משורר על האש – שיעור מס׳ 4 – ״פרידה בברלין״

פרידה בברלין הקפואה
פרידה בברלין הקפואה

 

אנחנו ממשיכים בשיעורי העקרונות והצירים המנחים אותי בהוצאת ספר שירה, עם חגיגת הספר החמישי שלי.

לפני המון שנים לימדו אותנו ששירה היא נגיעה במוזות. אך אף אחד לא ראה את המשוררים על האולימפוס כשהם מדברים עם עיתונאים, קוראים חוזים או מחדשים הספקה בחנויות. היום משורר חייב להיות שחקן כדורגל שיודע את כל התפקידים על המגרש. הוא לא מסיים ספר שירה והמונים מריעים לו. הוא צריך להבין את התהליך ולפקח עליו.
אישית אני שונא את הגרילה. אבל למדתי איך ללבוש כובעים שונים למען עתיד האותות, והמופתים שלי. בספרות המצב אחרת. אבל בשירה אתה חייב לקפוץ, בין השירים, לקהל ולהתמלא בבוץ וזיעה ולשייף את חושיך להפליא ביצירתיות גם מחוץ לשולחן הכתיבה. אל תגיעו עייפים לסוף הדרך. השאירו כוח לדחוף את הספר, לכתוב עליו, לדבר עליו, לחשוב על דרכים חדשות להביא אותו בפני הקהל שלכם. כי הוצאות השירה לא נמצאות שם, ויש לכם את הכוח ברשתות.

פורסם על ידי מתי שמואלוף

מתי שמואלוף, הינו משורר, סופר ועורך. פרסם עד כה עשרה ספרים ביניהם: שבעה ספרי שירה, ספר מאמרים, קובץ סיפורים ועוד. בשנת 2019, ראתה אור בגרמניה אסופה דו לשונית משיריו "בגדד | חיפה | ברלין" בהוצאת אפוריסמא ורלג. בשנת 2021 פרסם את הרומן הראשון שלו "הפרס" בהוצאת פרדס. שיריו וסיפורים תורגמו ופורסמו באסופות, כתבי-עת ואנתולוגיות בכל רחבי העולם.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: