קלנדסטינו

משום שאין לי את הניירות

אלך לעיר שבצפון

הלכתי לעבוד

עזבתי את חיי

בין קיוטה וגילברטר

אני קו בתוך הים

חיי אסורים

כך אומרים לי הרשויות

בדד אלך עם הצער שלי

המשפט שלי הולך לבדו

לברוח זה גורלי

לברוח מהחוק

אבוד בלב של בבל הגדולה

הם קוראים לי קלנדסטינו

היד השחורה קלנדסטינו

קלנדסטינו הפרואני

קלנדסטינו האפריקאי

(מוכר) הגראס הלא חוקי

לבד אלך עם הצער שלי

בדד אלך עם הצער שלי

המשפט שלי הולך לבדו

לברוח זה גורלי

לברוח מהחוק

אבוד בלב של בבל הגדולה

הם קוראים לי קלנדסטינו

קלנדסטינו האלג'יראי

קלנדסטינו הניגרי

קלנדסטינו הבוליביאני

יד שחורה, לא חוקי

קלנדסטינו הכלואה בסחר נשים

קלנדסטינו בג'נין

קלנדסטינו מעג'מי

קלנדסטינו מעזה

קלנדסטינו שמחכה באדיס אבבה

קלנדסטינו משכונת התקווה

קלנדסטינו מדארפור בכלא ישראלי

קלנדסטינו באוהל מחאה בכפר שלם

קלנדסטינו מגאנה, סין ו… בדרך לארץ ה"קודש"

יד שחורה, לא חוקי

***

קלנדסטינו:

1. לא חוקי

2. סודי, חשאי

3. מהגרים לא חוקיים שהופכים לבלתי נראים – "שקופים"- בשולי הערים הגדולות.

אודות Mati Shemoelof

משורר, עורך וסופר. A Writer
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על עלייתו של הפאשיזם הישראלי

  1. תלמה הגיב:

    כמובן שאין קשר. הקשר היחידי זו הגזענות ההכי ישנה שקיימת: ברגע שיש פשע כל שהו ( קלאסי אונס לדוגמא) פתאם האנס כל עוד הוא יהודי ישראלי הוא ניקרא "איש אנס" וברגע שזה אחד מקבוצות המופלות וושנואות זה הופך מייד ל שייוך אתני "ערבי או סודאני או מרוקאי או רוסי וכן הלאה אנס" ואז השייוך וההאשמה כבר של כל קבוצת השייוך. אף אונס או רצח או כל צורת אלימות אחרת לא מוצדק. אך זה האדם (שחונך לרוב לשלטון הכח) הספציפי שאחראי לזה ולא הקבוצה האתנית או גיאוגרפית "גזעית" וכדומה. זו שיטת הפחדה בארצות על טהרת הגזענות ושנאת האחר.ע"מ לנצח בגזענות!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s